ΚΟΣΜΟΣ

Germanwings: Λεπτό προς λεπτό το χρονικό της συντριβής

Germanwings: Λεπτό προς λεπτό το χρονικό της συντριβής

Οι γαλλικές αρχές (BEA) έδωσαν στη δημοσιότητα τα τελευταία λεπτά της πτήσης GWI18G της Germanwings, όπως καταγράφηκαν στα αρχεία της πτήσης.

Τα στοιχεία που περιλαμβάνουν την ακολουθία των γεγονότων – με ακριβείς ώρες, λεπτά και δευτερόλεπτα – προκύπτουν από την προκαταρκτική έρευνα για το αεροπορικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή 150 ανθρώπων.

09:00:00 Η πτήση απογειώνεται από τη Βαρκελώνη

09:02:54 Ο αυτόματος πιλότος κλειδώνει στη λειτουργία "CLIMB'' και "NAV

09:12:15 Ένας ήχος ακούγεται για ένα δευτερόλεπτο για είσοδο τρίτου στο πιλοτήριο. Αεροσυνοδός μπαίνει στο κόκπιτ και οι τρεις μιλούν για τη στάση στη Βαρκελώνη

09:15:53 Η αεροσυνοδός βγαίνει από το πιλοτήριο. Κυβερνήτης και συγκυβερνήτης συζητούν για το πώς θα διαχειριστούν την καθυστέρηση που προέκυψε από αργοπορημένη αναχώρηση από τη Βαρκελώνη

09:27:20 Το ύψος που πετά το αεροσκάφος σταθεροποιείται στα 38.000 πόδια. Η πτήση βρίσκεται σε επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου της Μασσαλίας

09:30:00 Ο κυβερνήτης επιβεβαιώνει τις οδηγίες του Πύργου Ελέγχου. Αυτή είναι η τελευταία επικοινωνία μεταξύ του πιλοτηρίου και του Πύργου Ελέγχου.

09:30:08 Ο πιλότος ενημερώνει τον συγκυβερνήτη πως βγαίνει από το πιλοτήριο και του ζητά να αναλάβει την επικοινωνία

09:30:24 Ο κυβερνήτης αφήνει το πιλοτήριο.

09:30:53 Το επιλεγμένο υψόμετρο αλλάζει από τα 38.000 πόδια στα 100. Ένα δευτερόλεπτο μετά, αλλάζει ο αυτόματος πιλότος. Το αεροσκάφος ξεκινά την καθοδική του πορεία.

09:33:12 Η επιλεγμένη ταχύτητα ορίζεται στους 308 κόμβους από τους 273. Η καθοδική πορεία επιταχύνεται και κυμαίνεται από τα 1700 πόδια το λεπτό μέχρι τα 5,000 πόδια το λεπτό.

09:33:35 Η επιλεγμένη ταχύτητα μειώνεται στους 288 κόμβους. Τα επόμενα 13 δευτερόλεπτα, η ταχύτητα αλλάζει έξι φορές μέχρι να φτάσει τους 302 κόμβους.

09:33:47 Ο Πύργος Ελέγχου απευθύνεται στο πιλοτήριο για να μη λάβει απάντηση. Τα επόμενα τριάντα δευτερόλεπτα άλλες δύο προσπάθειες επικοινωνίας πέφτουν στο κενό.

09:34:31 Ο ήχος για την άδεια πρόσβασης στο πιλοτήριο σημαίνει για ένα δεύτερο

09:34:38 Ο Πύργος Ελέγχου προσπαθεί να επικοινωνήσει – και πάλι μάταια

09:35:03 Η επιλεγμένη ταχύτητα αυξάνεται και πάλι στους 350 κόμβους. 09:35:07-09:37:54 Ο Πύργος Ελέγχου της Μασσαλίας κάνει άλλες τρεις προσπάθειες επικοινωνίας. Καμία απάντηση.

09:35:32 -09:39:02 Ήχοι από χτύπημα της πόρτας του πιλοτηρίου ακούγονται τέσσερις φορές

09:37:13 Μία πνιχτή φωνή ακούγεται που ζητά να ανοίξει η πόρτα

09:38:38-09:39:23 Το γαλλικό σύστημα αεράμυνας προσπαθεί να επικοινωνήσει σε τρεις περιπτώσεις – και πάλι μάταια. Ακούγονται θόρυβοι βίαιων χτυπημάτων στην πόρτα άλλες πέντε φορές

09:39:54 Το πλήρωμα άλλου αεροσκάφους προσπαθεί να επικοινωνήσει. Δε λαβμάνει απάντηση.

09:40:41 Επαναλαμβανόμενοι προειδοποιητικοί ήχοι ενεργοποιούνται και ακούγονται μέχρι το τέλος

09:41:06 Η πτήση της Germanwings συντρίβεται. Η καταγραφή σταματά.