Κουνούπια: Σημαντική ανακάλυψη των επιστημόνων - Και τα αρσενικά έπιναν αίμα

Ανατροπή όσων γνωρίζαμε για τα κουνούπια - Δεν έπιναν μόνο τα θηλυκά αίμα αλλά και τα αρσενικά

Ευρύματα που αλλάζουν όσα γνώριζαν οι επιστήμονες σχετικά με την εξελικτική ιστορία των κουνουπιών εντοπίστηκαν κοντά στην πόλη Χαμάνα του Λιβάνου.

Συγκεκριμένα ερευνητές δήλωσαν πως ανακάλυψαν τα παλαιότερα γνωστά απολιθώματα κουνουπιών και συγκεκριμένα δύο αρσενικά που είναι εγκλωβισμένα σε κομμάτια κεχριμπαριού, επί 130 εκατομμύρια χρόνια.

Εξετάζοντας τα απολιθώματα, οι ερευνητές προς έκπληξή τους ανακάλυψαν ότι τα αρσενικά κουνούπια διέθεταν επιμήκη διατρητικά ρουφηχτικά στοματικά μόρια που σήμερα διαθέτουν μόνο τα θηλυκά.

«Είναι σαφές ότι ήταν αιματοφάγα», δήλωσε ο παλαιοντολόγος Dany Azar του Ινστιτούτου Γεωλογίας και Παλαιοντολογίας Nanjing της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών και του Πανεπιστημίου του Λιβάνου, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα στο περιοδικό Current Biology. «Επομένως, αυτή η ανακάλυψη είναι σημαντική για την εξελικτική ιστορία των κουνουπιών».

Σημειώνεται ότι τα δύο απολιθωμένα κουνούπια, που αντιπροσωπεύουν το ίδιο εξαφανισμένο είδος, είναι παρόμοια σε μέγεθος και εμφάνιση με τα σύγχρονα κουνούπια, αν και τα στοματικά μέρη που χρησιμοποιούνται για τη λήψη αίματος είναι μικρότερα από ό,τι στα σημερινά θηλυκά κουνούπια.

«Μόνο τα γονιμοποιημένα θηλυκά κουνούπια θα ρουφήξουν αίμα, επειδή χρειάζονται πρωτεΐνες για να αναπτύξουν τα αυγά τους. Τα αρσενικά και τα μη γονιμοποιημένα θηλυκά θα φάνε λίγο νέκταρ από φυτά. Και ορισμένα αρσενικά δεν τρέφονται καθόλου», σημειώνει ο Azar.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι υποψιάζονται ότι τα κουνούπια εξελίχθηκαν από έντομα που δεν κατανάλωναν αίμα. Υποθέτουν ότι τα στοματικά μόρια που προσαρμόστηκαν για την απόκτηση αιματηρών γευμάτων αρχικά χρησιμοποιούνταν για να τρυπούν τα φυτά για να έχουν πρόσβαση σε θρεπτικά υγρά.