ΕΛΛΑΔΑ

Κίτρινο χάος, σε πράσινο φόντο…

Κίτρινο χάος, σε πράσινο φόντο…
Οι ιδιοκτήτες των ταξί παραμένουν αμετακίνητοι στα αιτήματά τους, η κυβέρνηση δια στόματος Γιάννη Ραγκούση παραμένει αμετακίνητη στην επιλογή...

Επιμέλεια: Νίκος Καλαμπάκας

Οι ιδιοκτήτες των ταξί παραμένουν αμετακίνητοι στα αιτήματά τους, η κυβέρνηση δια στόματος Γιάννη Ραγκούση παραμένει αμετακίνητη στην επιλογή της να μετατρέψει τα ταξί σε «ανοιχτό» επάγγελμα και ο Ελληνικός λαός παρακολουθεί το θέατρο του παραλόγου που εξελίσσεται τόσο στους δρόμους της χώρας, όσο και στα Υπουργικά Γραφεία.

Από τη μια πλευρά, υπάρχουν οι ιδιοκτήτες ταξί, πολλοί από τους οποίους είναι μεροκαματιάρηδες άνθρωποι και ξαφνικά βλέπουν το επάγγελμά τους να ανοίγει τις πόρτες του σε όποιον –σχεδόν- θελήσει να το ακολουθήσει.

Οι αντιδράσεις τους είναι ίσως ακραίες, αφού από το πρωί της Δευτέρας πολύς κόσμος έχει ταλαιπωρηθεί βλέποντας δρόμους, λιμάνια και αεροδρόμια να κλείνουν από τις κινητοποιήσεις. Όμως και αυτοί δεν έχουν τα δίκια τους;

Τι καταλογίζουν οι ιδιοκτήτες στον Ραγκούση

Οι ιδιοκτήτες των ταξί τονίζουν πως οι εξαγγελίες του Γιάννη Ραγκούση θα οδηγήσουν το επάγγελμα του ταξιτζή σε διάλυση. Πως από τη στιγμή που θα «ανοίξει» θα δημιουργηθούν καρτέλ από μεγάλες εταιρίες οι οποίες θα εκμεταλλεύονται τα «φιλέτα» έχοντας αποκτήσει πολλά ταξί και δεν θα υπάρχει δουλειά για τους ιδιοκτήτες – μεροκαματιάρηδες. Οι άδειες πλέον θα έχουν πολύ χαμηλό κόστος, γεγονός που θα λειτουργήσει υπέρ των μεγάλων εταιριών οι οποίες θα μπορούν να έχουν πάρα πολλά ταξί σε αγορές όπως τα αεροδρόμια, τα λιμάνι και τα μεγάλα ξενοδοχεία, δίνοντας ίσως πιο «ελκυστικά» πακέτα για τόσο για τους τουρίστες, όσο και για απλούς επισκέπτες.

Αυτό βέβαια σημαίνει την οικονομική κατάρρευση ενός ιδιοκτήτη ο οποίος είχε πληρώσει ίσως 100 φορές πιο ακριβά την άδειά του μέχρι πριν λίγους μήνες, αφού και πιο πολλά ταξί θα υπάρχουν πλέον στην αγορά, αλλά όπως προαναφέρουμε την πλειοψηφία αυτών θα διαχειρίζονται μεγάλες εταιρίες.

Το μεγάλο …άδειασμα

Στη συνάντηση του με τους ιδιοκτήτες των ταξί, ο Ραγκούσης πάνω κάτω τους είπε να ξεχάσουν τα όσα είχαν συμφωνήσει με τον προκάτοχό του στο Υπουργείο Υποδομών, Δημήτρη Ρέππα. Ουσιαστικά τους τόνισε πως ναι μεν τα μιλήσατε, τα συμφωνήσατε με τον Ρέππα, ωστόσο δεν είχατε υπολογίσει πως για ότι λέγατε, έπρεπε να υπογράψω εγώ.

Από τη μια λοιπόν ο Ραγκούσης «αδειάζει» τον Ρέππα, από την άλλη εμφανίζεται όσο πιο απόλυτος γίνεται απέναντι στους ιδιοκτήτες, στέλνοντας μήνυμα πως «αποφασίζουμε και διατάζουμε».

Και ξαφνικά υπάρχει και ο τουρισμός

Το τελευταίο δίμηνο οι κινητοποιήσεις πολλών Ελλήνων, ανεξαρτήτως επαγγέλματος έχουν κλείσει πολλούς δρόμους. Ας μην ξεχνάμε πως μέχρι πριν δύο βδομάδες, το Σύνταγμα ήταν γεμάτο κόσμο που διαμαρτυρόταν για το μεσοπρόθεσμο. Η κυβέρνηση από την πλευρά της η οποία τώρα βάζει τους τουρίστες μπροστά για να σταματήσει τις κινητοποιήσεις, πριν από τρεις βδομάδες τους «πότιζε» με χημικά και φρόντιζε ώστε τα κεντρικότερα ξενοδοχεία της χώρας να εκκενώνονται σε χρόνους ρεκόρ.

Πλέον, στους δρόμους βγήκαν και αυτοί που τους ξέρουν καλύτερα από τον καθένα…

Αεροδρόμια και λιμάνια τις τελευταίες μέρες θυμίζουν το Σύνταγμα των αγανακτισμένων. Η κυβέρνηση και η αντιπολίτευση κάνουν συνεχείς εκκλήσεις προς τους ιδιοκτήτες προκειμένου να μη στεναχωρήσουν τους τουρίστες οι οποίοι φτάνοντας στη χώρα μας, παίρνουν μια γερή πρώτη δόση από την ταλαιπωρία που τους προσφέρουν οι …ταλαίπωροι Έλληνες.

Με τις μέρες οι συστάσεις έγιναν …εκκλήσεις και αφού ούτε με αυτές βρέθηκε άκρη, ξεκίνησαν οι απειλές για δίκες εξπρές για όσους κλείνουν τους δρόμους. Και όλα αυτά για να μην ταλαιπωρήσουμε τους τουρίστες που έρχονται στη χώρα μας, τους οποίους βέβαια ταλαιπωρούμε τόσα χρόνια με άλλο τρόπο που δεν θα αναλύσουμε σε αυτό το κείμενο…

Τι μέλλει γενέσθαι…

Το μόνο άγνωστο. Και οι δύο πλευρές φαίνονται ανυποχώρητες σε όσα υποστηρίζουν. Κριτές υπάρχουν και για τους μεν και για τους δε. Πολλοί κατηγορούν τους ιδιοκτήτες για τις κινητοποιήσεις τους, ξεχνώντας ίσως πως όποιος είναι έξω από το χορό, πολλά τραγούδια λέει…

Οι επιθέσεις από κάποια κανάλια και κάποια Μ.Μ.Ε. προς τους ιδιοκτήτες θα είχαν βάση, αν κι αυτοί δέχονταν ανυποχώρητα τα όποια σχέδια της κυβέρνησης αγγίζουν και αυτούς. Οπότε καλό θα είναι σε αυτή τη χώρα να μάθουμε να κρατάμε μικρό καλάθι και να μη λιθοβολούμε ως αναμάρτητοι…

Η συνέχεια πάντως αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον, αφού το χάος που έχει καταφέρει να δημιουργήσει η κυβέρνηση με τις αποφάσεις της, αγγίζει ολοένα και πιο πολλούς κλάδους…

Διαβάστε επίσης: Στην Εισαγγελία δικογραφίες με 600 αριθμούς πινακίδων ταξί