Barbie: Η κούκλα που ενέπνευσε έναν ονειρικό κόσμο δισεκατομμυρίων - Η σκοτεινή ιστορία και τα γεγον
Η Barbie αποτελεί ένα διεθνές σύμβολο γοητείας.
Πηγή: AP
ΚΟΣΜΟΣ

Barbie: Η κούκλα που ενέπνευσε έναν ονειρικό κόσμο δισεκατομμυρίων - Η ροζ ιστορία της ζωής της

Η σκοτεινή αλήθεια πίσω από την κούκλα Barbie - Πώς μία ταινία «γέμισε» με ροζ όλο τον πλανήτη - Η θριαμβευτική υποδοχή του κινηματογραφικού έργου φέρνει ξανά στην επικαιρότητα την κούκλα που έχει συζητηθεί όσο ελάχιστα παιχνίδια - Το φαινόμενο Barbie που «χτύπησε» τη γη 

Από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1959, μια κούκλα με το όνομα «Barbie» έχει αιχμαλωτίσει τις καρδιές εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.

Η Barbie ήταν η πρώτη κούκλα παιχνίδι μαζικής παραγωγής στις ΗΠΑ με χαρακτηριστικά ενηλίκων. Μέσα σε αυτά τα 64 χρόνια, η Barbie πέρασε σε πολλές περιπέτειες και έχει αναλάβει πάνω από 250 διαφορετικά επαγγέλματα, από αστροναύτη μέχρι πρόεδρο των ΗΠΑ. Αυτό το καλοκαίρι η Barbie έκανε άλλο ένα μεγάλο άλμα, αυτή τη φορά, στη μεγάλη οθόνη μέσα από την ταινία «Barbie» της Γκρέτα Γκέργουιγκ, με πρωταγωνιστές τη Μάργκο Ρόμπι και τον Ράιαν Γκόσλινγκ.

Η ιστορία της διάσημης κούκλας

Η Barbie που το πλήρες όνομα της είναι «Barbara Millicent Roberts», δημιουργήθηκε από τη Ρουθ Χάντλερ της Mattel. Η Handler εμπνεύστηκε βλέποντας την κόρη της να παίζει με χάρτινες κούκλες που έμοιαζαν με ενήλικες γυναίκες. Εκείνη την εποχή, οι κούκλες ήταν το δημοφιλές παιχνίδι των παιδιών. Δεν υπήρχαν πολλές κούκλες στην αγορά που να επέτρεπαν στα κορίτσια να παίξουν ρόλους και να οραματιστούν το μέλλον τους πέρα από τη μητρότητα.

Αρχικά, η ιδέα της Χάντλερ δεν αντιμετωπίστηκε με ενθουσιασμό, καθώς ο σύζυγός της και τα άλλα στελέχη της βιομηχανίας ανησυχούσαν για μια κούκλα με ενήλικο σώμα.

AP940309023.jpg
Η δημιουργός της κούκλας «Barbie», Ruth Handler, αριστερά, δέχεται ένα φιλί από την Kristi Cooke, μια ηθοποιό ντυμένη κούκλα Barbie, κατά τη διάρκεια του εορτασμού των 35ων γενεθλίων για την κούκλα στο FAO Schwarz στη Νέα Υόρκη στις 9 Μαρτίου 1994.AP

Το σχέδιο της Barbie διαμορφώθηκε σύμφωνα με την κούκλα «Bild Lilli», η οποία δημιουργήθηκε στην εικόνα ενός γερμανικού χαρακτήρα κόμικ. Η Lilli κυκλοφόρησε αρχικά σε ενήλικες, και τελικά έγινε δημοφιλής στα παιδιά που τους άρεσε να ντύνουν την κούκλα.

Η Mattel αγόρασε τα δικαιώματα της Lilli και έφτιαξε τη δική της εκδοχή. Η πρώτη Barbie παρουσιάστηκε στις 9 Μαρτίου 1959, η ημερομηνία θεωρείται πλέον η επίσημη γενέθλια της Barbie. Η κούκλα κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην αμερικανική έκθεση παιχνιδιών στη Νέα Υόρκη.

Η πρώτη Barbie, που συχνά αναφέρεται ως «Νο. 1», ήταν μια αντανάκλαση του στυλ εκείνης της εποχής. Ήταν διαθέσιμη σε δύο εκδοχές: μία με ξανθά μαλλιά και μία μελαχρινή, και οι δύο με αλογοουρά. Φορούσε ένα ασπρόμαυρο ριγέ, στράπλες μαγιό, ένα σετ από χρυσούς κρίκους και μαύρες γόβες.

Μέσα στον πρώτο χρόνο, πουλήθηκαν 300.000 Barbies ενώ η αγάπη του κοινού για την κούκλα είχε αρχίσει να παίρνει τεράστιες διαστάσεις. Το 2021 πουλήθηκαν πάνω από 86 εκατομμύρια κούκλες Barbie, δηλαδή περίπου 164 Barbie κάθε λεπτό.

Στο βιβλίο «Forever Barbie: The Unauthorized Biography of a Living Doll», η συγγραφέας M.G. Lord υποστήριξε ότι η Barbie είναι το πιο ισχυρό είδωλο της αμερικανικής κουλτούρας του τέλους του 20ού αιώνα. «Είναι μια αρχετυπική γυναικεία φιγούρα, είναι κάτι πάνω στο οποίο τα μικρά κορίτσια προβάλλουν τον εξιδανικευμένο εαυτό τους. Για τους περισσότερους baby boomers, έχει την ίδια εικονική απήχηση με οποιαδήποτε γυναίκα αγία, αν και χωρίς την ίδια θρησκευτική σημασία»», γράφει.

Το φαινόμενο Barbie

H ταινία «Barbie», από την παγκόσμια πρεμιέρα έβαλε «φωτιά» στο εμπορικό φαινόμενο της χρονιάς αφού η διάσημη κούκλα συμβάλλει με μια έξυπνη εκστρατεία μάρκετινγκ στην οποία συμμετέχουν πάνω από 100 εταιρείες.

Παγκάκια σε στάσεις λεωφορείων, ρούχα σε βιτρίνες καταστημάτων και εστιατόρια ρίχτηκαν στη «ροζ μάχη». Στην αγορά υπάρχει τεράστια γκάμα ροζ προϊόντων, από ρούχα μέχρι σως για μπέργκερ. Η διάσημη αλυσίδα Burger King, πριν λίγες μέρες λάνσαρε ένα νέο γεύμα με το λογότυπο της Βarbie, πρόκειται για ένα ροζ και μπλε κουτί, το οποίο περιλαμβάνει πατάτες, σόδα και μιλκσέικ με ένα ντόνατ σε ροζ γλάσο.

Ο γαλλικός οίκος Balmain, πρόσθεσε στη συλλογή του 50 τεμάχια με το λογότυπο της Barbie. Πέρα από μεγάλους οίκους, συλλογή της Barbie δημιούργησε και η Zara (Inditex), το ροζ πρότζεκτ περιλαμβάνει 17 παιδικά ρούχα και αξεσουάρ, όπως ένα ροζ ολόσωμο μαγιό και αθλητικά παπούτσια, αλλά η προσφορά για τις γυναίκες είναι πολύ ευρύτερη, με 85 είδη.

Συλλογές Barbie κυκλοφόρησαν επίσης επώνυμες εταιρείες ένδυσης και υπόδησης από την H&M (HMb.ST) έως την Primark (ABF.L), την Gap, τη Superga και την Crocs. Το XBox της Microsoft δημιούργησε μια σειρά κονσόλας Barbie και η Bloomingdale’s εγκαινίασε ένα κουκλόσπιτο Barbie Dreamhouse στο κορυφαίο κατάστημά της, στο Μανχάταν.

Την ίδια ώρα μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων προτείνουν δωμάτια με ροζ διακόσμηση, όπως τα Hyatt Hotels και το Hilton που προσφέρουν σουίτες με θέμα την αγαπημένη κούκλα σε πόλεις όπως η Μπογκοτά της Κολομβίας και η Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας.

«Δεν νομίζω ότι έχουμε δει ποτέ τόσο πολλές επώνυμες συνεργασίες να προκύπτουν από μια ταινία», λέει ο Jo Ashdown, διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία ερευνών μάρκετινγκ Mando-Connect. Η Mattel αναμένει ότι το φιλμ θα ενισχύσει τις παγκόσμιες πωλήσεις στις κούκλες Barbie, οι οποίες μειώθηκαν πέρυσι μετά το ρεκόρ των ετών της πανδημίας. Για κάποιους ο τεράστιος όγκος εμπορευμάτων –από χαλιά μέχρι οδοντόβουρτσες Barbie– εγείρει την πιθανότητα υπερέκθεσης της μάρκας, αλλά η ανανεωμένη έμφαση στη διαφορετικότητα από τη Mattel, τους συνεργάτες λιανικής και την ίδια την ταινία θα μπορούσε να προσφέρει αρκετή καινοτομία για να κρατήσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Tο έντονο ροζ έχει εισχωρήσει παντού, ακόμη και στα γραφεία τελετών καθώς προσφέρουν πλέον ροζ φέρετρα με θέμα τη Barbie για θαυμαστές που ελπίζουν να μεταφέρουν την αγάπη τους για τη γνωστή κούκλα και στον άλλο κόσμο.

Τα συγκεκριμένα φέρετρα προσφέρονται από γραφεία τελετών στο Μεξικό, το Ελ Σαλβαδόρ και σε ολόκληρη τη Λατινική Αμερική για περίπου ένα χρόνο, αλλά η δημοτικότητά τους έχει αυξηθεί μετά την απίστευτα επιτυχημένη κυκλοφορία της Barbie στους κινηματογράφο.

Το Olivares Funeral Home προωθεί το φέρετρό του «Barbie House» με το σύνθημα: «Έτσι μπορείς να ξεκουραστείς σαν Barbie».

«Αυτό το φέρετρο, με το εντυπωσιακό έντονο ροζ χρώμα του, αντιπροσωπεύει τη σπίθα και την ενέργεια εκείνων των αξέχαστων στιγμών που έζησαν», λέει ένα διαφημιστικό κλιπ για το φέρετρο.

Το γραφείο τελετών Alpha and Omega στο Ahuachapán του Ελ Σαλβαδόρ, προσφέρει ένα φέρετρο με θέμα τη Barbie και προηγήθηκε της τάσης, λανσάροντας το ροζ φέρετρό τους πριν από περίπου ένα χρόνο.

H ταινία εξάντλησε το ροζ χρώμα παγκοσμίως

Η ταινία Barbie της Γκρέτα Γκέργουικ χρειάστηκε τόσο πολύ ροζ χρώμα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων που προκάλεσε παγκόσμια έλλειψη. Μιλώντας στο Architectural Digest, η Γκέργουικ και η σχεδιάστρια παραγωγής της ταινίας Σάρα Γκρίνγουντ, μίλησαν για την κατασκευή της Barbieland, η οποία είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου φωσφορίζουσα ροζ. Το σκηνικό ήταν σε πραγματικό μέγεθος το διάσημο «Dreamhouse» της κούκλας.

Στη συνέντευξη, η Γκρίνγουντ, έξι φορές υποψήφια για Όσκαρ, είπε ότι η ταινία είχε προκαλέσει διεθνή... έλλειψη ροζ χρώματος. «Ο κόσμος τελείωσε το ροζ», είπε στο περιοδικό. Η Lauren Proud, αντιπρόεδρος παγκόσμιου μάρκετινγκ στη Rosco, την εταιρεία χρωμάτων που χρησιμοποιούσε η ταινία, μοιράστηκε επιπλέον στοιχεία με τους Los Angeles Times.

Επιβεβαίωσε λοιπόν ότι το φιλμ «χρησιμοποίησε όση μπογιά είχαμε», αλλά προσδιόρισε ότι η παραγωγή στη Barbie συνέπεσε με ευρύτερα παγκόσμια προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας κατά τη διάρκεια του Covid-19, καθώς και με ακραία καιρικά φαινόμενα στο Τέξας στις αρχές του 2021, τα οποία είχαν επηρεάσει ζωτικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για να δημιουργηθεί το χρώμα.

«Υπήρχε αυτή η έλλειψη και μετά τους δώσαμε ό,τι μπορούσαμε – δεν ξέρω αν μπορούν να διεκδικήσουν την απόλυτη ευθύνη», είπε, αλλά παραδέχτηκε: «Μας εξαφάνισαν το stock της ροζ μπογιάς». Η Γκέργουικ σημείωσε στη συνέντευξη ότι η φωτεινή ροζ απόχρωση ήταν σημαντική για τη «διατήρηση της «παιδικότητας» στην αισθητική της ταινίας.

«Ήθελα τα ροζ να είναι πολύ φωτεινά και όλα να είναι σχεδόν υπερβολικά», είπε, προσθέτοντας ότι δεν ήθελε «να ξεχάσει αυτό που με έκανε να αγαπήσω την Barbie όταν ήμουν μικρό κορίτσι». Οι σκηνογράφοι είχαν εξασφαλίσει αρκετό χρώμα για να συνεχιστεί η παραγωγή της ταινίας, η οποία γυρίστηκε κυρίως στα Warner Bros Studios Leavesden στο Ηνωμένο Βασίλειο.

«Κύμα» χωρισμών έφερε η ταινία - Το νέο «Barbie τεστ» στα ραντεβού

Η ταινία «Barbie» δεν έφερε τύχη στα ζευγάρια που πήγαν να την παρακολουθήσουν στο σινεμά. Το φιλμ με τη Μάργκο Ρόμπι θίγει μια σειρά από φεμινιστικές και υπαρξιακές ανησυχίες, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γέμισαν από ιστορίες γυναικών που λένε ότι αναθεώρησαν βαθιά όσον αφορά τις σχέσεις τους, εξαιτίας της ταινίας.

«Είμαι μαλ... που χώρισα με το αγόρι μου για την ταινία Barbie;», ρώτησε μια γυναίκα σε μία δημοφιλή πλατφόρμα που τα μέλη της μοιράζονται διάφορους προβληματισμούς τους για τις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Στο TikTok, μια άλλη γυναίκα δήλωσε ότι η ταινία την έκανε να αντιληφθεί πως ο σύντροφός της, της συμπεριφερόταν με απαξιωτικό τρόπο και τον χώρισε.

«Σε ευχαριστώ, "Barbie" που με ενδυνάμωσες, που μου έδωσες αυτοπεποίθηση, που με έκανες να συνειδητοποιήσω ότι αξίζω κάτι καλύτερο».

Αυτές είναι μόνο μερικές από τις περιπτώσεις χωρισμού που έφερε η ταινία για τη δημοφιλή κούκλα της Mattel. Μια 27χρονη γυναίκα που επίσης χώρισε, αφού παρακολούθησε μαζί με το αγόρι της το φιλμ, έγραψε στο Twitter, πως οι αντιδράσεις του μέσα στην αίθουσα, όσο η Μάργκο Ρόμπι ξεδίπλωσε το «κουβάρι» του προβληματισμού της ως σύγχρονη γυναίκα, την έκανε να συνειδητοποιήσει πως έπρεπε να χωρίσουν.

Σε επικοινωνία της με τη HuffPost, η γυναίκα είπε ότι «είναι καλό παιδί, αλλά είχαν προβλήματα πολύ πριν δουν την ταινία. Οι εμπειρίες τους είναι αρκετά διαφορετικές και η ταινία "Barbie" ανέδειξε πόσο διαφορετικά βλέπουν τον κόσμο».

«Είχα αφοσιωθεί τόσο πολύ στην ταινία που πραγματικά δεν αναγνώρισα καν πώς την αντιλαμβανόταν, μέχρι που με ρώτησε κάνα δυο φορές κατά τη διάρκεια της ταινίας "κλαις;". Μετά την ταινία, "ήρθαμε κοντά αλλά φιλικά, για να αναγνωρίσουμε ότι απλά δεν είμαστε στο ίδιο μήκος κύματος. Θα μπορούσαμε να διαφωνούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς για το ποιο φύλο περνάει πιο δύσκολα στη ζωή», είπε η 27χρονη και πρόσθεσε: «Η Barbie με βοήθησε να "αποφοιτήσω" από έναν κύκλο υπερβολικής εξάντλησης του εαυτού μου από ανθρώπους από τους οποίους δεν έχω πραγματική απήχηση».

Την ίδια ώρα, στο TikTok, οι γυναίκες μοιράζονται τις ιδέες τους για το πώς σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν την ερώτηση «πώς σου φάνηκε η Barbie;» ως ένα μικρό τεστ στα ραντεβού που θα βγαίνουν από εδώ και πέρα.

«Αν πας να τη δεις με έναν άντρα που λέει "Ο Ken δεν έκανε τίποτα κακό, η πατριαρχία είναι καλή", τότε πρέπει να τον ξεφορτωθείς», «Η σκηνοθέτης Γκρέτα Γκέργουικ προσπαθεί να μας σώσει όλους, μέσω της Barbie!» αναφέρουν μεταξύ άλλων.

Viral η τεράστια τρισδιάστατη κούκλα στο Ντουμπάι

Η έμπνευση που προκάλεσε η Barbie δεν έχει όρια και οι αρμόδιοι προώθησης της ταινίας στο Ντουμπάι, φαίνεται πως επένδυσαν περισσότερο από άλλες περιοχές.

Συγκεκριμένα, σε μια πλατεία κοντά στον Μπουρτζ Χαλίφα ουρανοξύστη φαίνεται σαν να έχει τοποθετεί ένα τεράστιο κουτί με μια Barbie κούκλα που κινείται, σπάει το πλαστικό και κάνει ένα βήμα προς την πόλη.

Πρόκειται για μία 3D διαφημιστική πινακίδα που έστησαν στο Ντουμπάι και όλοι συζητούν στα social media το πόσο αληθοφανές είναι.

«Σπάει τα ταμεία» η ταινία

Η ταινία «Barbie» κατέρριψε το ρεκόρ εισιτηρίων. Η ταινία άρχισε να προβάλλεται στους κινηματογράφους την περασμένη Παρασκευή. Έκανε πρεμιέρα την ίδια μέρα με τη νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν «Oppenheimer» με τις δύο νέες κυκλοφορίες να είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς και να αναφέρονται ως «Barbenheimer».

Σύμφωνα με το Variety, πέντε μέρες μετά την έναρξη προβολής της «Barbie» οι εισπράξεις της ταινίας ήταν πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια. Επίσης τη Δευτέρα μετά το πρώτο Σαββατοκύριακο προβολής της είχε εισπράξεις 26 εκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ.

Το ποσό είναι το υψηλότερο για ταινία που κυκλοφορεί από τη Warner Bros. Το προηγούμενο ρεκόρ είχε και διατήρησε για 15 χρόνια το σίκουελ του Batman σε σκηνοθεσία Κρίστοφερ Νόλαν «The Dark Knight», το οποίο είχε καταγράψει εισπράξεις 24,6 εκατομμύρια δολάρια.

Η Barbie έχει ήδη αποδειχθεί τεράστια οικονομική επιτυχία για τη Warner Bros.

Πριν από την «Barbie», το καλύτερο άνοιγμα Σαββατοκύριακου στις ΗΠΑ είχε η ταινία «The Super Mario Bros. Movie» με 146,3 εκ. δολάρια.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του BoxOffice που δημοσιεύει το Hollyhood Reporter, παγκοσμίως έχει καταφέρει να κερδίσει σχεδόν 775 εκατ. δολάρια, γεγονός που την καθιστά ως μια από τις ταινίες με τις μεγαλύτερες εισπράξεις της χρονιάς.

Oι πιο ακριβές κούκλες Barbie που φτιάχτηκαν ποτέ

Lorraine Schwartz Barbie, 7.500 δολάρια

H κούκλα Lorraine Schwartz Barbie, πωλήθηκε σε δημοπρασία 7.500 δολάρια. Τα έσοδα της κούκλας πήγαν στο Ίδρυμα Children Affected by AIDS.

Στο πλαίσιο μιας συνεργασίας μεταξύ της Mattel και του Συμβουλίου Σχεδιαστών Μόδας της Αμερικής, η Barbie μεταμορφώθηκε από την Αμερικανίδα σχεδιάστρια κοσμημάτων Lorraine Schwartz, η οποία έδωσε στην κούκλα μια κομψή ανανέωση με ένα μικρό μαύρο φόρεμα και σκουλαρίκια, ζώνη, βραχιόλια και ένα τεράστιο γράμμα «Β», με διαμάντια αξίας άνω των 25.000 δολαρίων. Από αυτές τις κούκλες κατασκευάστηκαν μόνο 12, γεγονός που εξηγεί την αξία της.

Gala Abend Barbie, 9.148 δολάρια

Το 2006 ο οίκος Christie’s διοργάνωσε πώληση μιας ιδιωτικής συλλογής περίπου 400 κούκλων Barbie, από τις οποίες το σπάνιο αυτό μοντέλο πέτυχε τιμή 12 φορές πάνω από την υψηλή αξία εκτίμησής του, δηλαδή 9.148 δολάρια. Αποκλειστικά για την ιαπωνική και ευρωπαϊκή αγορά, η κούκλα Gala Abend ήταν ντυμένη με ένα πλούσιο φόρεμα με περίτεχνες λεπτομέρειες ενώ κρατούσε μια τσάντα και ένα μικροσκοπικό πρόγραμμα χορού. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της ήταν ότι η κούκλα είχε λυγισμένα πόδια.

Pink Diamond Barbie, 15.000 δολάρια

Μία Barbie η οποία σχεδιάστηκε από τους David και Phillipe Blond, με τη βοήθεια του κύριου σχεδιαστή της Mattel, Bill Greening. Αυτή η κούκλα περιορισμένης έκδοσης, με τα πολύτιμα ροζ διαμάντια, δημοπρατήθηκε στο Charity Buzz το 2012 για να συγκεντρωθούν χρήματα για τον οργανισμό MAC Aids Fund. Η αξία της εκτιμήθηκε τότε σε περίπου 15.000 δολάρια. Ήταν ντυμένη με ένα χειροποίητο μίνι κορσέ φόρεμα με ροζ χάντρες και διαμάντια. Ενώ εντυπωσιακά κοσμήματα με διαμαντένια διακοσμητικά συμπλήρωναν την εμφάνιση της. Το σύνολό της ολοκληρωνόταν με ένα πολυτελές ολόσωμο παλτό από απαλή ροζ ψεύτικη γούνα και μακριές πλούσιες βλεφαρίδες.

De Beers 40th Anniversary Barbie, 85.000 δολάρια

Για τα 40 χρόνια της Barbie, η Mattel ανέθεσε στον κοσμηματοπώλη De Beers να σχεδιάσει μια επετειακή εμβληματική κούκλα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα από τα ακριβότερα παιχνίδια που υπάρχουν.

Η De Beers έντυσε την ειδική έκδοση της Barbie με ένα μπικίνι και μια λεπτή ζώνη με 160 διαμάντια. Αυτό το εξαιρετικά σπάνιο μοντέλο δεν βγήκε ποτέ στα ράφια των καταστημάτων λιανικής, αλλά βγήκε κατευθείαν σε δημοπρασία. Η κούκλα κυκλοφόρησε το 1999 και σήμερα αξίζει περίπου 85.000 δολάρια.

Barbie By Stefano Canturi, 302.000 δολάρια

Η πιο ακριβή κούκλα Barbie αξίας 302.000 δολαρίων, δημιουργήθηκε από τον σχεδιαστή κοσμημάτων Stefano Canturi το 2010, για να γιορτάσει τη συλλογή Barbie Basics στην Αυστραλία.

Mόνο μία Stefano Canturi Barbie κατασκευάστηκε ποτέ, φορώντας ένα ειδικά κατασκευασμένο τσόκερ με λευκά διαμάντια και ένα εντυπωσιακό ροζ διαμάντι. Το χρωματιστό κόσμημα ενός καρατίου ήταν μια σπάνια ανακάλυψη από το ορυχείο Argyle της Αυστραλίας και το ίδιο αξίζει 300.000 δολάρια – μετατρέποντας ουσιαστικά το παιχνίδι σε επενδυτικό κομμάτι.

Barbie by Paco Rabanne, 9.999 δολάρια & Barbie by Karl Lagerfeld, 6.000 δολάρια

Η κούκλα πλειοδοτήθηκε από τον οίκο Christie’s το 2010, με τα έσοδα να πηγαίνουν απευθείας στο Ίδρυμα Έρευνας για τον Καρκίνο του Μαστού, σύμφωνα με την επιθυμία του σχεδιαστή.

Η λίστα με τους σχεδιαστές που έχουν μεταμορφώσει τις κούκλες αυτές σε ακριβά μοντέλα Barbie είναι ατελείωτη. Ωστόσο μερικά αξιοσημείωτες συνεργασίες είναι εκείνη του Paco Rabanne στην σπάνια κούκλα «Barbie Loves the Improvers Island Steel Promotion», η οποία κοστίζει 9.999 δολάρια και του Karl Lagerfeld του θρυλικού σχεδιαστή μόδας που ενέπνευσε την Barbie με το σμόκιν και τα πυκνά φρύδια, αξίας 6.000 δολαρίων.

Η υπόθεση της ταινίας Barbie

Στην ταινία βλέπουμε τη Μάργκο Ρόμπι να πρωταγωνιστεί ως μια εκδοχή του χαρακτήρα του τίτλου που είναι γνωστός ως Stereotypical Barbie. Η ταινία ακολουθεί τη Στερεοτυπική Barbie καθώς βιώνει μια πλήρη υπαρξιακή κρίση και ξεκινά ένα ταξίδι αυτο-ανακάλυψης. Μαζί της σε αυτή τη «βόλτα» είναι ο αγαπημένος της Ken, τον οποίο υποδύεται ο Ράιαν Γκόσλινγκ.

Οι χαρακτήρες ζουν στην Barbieland, μια μητριαρχική ουτοπία. Όταν η πρωταγωνίστρια «χτυπιέται» από τις υπαρξιακές αναζητήσεις της και έχει σωματικές αλλαγές, συναντιέται με την Weird Barbie, μια παρία στη Barbieland, η οποία της λέει ότι αυτή και όλοι όσοι ζουν στη Barbieland είναι στην πραγματικότητα ένα παιχνίδι και πως πρέπει να πάει στον πραγματικό κόσμο για να συνέλθει.

Έτσι, η στερεοτυπική Barbie χρησιμοποιεί μια πύλη για να ταξιδέψει στο Λος Άντζελες. Μαζί της πηγαίνει και ο Ken. Αφού ανακαλύπτει το πατριαρχικό σύστημα της Αμερικής και μαθαίνει ότι «οι άνδρες κυβερνούν τον κόσμο», ο Ken ταξιδεύει πίσω στη Barbieland όπου πείθει τους άλλους Kens να ξεσηκωθούν και να δημιουργήσουν τη δική τους πατριαρχία.

Οι Kate McKinnon, Issa Rae, Simu Liu, Ncuti Gatwa, Kingsley Ben-Adir και Scott Evans υποδύονται επίσης διάφορες Barbie και Kens στην Barbie Land, τη ροζ ουτοπία στο κέντρο της ταινίας, ενώ το υπόλοιπο καστ συμπληρώνουν οι America Ferrera, Michael Cera και Will Ferrell.

9+1 facts για την ταινία Barbie

Η ταινία «Barbie» που πέντε μέρες μετά την έναρξη προβολής οι εισπράξεις της ήταν πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια έχει και κάποια παράξενα facts που κατά πάσα πιθανότητα δεν θα γνωρίζετε.

  1. Το πλήρες όνομα της Barbie είναι Barbara Millicent Roberts. Η κούκλα πήρε το όνομά της από την κόρη του Χάντλερ, Barbara, η οποία ήταν η έμπνευση πίσω από τη δημιουργία της Barbie.
  2. Στην ταινία, η Barbie και ο Ken είναι μέσα στο ροζ αμάξι πηγαίνοντας στον πραγματικό κόσμο. Καθώς οδηγεί η Robbie, στο ταμπλό-οδόμετρο αναγράφεται ο αριθμός: 031959. Αυτός ο αριθμός είναι η ημερομηνία κυκλοφορίας της πρώτης κούκλας Barbie, η οποία κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 1959.

  3. To ασθενοφόρο το οποίο έσωσε τον Ken στην ταινία μετά το ατύχημα που είχε στο σερφ, ήταν ένα μεγάλο παιχνίδι που φτιάχτηκε από την παραγωγή για να μοιάζει με κανονικό.

  4. Όπως μεταφέρει το IMDB, η παραγωγή είχε προτείνει το ρόλο της Barbie στην Γκαλ Γκαντότ, αλλά εκείνη τελικά δεν μπόρεσε και έτσι ο ρόλος πήγε στην Μάργκο Ρόμπι.

  5. Το πρώτο teaser βίντεο της ταινίας, έχει πολλές ομοιότητες με μία ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Αυτό συμβαίνει γιατί το πρώτο βίντεο της Barbie αποτίνει φόρο τιμής στη θρυλική ταινία επιστημονικής φαντασίας 2001: «A Space Odyssey» και γι' αυτό ακούγεται και το soundtrack της.

  6. Το ασπρόμαυρο μαγιό, αλλά και η συνολική εμφάνιση της Barbie στην εναρκτήρια σκηνή είναι μια άμεση αναπαράσταση της πρώτης Barbie που κυκλοφόρησε το 1959, όταν κυκλοφόρησε στα καταστήματα.

  7. Ο Ράιαν Γκόσλινγκ πήρε το ρόλο του Ken, αφού είδε την κούκλα Ken της κόρης του να βρίσκεται μπρούμυτα μέσα στις λάσπες και δίπλα του υπήρχε ένα στυμμένο λεμόνι. Μόλις είδε αυτό το σκηνικό, πήρε αμέσως τηλέφωνο την Γκρέτα Γκέργουικ και της είπε: «Θα είμαι ο Ken σου».

  8. Η ταινία προκάλεσε παγκόσμια έλλειψη του ροζ χρώματος.

  9. Στην ταινία «Barbie», η ηλικιωμένη γυναίκα που συναντά την Μάργκο στη στάση είναι η κόρη της Ρουθ Χάντλερ, η Μπάρμπαρα Χάντλερ.
  10. Στην ταινία, η Barbie συναντά τέσσερις κοπέλες με τα ονόματα: Yasmin, Cloe, Jade και Sasha, τα κορίτσια αυτά παριστάνουν χαρακτήρες από τις κούκλες Bratz.

Διαβάστε επίσης

Ράιαν Γκόσλινγκ: Σαρώνει τα charts ο «Κεν» από την ταινία «Barbie»

Margot Robbie: Η «Barbie» αποκάλυψε ποιο ήταν το πρώτο πράγμα που έκανε όταν έβγαλε λεφτά

Χαμός στο TikTok με τα πόδια της Barbie - Ορθοπεδικοί προειδοποιούν για τραυματισμούς

Δείτε όλο το Weekend Edition εδώ