ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Κορονοϊός, ξενοδοχεία και διακοπές: Ρεσεψιόν με πλέξιγκλας, υπαίθριο check in και πισίνα με βάρδιες

Κορονοϊός, ξενοδοχεία και διακοπές: Ρεσεψιόν με πλέξιγκλας, υπαίθριο check in και πισίνα με βάρδιες
PIXABAY

Ο τουρισμός, η «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας, ετοιμάζεται να επαναλειτουργήσει και η ασφάλεια αυτής της λειτουργίας είναι ένα από τα πιο σημαντικά «στοιχήματα» που έχουν μπει στην προσπάθεια επιστροφής της χώρας στην κανονικότητα, μετά την κρίση λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Οι συνθήκες αυτό το καλοκαίρι, σε ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα θα είναι πρωτόγνωρες καθώς αυστηροί κανονισμοί για την ασφάλεια επισκεπτών και εργαζομένων θα διέπουν τα πάντα.

Κάθε μονάδα θα αναπτύσσει σχέδιο δράσης, επιμέρους πρωτόκολλα για κάθε τμήμα του καταλύματος και ειδικότερα για την περίπτωση εμφάνισης κρίσης (διαχείριση πιθανού κρούσματος).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Politico: Αυτή είναι η πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τον τουρισμό

Οι προδιαγραφές για την επαναλειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων αφορούν όλα τα καταλύματα ανεξαρτήτως τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών, κατάταξης, είδους, διάρκειας λειτουργίας.

Υπηρεσία υποδοχής

  • Το προσωπικό να λαμβάνει μέτρα υγιεινής (πλύσιμο χεριών), να κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου τουλάχιστον από τους πελάτες (αποφυγή χειραψιών κτλ) και να ακολουθεί κανόνες υγιεινής (περίπτωση βήχα ή φταρνίσματος)
  • Συνιστάται η αποφυγή τοποθέτησης σε θέσεις υποδοχής ατόμων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.
  • Όταν ζητείται, να υπάρχει δυνατότητα: α) ενημέρωσης επισκεπτών για την πολιτική του καταλύματος και τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών, β) παροχής χρήσιμων πληροφοριών για παρόχους υγείας, φαρμακεία κτλ στην περιοχή ή/και εντός του καταλύματος και γ) παροχής Μέσων Ατομικής Προστασίας.
  • Παρακολούθηση πελατών με διακριτικό τρόπο για έγκαιρη διάγνωση περιστατικού.
  • Χρήση plexiglass στην υποδοχή (τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού) για την περίπτωση των τουριστικών καταλυμάτων 60 κλινών και άνω.
  • Αντισηπτικό υγρό για χρήση από τον πελάτη.
  • Προσθήκη επιδαπέδιας σήμανσης σε απόσταση δύο μέτρων όπου θα στέκεται ο πελάτης.
  • Ανάπτυξη εναλλακτικών του paper check-in (όπως mobile concierge, χρήση tablets που μπορούν να απολυμανθούν μετά από κάθε χρήση, τοποθέτηση τερματικών POS σε σημείο κοντά στον πελάτη, αποκλειστική χρήση καρτών για την πληρωμή).
  • Αποφυγή συνωστισμού κατά το check-in/check-out – τήρηση αποστάσεων.
  • Απολύμανση των key cards –τοποθέτησή τους σε ειδικό δοχείο προς απολύμανση.
  • Διεύρυνση διάρκειας check-out και check-in μεταξύ των διαμονών.
  • Εξέταση δυνατότητας check-in σε υπαίθριο χώρο.
  • Απαγόρευση εισόδου στο κατάλυμα σε μη διαμένοντες.
  • Υπηρεσίες ορόφου (καθαριότητα, απολύμανση, housekeeping), δωματίων και κοινόχρηστων χώρων.

Υπηρεσίες ορόφου (καθαριότητα, απολύμανση, housekeeping), δωματίων και κοινόχρηστων χώρων

  • Ενίσχυση υπηρεσιών υγιεινής σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους και ειδικότερα σε αντικείμενα «υψηλού κινδύνου» (π.χ. πόμολα, κομβία ανελκυστήρων).
  • Σύσταση για χρήση ανελκυστήρων από συγκεκριμένο αριθμό ατόμων ανάλογα με το μέγεθος του θαλάμου.
  • Ειδικές συστάσεις για καθαρισμό στην περίπτωση εμφάνισης κρούσματος.
  • Μη συχνός καθαρισμός δωματίου κατά τη διάρκεια της διαμονής (αποφυγή επαφής εργαζομένων καθαριότητας με πιθανό κρούσμα και περαιτέρω μετάδοση).
  • Κατάργηση της καθημερινής αλλαγής ιματισμού και πετσετών, της βραδινής ετοιμασίας, παρά μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη.
  • Απομάκρυνση διακοσμητικών αντικειμένων (μαξιλαριών, κλινοσκεπασμάτων).
  • Απομάκρυνση κοινόχρηστων αντικειμένων πολλαπλής χρήσης, όπως μενού, περιοδικά κ.λπ.
  • Απομάκρυνση συσκευών καφέ, βραστήρων, συσκευασιών καφέ, τσαγιού και όλων των προϊόντων μίνι μπαρ.
  • Τοποθέτηση καλύμματος μιας χρήσης στα χειριστήρια της τηλεόρασης και του κλιματιστικού.
  • Οι υφασμάτινες επιφάνειες (π.χ. ταπετσαρίες επίπλων) πρέπει να καθαρίζονται με συσκευή ατμού (θερμοκρασία >70° C).
  • Άνοιγμα θυρών και παραθύρων για φυσικό αερισμό του χώρου καθημερινά.
    Σήμανση για το πότε και το πώς καθαρίστηκε το δωμάτιο.
  • Τοποθέτηση ατομικών αντισηπτικών υγρών σε κάθε δωμάτιο ή συσκευής αντισηψίας.

Υπηρεσίες εστίασης (τραπεζαρίες/χώροι κοινού)

Σε αυτά περιλαμβάνονται τα εστιατόρια à la carte, τα εστιατόρια με μπουφέ/αίθουσες πρωινού, τα μπαρ σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους.

Εστίαση:

  • Λειτουργία εστιατορίου, μπαρ κ.λπ. σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
  • Συστηματική τήρηση κανόνων υγιεινής από το προσωπικό.
  • Απολύμανση χεριών στην είσοδο και έξοδο από τον κάθε χώρο (dispenser).
  • Πλύσιμο χειροπετσετών, τραπεζομάντιλων και συνόλου μαχαιροπίρουνων ακόμα και αυτών που δεν χρησιμοποιήθηκαν, εναλλακτικά χρήση συσκευασμένων μαχαιροπίρουνων και τραπεζομάντιλων μιας χρήσης, συσκευασμένων τροφίμων σε ατομικές μερίδες, όπου είναι εφικτό.
  • Διάταξη τραπεζιών στον χώρο για συγκεκριμένο αριθμό ατόμων/τετραγωνικό – εξαιρουμένων των οικογενειών. Απόσταση μεγαλύτερη από 1,5 μ. «πλάτη με πλάτη» των καρεκλών. Οι πελάτες να κάθονται αντικριστά σε απόσταση 1,5 μ.
  • Διεύρυνση χρονικού διαστήματος που είναι ανοιχτά τα εστιατόρια για την εκ περιτροπής προσέλευση των επισκεπτών.
  • Έμφαση και προτροπή για room service χωρίς επιπλέον χρέωση.
  • Το προσωπικό του room service πρέπει να τηρεί αποστάσεις και να χρησιμοποιεί μέσα ατομικής προστασίας.
  • Κατά την κατανάλωση ποτών στα μπαρ παρέχονται μόνο συσκευασμένα ατομικά συνοδευτικά.
  • Δεν συνιστάται η λειτουργία μπουφέ και συνιστάται η λειτουργία σερβιριζόμενων γευμάτων.

Υπηρεσίες SPA εγκαταστάσεων

Σε αυτά περιλαμβάνονται ατομικές περιποιήσεις μασάζ, περιποίηση μαλλιών και άκρων, κομμωτήριο και κοινόχρηστες εγκαταστάσεις, γυμναστήριο, σάουνα, χαμάμ, υδρομασάζ.

  • Λειτουργία των υπηρεσιών αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
  • Τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων για την ξηρή αντισηψία των χεριών σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους (π.χ. reception spa, κομμωτηρίου, κοινόχρηστα WC).
  • Τοποθέτηση plexiglass στην υποδοχή του spa και του κομμωτηρίου.
  • Χρήση προστατευτικού εξοπλισμού (απλή χειρουργική μάσκα και γάντια).
  • Αποφυγή συνωστισμού στις κοινόχρηστες εγκαταστάσεις.
  • Οδηγίες προς τους ενοίκους για την αποφυγή χρήσης των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων σε περίπτωση που αισθάνονται άρρωστοι.
  • Στις πισίνες συνιστάται, μεταξύ άλλων, ο διαχωρισμός λουομένων μέσω ενός ωρολογίου προγράμματος ή, εφόσον είναι δυνατόν, μέσω ξεχωριστών εγκαταστάσεων για την κολύμβηση και την εξυπηρέτηση ευπαθών ομάδων.
  • Στην περίπτωση ξεχωριστών εγκαταστάσεων, οι εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν τις ευπαθείς ομάδες θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένο προσωπικό, το οποίο θα εξυπηρετεί αποκλειστικά αυτές τις εγκαταστάσεις.
  • Οι σερβιτόροι (καθώς και λοιπό προσωπικό που έρχεται σε επαφή με τους επισκέπτες) στην περιοχή με τους ευπαθείς επισκέπτες θα πρέπει να φορούν μάσκες και να εφαρμόζουν την υγιεινή των χεριών μετά την εξυπηρέτηση κάθε πελάτη.
  • Θα πρέπει να υπάρχουν ξεχωριστές τουαλέτες και καταιονητήρες (ντους) για τις ευπαθείς ομάδες και για τους υπόλοιπους επισκέπτες.

Χώροι εκδηλώσεων εντός καταλυμάτων (συνεδριακές αίθουσες, χώροι δεξιώσεων κ.ο.κ.)

  • Μείωση χωρητικότητας στο ήμισυ.
  • Χρήση προστατευτικού εξοπλισμού από το προσωπικό.
  • Αυξημένη καθαριότητα και απολύμανση του χώρου έπειτα από κάθε event.
  • Απολύμανση χεριών στην είσοδο και την έξοδο από τον χώρο.

Κοινόχρηστοι χώροι (ανοιχτοί και κλειστοί)

Στους κοινόχρηστους χώρους περιλαμβάνονται lobbies, καθιστικά, υπαίθρια καθιστικά (συμπεριλαμβανόμενων των decks γύρω από τις κολυμβητικές δεξαμενές).

  • Λειτουργία των χώρων αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
  • Σήμανση για υπενθύμιση στους πελάτες να τηρούν αποστάσεις – εφαρμογή μέτρων, όπως ταινίες στο δάπεδο, κώνοι ή άλλα μέσα για την τήρηση των αποστάσεων.
  • Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων για την ξηρή αντισηψία των χεριών.
  • Μετακίνηση επίπλων για αποφυγή συνωστισμού στους κοινόχρηστους χώρους (4 άτομα/10 τ.μ.).
  • Ενδεχομένως self-service parking, αντί για υπηρεσία valet. Αν παραμείνει η υπηρεσία valet parking, προστατευτικός εξοπλισμός για τον valet (απλή χειρουργική μάσκα και γάντια).
  • Εξέταση αναστολής λειτουργίας των business centers, εναλλακτικά συστήνεται η διάθεση πρόσβασης σε Wi-Fi και σε υπηρεσίες εκτύπωσης ή άλλων υπηρεσιών business centers μέσω σύνδεσης από προσωπική συσκευή του πελάτη.
  • Να περιορίζεται ο συνωστισμός στα αποχωρητήρια.
  • Στα αποχωρητήρια, να συνιστάται με ενημερωτική σήμανση στους χρήστες να εκκενώνουν τις λεκάνες των κοινόχρηστων αποχωρητηρίων με κλειστό το καπάκι. Με τον τρόπο αυτόν επιδιώκεται ο περιορισμός της μετάδοσης μέσω του αερολύματος από την τουαλέτα κατά τη στιγμή της εκκένωσης.

Τουριστικά λεωφορεία

Οι οδηγίες αναλυτικά:

  • Τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού (plexiglass) για τον οδηγό.
  • Χρήση προστατευτικού εξοπλισμού (απλή χειρουργική μάσκα, γάντια) για τον οδηγό.
  • Αντισηπτικό κατά την είσοδο.
  • Επίσης, να εισέρχονται από μπροστά και να εξέρχονται από πίσω για να μη διασταυρώνονται μεταξύ τους οι επιβάτες.
  • Μείωση της χωρητικότητας στο ήμισυ.
  • Πολύ καλός καθαρισμός και απολύμανση έπειτα από κάθε μεταφορά.
  • Χρήση μάσκας για όλους τους επιβαίνοντες σε μεταφορικά μέσα.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Ανοίγουν οι εκκλησίες - Έτσι θα γίνονται οι γάμοι και οι βαπτίσεις