ΕΛΛΑΔΑ

Ακρίβεια στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Έρχεται κυβερνητική παρέμβαση για τις υψηλές τιμές

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Με δεδομένη την ακρίβεια στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ερωτηθείς για το αν θα παρθούν μέτρα κατά της ακρίβειας, απάντησε ότι η κυβέρνηση δεν αφήνει κανένα θέμα στην τύχη του

Παρέμβαση για την ακρίβεια στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προανήγγειλε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, μιλώντας στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.

Με δεδομένη την ακρίβεια στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ερωτηθείς για το αν θα παρθούν μέτρα κατά της ακρίβειας, απάντησε ότι η κυβέρνηση δεν αφήνει κανένα θέμα στην τύχη του όπως έγιναν οι παρεμβάσεις στον τομέα της ενέργειας που καλύφθηκαν οι αυξήσεις στο κόστος της σε ποσοστό πάνω από 80% και στα κοινωνικά τιμολόγια 100% αλλά και στις αυξήσεις στα τρόφιμα.

«Το παρακολουθούμε το ζήτημα αυτό και θα ενημερωθείτε άμεσα για νεότερα από την κυβέρνηση», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μαρινάκης.

Εισιτήρια από... χρυσάφι - Απλησίαστο το ταξίδι με πλοίο

Είδος πολυτελείας τείνουν να γίνουν οι καλοκαιρινές διακοπές, με το ταξίδι με πλοίο να είναι ιδιαιτέρως «τσουχτερό» για την τσέπη των περισσότερων πολιτών.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν διατηρήσει τις τιμές των εισιτηρίων στα περυσινά επίπεδα, οπότε και σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 34%, παρά την πτώση στα καύσιμα των σκαφών κατά 45,5%.

Ενδεικτικά, η τιμή καυσίμου για συμβατικά πλοία φέτος είναι στα 600 ευρώ από 1.100 ευρώ, ενώ για τα ταχύπλοα είναι στα 700 ευρώ από 1.200 ευρώ που ήταν πέρυσι.

Το γεγονός ότι έχουν διατηρηθεί οι ίδιες τιμές στα ακτοπλοϊκά τη στιγμή η τιμή των καυσίμων έχει μειωθεί δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα και το ταξίδι με πλοίο μοιάζει με πολυτέλεια για λίγους, ενώ αποτελούσε μία από τις πιο οικονομικές λύσεις.

Η απάντηση των εταιρειών για τις αυξημένες τιμές αφορά στην κρίση της πανδημίας και στην ενεργειακή κρίση.

Ευνοούνται οι ηπειρωτικοί προορισμοί

H ζήτηση εμφανίζεται μειωμένη σε σχέση με πέρυσι σε Μύκονο (-15% τον Ιούλιο και -9% τον Αύγουστο) και Σαντορίνη (-3% τον Ιούλιο και -6% τον Αύγουστο). Πτωτικά κινούνται τον Ιούλιο και η Κρήτη (-3%), η Κέρκυρα (-3%), αλλά και η περιοχή του Σαρωνικού (Σαρωνίδα, Ανάβυσσος, Λαγονήσι), όπου καταγράφεται μείωση κατά 9%.

Αντιθέτως, σημαντική αύξηση κατά 22% τον Ιούλιο και 31% τον Αύγουστο καταγράφουν οι κρατήσεις στο κέντρο της Αθήνας, αγγίζοντας, σε απόλυτα νούμερα, τις 138.297 και 97.156 αντίστοιχα. Θετικό είναι το πρόσημο και για άλλες περιοχές της Αθηναϊκής Ριβιέρας, όπως η Γλυφάδα (19% αύξηση κρατήσεων τον φετινό Αύγουστο) και η Βουλιαγμένη (αύξηση 34% τον Αύγουστο).

Αύξηση της τάξεως του 16% τον Ιούλιο και 17% τον Αύγουστο καταγράφουν και οι κρατήσεις για καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης στην περιοχή της Ερμιονίδας (Πόρτο Χέλι, Ερμιόνη), με 16% και 17% αντίστοιχα.

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία αυτά, οι επισκέπτες εφέτος έχουν επιλέξει ηπειρωτικούς προορισμούς και όχι τόσο νησιωτικούς, ενδεχομένως θέλοντας να αποφύγουν, όχι μόνο τις υψηλές τιμές των καταλυμάτων, αλλά και τις αντίστοιχες των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Σημειωτέον ότι στη Σαντορίνη η μέση τιμή ανά διανυκτέρευση αγγίζει τα 371,2 ευρώ και στη Μύκονο προσεγγίζει τα 700 ευρώ!Η μέση τιμή ανά διανυκτέρευση στη Ρόδο και την Κρήτη ανέρχεται εφέτος σε 214 ευρώ, ενώ στην Κέρκυρα αγγίζει τα 188,5 ευρώ, όταν π.χ. στη Νίκαια της Γαλλίας δεν ξεπερνά τα 138,5 ευρώ.

Το «φρένο» που έχει διαφανεί σε ό,τι αφορά τη ζήτηση σε διάφορες περιοχές της χώρας έχει ακόμη μεγαλύτερη επίπτωση στη μέση πληρότητα, καθώς η προσφορά ακινήτων εφέτος εμφανίζεται αυξημένη, συχνά με ταχύτερο ρυθμό της ζήτησης, ιδίως για τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ακόμη και σε περιοχές όπου υπάρχει αισθητή άνοδος των κρατήσεων από πέρυσι, αυτή δεν επαρκεί για να περιορίσει την πτώση της πληρότητας, ακριβώς λόγω της αύξησης των διαθέσιμων καταλυμάτων. Ετσι εξηγείται π.χ. ότι στο κέντρο της Αθήνας, παρότι η ζήτηση καταγράφει αύξηση 31% τον Αύγουστο, η πληρότητα έχει υποχωρήσει στο 52%, από 55% πέρυσι.