«Καθιστός Ταύρος»: Βρέθηκε ο δισέγγονος του θρυλικού αρχηγού των Σίου - Η πρωτοποριακή μέθοδος DNA

To σημείο της ταφής του «Καθιστού Ταύρου»
ΑΡ

Ένα δείγμα από τα μαλλιά του «Καθιστού Ταύρου», του θρυλικού ηγέτη των Ινδιάνων της Αμερικής του 19ου αιώνα, επέτρεψε στους επιστήμονες να επιβεβαιώσουν ότι ένας άνδρας από τη Νότια Ντακότα είναι ο δισέγγονος του.

Οι επιστήμονες πήραν DNA από ένα μικροσκοπικό δείγμα μαλλιών του «Καθιστού Ταύρου» που είχε αποθηκευτεί στo Ινστιτούτο Smithsonian της Ουάσιγκτον. Η μελέτη έδειξε ότι ο Έρνι Λα Πόιντ 73 ετών απο τη νότια Ντακότα, είναι δισέγγονος του.

O δισέγγονος του «Καθιστού Ταύρου»

Η νέα μέθοδος επιτρέπει την ανάλυση των οικογενειακών γενεαλογιών με θραύσματα DNA από ανθρώπους που έχουν φύγει από τη ζώη εδώ και πολύ καιρό. Ανοίγει την πόρτα στην προοπτική να ταιριάξουν και άλλες ιστορικές προσωπικότητες με τους ζωντανούς απογόνους τους.

«Αισθάνομαι ότι αυτή η έρευνα DNA είναι ένας άλλος τρόπος για να προσδιορίσω τη γραμμική μου σχέση με τον προπάππου μου», είπε ο Λα Πόιντ, ο οποίος έχει τρεις αδερφές, στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters.

«Οι άνθρωποι αμφισβητούσαν τη σχέση μας με τον πρόγονό μας από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Αυτοί οι άνθρωποι είναι απλώς ένας πόνος στο πλευρό μου - και πιθανότατα θα αμφισβητήσουν και αυτά τα ευρήματα» Η μέθοδος αναπτύχθηκε από επιστήμονες με επικεφαλής τον Eske Willerslev, διευθυντή του Lundbeck Foundation GeoGenetics Center στο Πανεπιστήμιο του Cambridge.

Βασίζεται σε αυτό που είναι γνωστό ως αυτοσωμικό DNA απο τα γενετικά θραύσματα που εξάγονται από τα μαλλιά. Χρειάστηκαν 14 χρόνια για να τελειοποιηθεί.
Ο κ. Willerslev είπε ότι o «Kαθιστός Ταύρος» τον γοήτευε από παιδί και πρόσφερε τις υπηρεσίες του στον Λα Πουάντ πριν από περίπου μια δεκαετία.

Η τελετή, τα ντραμς και οι ψαλμωδίες

Αλλά πριν ξεκινήσουν όλα ο δισέγγονος του θρυλικού αρχηγού των Ινδιάνων ζήτησε από τον επικεφαλής επιστήμονα να συμμετάσχει σε μια τελετή που περιλάμβανε έναν γιατρό, ντράμερ και ψαλμωδίες, τελετουργικό απαραίτητο όπως είπε για να δώσει ο «Καθιστός Ταύρος» την ευλογία του στη μελέτη, είπε ο Willerslev στο πρακτορείο ειδήσεων AFP.

Ο Λα Πουάντ έκαψε μέρος από το δείγμα του προπάππου του, σύμφωνα με τις οδηγίες του πνεύματος - αφήνοντας τους ερευνητές με…μόλις 4 εκατοστά, κάτι που ο κ. Willerslev πίστευε ότι ήταν "καταστροφικό" εκείνη τη στιγμή.

Ωστόσο, αυτό ανάγκασε την ομάδα να αναπτύξει την καινοτόμο νέα της μέθοδο, είπε.Ο «Καθιστός Ταύρος», του οποίου το πραγματικό όνομα ήταν Tatanka-Iyotanka, οδήγησε περίφημα 1.500 ιθαγενείς αμερικανούς πολεμιστές στη μάχη του Little Bighorn το 1876, εξολοθρεύοντας τον Αμερικανό στρατηγό Κάστερ και τις δυνάμεις του.

Είναι γνωστός στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών καθώς κατάφερε να ενώσει όλους τους Σιού και να οργανώσει την αντίσταση, από το 1874, κατά των δυνάμεων των Ηνωμένων Πολιτειών που μεθόδευαν την εκμετάλλευση της γης στην οποία ήταν εγκατεστημένοι. Έπεσε νεκρός το 1890 από την «Ινδική Αστυνομία» που ενεργούσε για λογαριασμό της αμερικανικής κυβέρνησης.

Πηγή:ΒΒC