ΕΛΛΑΔΑ

«Οι επιβατικές μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση» 2010 - 2020: Η δεκαετία των μεγάλων αλλαγών

«Οι επιβατικές μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση» 2010 - 2020: Η δεκαετία των μεγάλων αλλαγών

Η έκδοση «Οι επιβατικές μεταφορές στην Ευρωπαϊκή Ένωση» του δημοσιογράφου Βασίλη Σιάσσου συμπυκνώνει τη βασική νομοθεσία των Ταξί και των Ενοικιαζόμενων Αυτοκινήτων με Οδηγό στις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η αυτοέκδοση- μια φιλότιμη προσπάθεια- δεν αφορά αυστηρά και μόνον των κλάδο των επαγγελματιών- ιδιοκτητών ταξί και ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων με οδηγό, αλλά προσθέτει γνώση στον αναγνώστη του βιβλίου ο οποίος είναι εν δυνάμει χρήστης των υπηρεσιών που παρέχει ο κλάδος.

Με προσήλωση μυρμηγκιού στη συλλεκτική προσπάθεια του, ο συγγραφέας βασίστηκε κυρίως στην μελέτη της Κομισιόν για τις συγκεκριμένες κατηγορίες επιβατικών μεταφορών που ολοκληρώθηκε το 2016. Κάποια από αυτά το νομοθετήματα πολύ πιθανόν να μην ισχύουν σήμερα. Ωστόσο είναι ενδεικτικά της φιλοσοφίας που διέπει τους νομοθέτες αλλά και της παντελούς έλλειψης πρόβλεψης για τις διαμεσολαβητικές εταιρίες που είχαν ήδη ξεκινήσει να μπαίνουν στις μεγάλες αγορές του Ταξί, όπως η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Παρίσι κ.λ.π..

Κίνητρο του συγγραφέα για το βιβλίο- προϊόν εκτενούς έρευνας που διαμορφώνει ένα νομικό πανόραμα για τον κλάδο των ταξί και των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων με οδηγό εντός της Ε.Ε.- αποτέλεσαν οι ραγδαίες εξελίξεις της ψηφιακής επανάστασης που επέφεραν τα νέα πολυεθνικά επιχειρηματικά μοντέλα στον τομέα των επιβατικών μεταφορών, όπως η Uber, τις περισσότερες φορές καταπατώντας τους ισχύοντες κανονισμούς, προκαλώντας μάλιστα δυσμενείς συνέπειες στον κλάδο των Ταξί.

Κάτω από την προστατευτική ομπρέλα της Κοινωνίας της Πληροφορίας, οι ψηφιακές πλατφόρμες on line παροχής υπηρεσιών μεταφοράς προσώπων, εκμεταλλεύτηκαν τα νομοθετικά κενά και την αδράνεια των περισσοτέρων κυβερνήσεων και «εισέβαλαν» στον τομέα των μεταφορών, αλλοιώνοντας τα χαρακτηριστικά μιας παραδοσιακής αγοράς.

Στο βιβλίο παρουσιάζονται διάφορα επιστημονικά άρθρα και μελέτες για την συνύπαρξη των νέων τεχνολογιών και της παραδοσιακής βιομηχανίας Ταξί, που βοηθούν στην κατανόηση της κοινής οικονομίας και του νέου επιχειρηματικού μοντέλου που εισήγαγαν οι ψηφιακές πλατφόρμες, καθιστώντας ευδιάκριτα τα εξαιρετικά υψηλά επίπεδα ρύθμισης που διέπουν τον κλάδο των ταξί και είναι αντιστρόφως ανάλογα με εκείνα για τις ψηφιακές πλατφόρμες online παροχές υπηρεσιών μεταφοράς προσώπων.

Παρουσιάζονται επίσης, οι βασικές θέσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Μεταφορών (IRU) για την πρόσβαση στο επάγγελμα του Αυτοκινητιστή Ταξί, την ανάγκη εκσυγχρονισμού των Κανονισμών και την ένταξη των ψηφιακών πλατφορμών online παροχής υπηρεσιών μεταφοράς προσώπων, στο ίδιο φορολογικό και νομοθετικό πλαίσιο που διέπει όλους τους επαγγελματίες του κλάδου.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.