ΠΡΑΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΗΝ ΠΟΥΛΑ ΣΤΑ... 2,44 ΕΥΡΩ - ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΩΝ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΩΝ

ΕΛΛΑΔΑ

Βενζίνη: Στα ύψη πάλι η τιμή, αργή η «αποκλιμάκωση» – Τι θα γίνει με το πετρέλαιο θέρμανσης

Βενζίνη: Στα ύψη πάλι η τιμή, αργή η «αποκλιμάκωση» – Τι θα γίνει με το πετρέλαιο θέρμανσης
AP.

«Δεν υπάρχει φθηνό καύσιμο, προσοχή στη νοθευμένη βενζίνη», προειδοποίησε η Πρόεδρος των Βενζινοπωλών ΑττικήςΜαρία Ζάγκα, μιλώντας στο Newsbomb.gr.

Σε… εξωφρενικά επίπεδα «σκαρφάλωσε» ξανά η τιμή της βενζίνης, με το «ράλι» ανόδου στην τιμή να προκαλεί εκ νέου ανησυχία στους καταναλωτές. Μάλιστα, το κόστος της αμόλυβδης «εκτοξεύθηκε», αφού ανέρχεται στα 2,449 ευρώ το λίτρο σε πρατήριο του Μεταξουργείου της Αθήνας.

Για «αφύσικο, περίεργο και παράξενο» φαινόμενο έκανε λόγο η πρόεδρος των Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα, η οποία υπογράμμισε ότι «ενώ “σπάσαμε” το φράγμα των 1,90 ευρώ ανά λίτρο στην αμόλυβδη, η τιμή του πετρελαίου κίνησης έχει κολλήσει και αυτό μάς ανησυχεί», μιλώντας στο Newsbomb.gr.

«Η τιμή της αμόλυβδης υποχωρεί, το πετρέλαιο παραμένει “καρφωμένο” στα 1,80 ευρώ»

«Σήμερα (06/10) παρέλαβα αμόλυβδη βενζίνη, υποχώρησε η τιμή της. Το κόστος του πετρελαίου κίνησης έχει “κολλήσει”. Διότι, ενώ ήταν στα 2 ευρώ, σιγά – σιγά το “σπάσαμε” στο 1,90 ευρώ (βάσει των τιμολογίων που έχω στην κατοχή μου) και σήμερα, ανέρχεται περίπου στα 1,89 ευρώ. Ναι μεν λέμε ότι το πετρέλαιο είναι “καρφωμένο” στα 1,80 ευρώ και άνω, αναλόγως των τιμολογίων. Όμως, “πέφτει” η τιμή της αμόλυβδης.

Αν –υποθετικά μιλώντας– είχαμε 13 Οκτωβρίου και άρχιζε η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης, η τιμή δεν θα ήταν όπως εκτιμούσαμε μερικές ημέρες νωρίτερα, δηλαδή στα 1,50 ευρώ – 1,60 ευρώ. Αν συνεχισθεί αυτό, μπορούμε να φθάσουμε έως τα 1,40 ευρώ. Ωστόσο, αυτό εξαρτάται από τα τιμολόγια που θα έχουμε στα χέρια μας.

Ο κλάδος κινείται βάσει πλαφόν. Μέχρι το τέλος του έτους, έχει “κλειδώσει” το περιθώριο κέρδους και δεν μπορούμε να το ξεπεράσουμε. Όταν συνέβη στα τέλη του Αυγούστου του 2021, άλλοι είχαν μικρό ποσοστό και άλλοι μεγάλο. Γι’ αυτό βλέπετε μεγάλες διαφορές. Ωστόσο, είναι νόμιμες. Πραγματοποιείται ο έλεγχος για αισχροκέρδεια, το δύσκολο είναι να “πιάσουν” τα νοθευμένα καύσιμα και τις “πειραγμένες” αντλίες. Τονίζουμε επανειλημμένως αυτό το ζήτημα», ανέφερε αρχικά.

Αμόλυβδη βενζίνη με 2,44 ευρώ το λίτρο – «Αφύσικο, παράξενο, περίεργο»

Αναφορικά με την τιμή των 2,44 ευρώ ανά λίτρο αμόλυβδης σε πρατήριο καυσίμων στο Μεταξουργείο, η Μαρία Ζάγκα σημείωσε ότι «προκειμένου το συγκεκριμένο πρατήριο να έχει αυτήν την τιμή, πρέπει να έχει ένα ανάλογο τιμολόγιο. Πόσο ακριβά αγοράζει, για να την πουλά με 2,44 ευρώ; Αυτό είναι αφύσικο.

Η κυβέρνηση, βλέποντας αυτή την περίπτωση, δεν πρέπει να στείλει ελεγκτικά όργανα; Όλοι εμείς αναφερόμαστε υποχρεωτικά στο Παρατηρητήριο. Αν “ανεβάσεις” τις τιμές σου, πληρώνεις πρόστιμο. Το Παρατηρητήριο παρατηρεί τις τιμές μας και ελέγχει τους πάντες, εντοπίζοντας ποιοι πωλούν ακριβά και ποιοι φθηνά. Η συγκεκριμένη τιμή για την Αττική μού φαίνεται περίεργη, παράξενη. Δεν υπάρχει άλλη λέξη».

«Μού ζήτησαν μέχρι και συμβόλαιο στον τελευταίο έλεγχο που μού έκαναν. Το περίεργο, το οποίο συζητάμε και οι συνάδελφοι μεταξύ μας, είναι ότι το κόστος του πετρελαίου κίνησης δεν υποχωρεί. Μπορεί να υπάρχει διεθνώς αποκλιμάκωση στην τιμή του, όπως και της βενζίνης, αλλά έχει μείνει “κολλημένο” και αυτό μάς ανησυχεί. Όλοι οι επαγγελματικές έχουν πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Κατά αυτόν τον τρόπο, επιβαρύνεται η παροχή υπηρεσιών και προϊόντων, υπάρχει επίπτωση», προσέθεσε στη συνέχεια η κυρία Ζάγκα.

Αναφορικά με την απόκλιση των τιμών στην Αττική και τα ελληνικά νησιά, η Πρόεδρος των Βενζινοπωλών Αττικής τόνισε ότι «πάντοτε έχουν μεγάλη διαφορά, επειδή επηρεάζουν πολύ τα μεταφορικά, τα οποία είναι πανάκριβα. Οι πρατηριούχοι δεν μπορούν να αναλάβουν αυτό το κόστος και ως αποτέλεσμα, το μετακυλούν στο τελικό προϊόν.

Το καύσιμο που μεταφέρει ένα πλοίο είναι επικίνδυνο, επειδή πρόκειται για εύφλεκτο υλικό. Πολλές φορές, έχουμε παράπονα από τον κλάδο, ότι οι εταιρείες, προκειμένου να μην πηγαινοέρχεται το πλοίο, τούς λένε να μεταφέρουν και ορισμένες ποσότητες. Γι’ αυτό, πολλές φορές, βλέπετε “κολλημένες” τις τιμές στα νησιά, διότι δεν έχουν τον δικό μας τζίρο.

Οι άνθρωποι έχουν τα τιμολόγια και μέσω αυτών, ελέγχονται. Αν είναι παράνομοι, τούς επιβάλλεται πρόστιμο (άνω των 5.000 ευρώ) και αν είναι νόμιμοι, απαλλάσσονται».

«Δεν υπάρχει φθηνό καύσιμο, προσοχή στη νοθευμένη βενζίνη»

«Το φλέγον ζήτημα αφορά τα νοθευμένα καύσιμα και τις “πειραγμένες” αντλίες. Οι καταγγελίες του κόσμου δεν αφορούν τόσο την άνοδο στην τιμή, αλλά κυρίως το γεγονός ότι αυτό που αγοράζουν, δεν ανταποκρίνεται σε σωστή ποσότητα και ποιότητα.

Βάζουν βενζίνη και έπειτα από λίγο καιρό, πηγαίνουν στο συνεργείο με πρόβλημα και τούς ενημερώνουν ότι είναι θέμα βενζίνης. Γι’ αυτό, μιλώ ξεκάθαρα. Δεν υπάρχει φθηνό καύσιμο. Πώς πωλούν φθηνά; Θα τρελαθώ, έχουν άλλη εισαγωγή; Να μας την πουν, για να τη μάθουμε και εμείς», ολοκλήρωσε η πρόεδρος των Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα, μιλώντας στο Newsbomb.gr.

Σχετικές ειδήσεις