«Αθήναιον»: Ο μοναδικός κινηματογραφικός καμβάς στην Ελλάδα
Η 12,5 μέτρων αφίσα του Μπάτμαν, η οποία δεσπόζει στο Αθήναιον, είναι δια χειρός της Βιργινίας Αξιώτη
ΕΛΛΑΔΑ

«Αθήναιον»: Ο μοναδικός κινηματογραφικός καμβάς στην Ελλάδα

Κάθε εβδομάδα επί 62 χρόνια τώρα το Αθήναιον αναρτά ζωγραφιστά στο χέρι πόστερ με τις ταινίες που προβάλλονται. Μιλάει στο Newsbomb.gr η δημιουργός των περισσοτέρων έργων κα. Βιργινία Αξιώτη καθώς και ο εκ των ιδιοκτητών Κώστας Γιαννόπουλος

Λίγα τετράγωνα πιο κάτω από την Εθνική Πινακοθήκη επί της Λεωφόρου Κηφισίας στο ρεύμα προς Κηφισιά λίγο πριν την διασταύρωση της Αλεξάνδρας εκτίθενται έργα τέχνης.

Έργα τέχνης που έχουν θεματική την 7η τέχνη. Ο λόγος για τον 62 ετών πλέον κινηματογράφο Αθήναιον ο οποίος κάθε εβδομάδα εδώ και έξι δεκαετίες αναρτά στην πρόσοψη του πόστερ ζωγραφισμένα στο χέρι.

Αυτή την εβδομάδα εξαιτίας την προβολής του σκοτεινού ιππότη του Μπάτμαν έχει στηθεί ένα 12μετρο πόστερ με κίτρινο φόντο, τον το λογότυπο του ήρωα σε κόκκινο χρώμα και τον Robert Pattinson να είναι ίδιος με την στολή όπως το φιλμ.

Στο Newsbomb.gr μιλάει η δημιουργός των έργων τέχνης πόστερς κα. Βιργινία Αξιώτη και ο ιδιοκτήτης του κινηματογράφου Κώστας Γιαννόπουλος

Ο κα. Αξιώτη έχει τρομερό ταλέντο και έφεση, είναι η συνεχιστής του Βασίλη Δημητρίου ο οποίος επί πολλές δεκαετίες έκανε τα πόστερ έργα τέχνης που έγραψαν ιστορία.

Δεν νοείται άνθρωπος να περνά από εκεί και να μην κοιτάξει την ταινία που παίζει...

Από την πλευρά του ο εκ των ιδιοκτητών Κώστας Γιαννόπουλος μιλά στο Newsbomb.gr για μια (μοναχική πλέον αλλά γοητευτική) παράδοση που συνεχίζει ο κινηματογράφος του.

Οι κατά καιρούς αφίσες-πίνακες που κοσμούν την πρόσοψη του κινηματογράφου, πραγματικά εντυπωσιακές δουλειές

Βιργινία Αξιώτη: Θέλω τα πόστερ μου να μαγνητίζουν τα βλέμματα του κόσμου

Η Βιργινία Αξιώτη δίνει οντότητα και βάθος με τα πόστερ της. Τρομερή καλλιτέχνις, θέλει να κάνει πίνακες τις αφίσες των ταινιών οι οποίες θα μαγνητίζουν τα βλέμματα των ανθρώπων. Εδώ και κάποιους μήνες ζει στη Μυτιλήνη. Αυτό δεν την εμποδίζει να ετοιμάζει τους τεράστια ζωγραφιστά πόστερ στην ώρα τους.

Πόσος χρόνος απαιτείται για να κατασκευάσεις ένα πόστερ;

«Τρεις-με τέσσερις ημέρες, ανάλογα με το θέμα συνήθως».

Ο Μπάτμαν που είναι τώρα αναρτημένος στο Αθήναιον πόσος χρόνος απαιτήθηκε για να τον τελειώσεις;

«Επειδή ήταν διπλό, μου πήρε 9 ημέρες. Συγκεκριμένα 4 ημέρες ο Μπάτμαν και 3 η νυχτερίδα. Και από μία μέρα το κάθε χαρτί για αστάρωμα, για κόλλημα».

Το σχέδιο είναι συμβατό πάντα με την αφίσα ή όχι;

«Υπάρχουν ταινίες που δεν είναι δυνατό να μεταφερθεί η εικόνα της αφίσας σε ένα πόστερ ζωγραφιστό στο χέρι. Εγώ προσπαθώ να προσαρμόσω τις αφίσες. Αν δεν βγαίνει η αφίσα θα κοιτάξω να αποτυπώσω μια σκηνή της ταινίας ή μία φωτογραφία από τις επίσημες της ταινίας».

Από την Μυτιλήνη που δημιουργείς τα πόστερ μέχρι να φθάσουν στον κινηματογράφο αγχώνεσαι;

«Έχω μεγάλη αγωνία. Αυτό το 3-4 ημέρες που φτιάχνω την αφίσα πρέπει να είναι ακριβώς τόσο. Δεν έχω άλλα περιθώρια γιατί την στέλνω συνήθως με το καράβι. Οπότε προσαρμόζω τους χρόνους μου με τον καιρό και τα τυχόν απαγορευτικά. Έχει τύχει να πρέπει να στείλω την αφίσα Κυριακή βράδυ για να είναι Αθήνα στην ώρα που πρέπει».

Το πιο δυνατό σου έργο;

«Είναι πολύ υποκειμενικό αυτό. Άλλη δουλειά είχε ο Μπάτμαν, άλλη η Αλίκη στην χώρα των θαυμάτων. Να στο πω αντίστροφα, πότε θεωρώ δυνατό το έργο; Όταν έχω βρει μια εικόνα που ευχαριστιέμαι να ζωγραφίσω. Προσπαθώ να βρω μια εικόνα που θα είναι τόσο δυνατή που θα παροτρύνει τον κόσμο να πάει να δει την ταινία».

Κώστας Γιαννόπουλος: Επί 62 χρόνια κάθε εβδομάδα ανεβάζουμε πόστερ ζωγραφισμένα στο χέρι

«Οι αφίσες των κινηματογραφικών ταινιών είναι ζωγραφιστές και είναι γιγαντοαφίσες, δηλαδή υπερμεγέθεις, έχουνε 6,5 μέτρα πλάτος η κάθε μία και ύψος γύρω στα 2,5 και ουσιαστικά είναι δύο αφίσες. Το συνολικό πλάτος που καλύπτει η επιφάνεια είναι 13 μέτρα περίπου. Ο κόσμος βγάζει φωτογραφίες κάτω από αυτές τις ζωγραφισμένες αφίσες. Οι περαστικοί τις Τετάρτες, την ώρα που αλλάζει το πόστερ. Η διαδικασία το να αλλάξει η αφίσα διαρκεί περισσότερο από 30 λεπτά και αυτό για να αποθηκευτεί σωστά η προηγούμενη, να γίνει ρολό και να φυλαχθεί πριν μπει η νέα η οποία πρέπει να κολληθεί προσεκτικά με κόλλα και πινέλο», λέει χαρακτηριστικά στο Newsbomb.gr o κ. Κώστας Γιαννόπουλος ο οποίος στην συνέχεια συγκινείται όταν αναφέρεται στον Βασίλη Δημητρίου, «Ο Βασίλης Δημητρίου ήταν το στήριγμα μας δεκαετίες ολόκληρες σε αυτή την τέχνη. Ήταν ήδη 30 χρόνια που ήταν ο μοναδικός που το έκανε στην Ελλάδα.

Τα τελευταία χρόνια του Βασίλη Δημητρίου ανέλαβε μεγάλο όγκο των γιγαντο-αφισών η συνεταίρος και ξαδέρφη μου η Βιργινία Αξιώτη η οποία έχει αποφοιτήσει από την σχολή καλών τεχνών οπότε έγινε μια ομαλή μετάβαση. Τυχαίνει την περίοδο αυτή να είναι Μυτιλήνη και να τις φτιάχνει και να τις στέλνει από εκεί. Κάθε εβδομάδα έχει να στείλει τις αφίσες, είτε με κάποιο πλοίο, είτε με κάποιο κούριερ».

Ο Κώστας Γιαννόπουλος μιλά για μια παράδοση που γίνεται επί 62 χρόνια κάθε εβδομάδα

Σε ερώτηση μας Πόσα χρόνια γίνεται αυτό με τις ζωγραφιστές αφίσες, ο κ. Γιαννόπουλος απαντά, «Ο κινηματογράφος είναι από το 1960 ακριβώς η χρονιά που ξεκίνησε η πανδημία κλείναμε τα 60 μας χρόνια, πλέον είμαστε 62 χρονών. Πάντα γινόταν αυτό με τις αφίσες και θεωρώ πως πλέον είμαστε ο μοναδικός κινηματογράφος που το κάνει αυτό σε όλη την Ελλάδα. Το 2020 χάσαμε τον Βασίλη Δημητρίου, ήταν μεγάλο Κεφάλαιο για την οικογένεια του Αθήναιον και ευτυχώς έγινε η μετάβαση πολύ ομαλά θα επαναλάβω. Η Βιργινία είναι πολύ προικισμένη και ως καλλιτέχνης πολύ μοναδική. Το εγχείρημα αυτό το έχει αγαπήσει έχει δώσει το δικό της χαρακτήρα στα έργα».

Στην συνέχεια ρωτάμε τον κ. Γιαννόπουλο αν θα ήθελε να εκτεθούν τα πόστερ και ό ίδιος ήταν πολύ θετικός σε αυτή την προοπτική. Μάλιστα τόνισε πως Κάποια στιγμή όταν ζούσε ο Βασίλης ο Δημητρίου είχε γίνει έκθεση των έργων-πόστερ στο χώρο του Τεχνόπολις. «Ευελπιστούμε με τα τόσα ποιοτικά έργα να κάνουμε μια παρουσίαση στο κοινό», δηλώνει χαρακτηριστικά.