Ισραήλ: Παράθυρο ελπίδας για ανθρώπους με κινητικά προβλήματα - Εμφυτεύματα νωτιαίου μυελού

Eλπίδες για ανθρώπους με κινητικά προβλήματα δημιουργεί νέα ισραηλινή έρευνα
ΑP

Iσραήλ: Επιστήμονες δημιούργησαν εμφυτεύματα νωτιαίου μυελού που θα μπορούσαν να επιτρέψουν στους παράλυτους να περπατήσουν, σε μία πολύ σημαντική ανακάλυψη που δημιουργεί ελπίδες στους ανθρώπους με κινητικά προβλήματα.

Μια πολυ σημαντική επιστημονική ανακάλυψη μπορεί να επιτρέψει στους παράλυτους να περπατήσουν ξανά, καθώς Ισραηλινοί ερευνητές δημιούργησαν εμφυτεύματα ανθρώπινου νωτιαίου μυελού σε παγκόσμια αποκλειστικότητα.

Ετοιμάζονται ήδη κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους, με την ελπίδα ότι τα επόμενα χρόνια οι κατασκευασμένοι ιστοί θα εμφυτευθούν σε ανθρώπους με κινητικά προβλήματα. Τα τρισδιάστατα εμφυτεύματα, που κατασκευάστηκαν με ανθρώπινα κύτταρα, είχαν ποσοστό επιτυχίας 80% στην αποκατάσταση της ικανότητας βάδισης σε παράλυτα ποντίκια στο εργαστήριο, είπαν οι ερευνητές.

Τα δείγματα ιστών από ασθενείς μετατρέπονται σε λειτουργικά εμφυτεύματα νωτιαίου μυελού μέσω μιας διαδικασίας που μιμείται την ανάπτυξη του νωτιαίου μυελού σε ανθρώπινα έμβρυα. Τα επόμενα χρόνια οι επιστήμονες φιλοδοξούν οτι θα είναι σε θέση να δημιουργήσουν εξατομικευμένα εμφυτεύματα για την αποκατάσταση ιστών που έχουν υποστεί βλάβη από τραυματισμό, χωρίς τον κίνδυνο απόρριψης από το σώμα.

Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένονται κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους και οι επιστήμονες ελπίζουν ότι τα επόμενα χρόνια οι μηχανικοί ιστοί θα εμφυτευθούν σε παράλυτους ανθρώπους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να σηκωθούν και να περπατήσουν ξανά.

Πίσω απο τη μελέτη βρίσκεται η η ερευνητική ομάδα του καθηγητή Tal Dvir στο Κέντρο Αναγεννητικής Βιοτεχνολογίας Sagol, στη Σχολή Βιοϊατρικής και Έρευνας του Καρκίνου Shmunis και στο Τμήμα Βιοϊατρικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ. Ο καθηγητής Dvir είπε: «Τα ζώα-μοντέλα υποβλήθηκαν σε μια ταχεία διαδικασία αποκατάστασης, στο τέλος της οποίας μπορούσαν να περπατήσουν αρκετά καλά.

«Αυτή είναι η πρώτη περίπτωση στον κόσμο όπου εμφυτευμένοι μηχανικοί ανθρώπινοι ιστοί οδήγησαν στην αποκατάσταση απο μακροχρόνια παράλυση σε ζώα, τα οποία είναι το πιο σχετικό μοντέλο για θεραπείες παράλυσης σε ανθρώπους.

«Υπάρχουν εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο που είναι παράλυτοι λόγω τραυματισμού της σπονδυλικής στήλης και δεν υπάρχει ακόμη αποτελεσματική θεραπεία για την κατάστασή τους. Τα άτομα που τραυματίζονται σε πολύ νεαρή ηλικία προορίζονται να κάθονται σε αναπηρικό αμαξίδιο για το υπόλοιπο της ζωής τους, υπομένοντας όλο το κοινωνικό και οικονομικό κόστος. Στόχος μας είναι να παράγουμε εξατομικευμένα εμφυτεύματα νωτιαίου μυελού για κάθε παράλυτο άτομο, επιτρέποντας την αναγέννηση του κατεστραμμένου ιστού χωρίς κίνδυνο απόρριψης».

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν γενετική μηχανική για να επαναπρογραμματίσουν τα κύτταρα και να τα επαναφέρουν σε μια κατάσταση που μοιάζει με εμβρυϊκά βλαστοκύτταρα - τα κύτταρα που μπορούν να γίνουν οποιοδήποτε είδος κυττάρου στο σώμα.

Η ερευνητική ομάδα πρόσθεσε ότι ελπίζει να φτάσει στο στάδιο κλινικών δοκιμών σε ανθρώπους μέσα στα επόμενα χρόνια - και τελικά να επαναφέρει τους ασθενείς στα πόδια τους. Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο Advanced Science.