ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας ανακοίνωσε ο Δρίτσας

Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας ανακοίνωσε ο Δρίτσας

Η συνεισφορά της βιομηχανίας της κρουαζιέρας στην οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας και των άλλων μεσογειακών χωρών, βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων της πρώτης μέρας του 3ου Posidonia Sea Tourism Forum, που άνοιξε σήμερα τις πύλες του στον συνεδριακό χώρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, υποδεχόμενο 800 ηγετικά στελέχη από τις παγκόσμιες βιομηχανίες κρουαζιέρας και yachting.

Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε με ομιλία της η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, η οποία επεσήμανε το σπουδαίο ρόλο τον οποίο διαδραματίζει ο θαλάσσιος τουρισμός στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας:

"Τις επόμενες ημέρες θα συγκροτηθεί η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας, σε μια κρίσιμη συγκυρία για την ελληνική οικονομία. Η εν λόγω Επιτροπή θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη βελτίωση της υποδομής και του κανονιστικού πλαισίου, που απαιτούνται για την αναβάθμιση του θαλάσσιου τουριστικού προϊόντος", δήλωσε με την σειρά του ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θεόδωρος Δρίτσας.

Ο κ. Δρίτσας επίσης, υπογράμμισε πως "βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη καμπή, εν μέσω μιας κρίσιμης διαπραγμάτευσης, ο τομέας του θαλάσσιου τουρισμού είναι σημαντικός, και μέσω αυτού θέλουμε να μας δοθεί η δυνατότητα ανάπτυξης. Η διαμόρφωση άριστων συνθηκών υποδοχής και εξυπηρέτησης επιβατών και επισκεπτών είναι στους στόχους μας. Μεγάλο ρόλο σε αυτό οφείλουν να παίξουν οι τοπικές κοινωνίες". Τέλος, ο αν. υπουργός Ναυτιλίας, αναφερόμενος στην εφαρμογή της συνθήκης Σένγκεν στις homeporting κρουαζιέρες, αποσαφήνισε πως "αύριο θα εκδοθεί η σχετική εγκύκλιος με πολλαπλές παρεμβάσεις. Έχει ήδη επιλυθεί το ζήτημα και θα δοθεί οριστική λύση για την ομαλή ροή της διαδικασίας υποδοχής".

"Η κρίση δεν επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την ελληνική κρουαζιέρα, καθώς οι επιβάτες προέρχονται κυρίως από χώρες τις κεντρικής Ευρώπης", δήλωσε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης και συνέχισε λέγοντας πως "η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ που "σέρνεται" τον τελευταίο καιρό, έχει επηρέασει αρνητικά τις δυνατότητες μας. Ο ΟΛΠ όμως προετοιμάζεται - και τον επόμενο μήνα ξεκινά η δημιουργία θέσεων για πλοία νέας γενιάς. Όμως το θέμα πόλης-λιμένος πρέπει να το δούμε ξεχωριστά, γιατί είναι πολύ σημαντικό".Υπογράμμισε επίσης πως η Ελλάδα είναι χώρα ασφάλειας και ειρήνης, και τα νησιά μας προσδίδουν ασφάλεια στον επισκέπτη. "Όποιες και αν ήταν οι δυσχέρειες που προκύπτουν από την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, όσον αφορά στην κρουαζιέρα, εμείς προχωράμε με τα έργα υποδομής που ξεκινούν τον επόμενο μήνα και θα ολοκληρωθούν σε βάθος τριετίας" δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Ανωμερίτης.

"Τα άμεσα έσοδα από τον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα ανέρχονται στα 570 εκ. ευρώ, ενώ τα έμμεσα έσοδα σε 1,4 δις, εκ των οποίων το ένα τρίτο εξασφαλίζουν 11.000 άμεσες θέσεις εργασίας", υπογράμμισε ο Pierfrancesco Vago, πρόεδρος της CLIA Europe. Στην συνέχεια, αναλύοντας τα προβλήματα, δήλωσε πως "οι υφιστάμενες λιμενικές υποδομές, οι προκλήσεις του home-porting και οι συνεχείς και απρόβλεπτες αυξήσεις τιμών εισόδου στα διάφορα αξιοθέατα των προορισμών είναι τα κυριότερα εμπόδια για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ελλάδα". Όπως τόνισε «ο κλάδος χρειάζεται ένα ανταγωνιστικό, σταθερό και αποδοτικό περιβάλλον, αλλά δυστυχώς τα εμπόδια είναι πολλά. Καλώ τις ελληνικές αρχές να δώσουν προτεραιότητα σε ένα πρόγραμμα ανάπτυξης λιμενικών υποδομών, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα περάτωσης και με αποδοτικές και βιώσιμες πηγές χρηματοδότησης». Ο κ. Vago ανέφερε επίσης, ότι πέρυσι, ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρων άγγιξε τα 6 εκατομμύρια στην Ευρώπη, με το ένα εκατομμύριο εξ αυτών να προέρχονται από χώρες εκτός Ευρώπης, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στην οικονομία της Γηραιάς Ηπείρου. Πρόσθεσε δε, ότι το 2013 ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεισέφερε 40 δισ. ευρώ στην ευρωπαϊκή οικονομία, εξασφαλίζοντας 340.000 θέσεις εργασίας. Σε δηλώσεις του μάλιστα, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Βάγκο σημείωσε πως "στα πέντε τελευταία χρόνια της ευρωπαϊκής ύφεσης είδαμε να μην αυξάνεται ο τουρισμός - την ίδια στιγμή όμως που ο τουρισμός κρουαζίερας αυξήθηκε κατά 50% σε επιβατική κίνηση στην Ευρώπη. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί βοηθά την οικονομία".

"Είμαστε ένα κομβικό σημείο για τον τουρισμό αλλά δυστυχώς δεν το εκμεταλλευόμαστε επαρκώς. Πρέπει να σκεφτούμε διαφορετικά", δήλωσε ο Γεώργιος Γράτσος, πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Συνεχίζοντας, ο κ Γράτσος τόνισε πως "υπάρχει αύξηση στον τουρισμό, μα μόνο της τάξεως του 7%, δυσανάλογα μικρή σε σχέση με την αύξηση στις γειτονικές χώρες.

Πρέπει λοιπόν να βρούμε τις αιτίες και να προσπαθήσουμε να διορθώσουμε τα πράγματα". Σημείωσε δε, πως "το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί απλά σημείο αποβίβασης των επιβατών και δυστυχώς δεν αποτελεί σημείο ενδιαφέροντος, ώστε οι τουρίστες να παραμένουν εκεί. Οι αρχές του Πειραιά πρέπει να σκεφθούν πως να το αλλάξουν αυτό".

Το 3ο Posidonia Sea Tourism Forum συνεχίζεται και αύριο στον χώρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών υπό την αιγίδα του ελληνικού υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού. Β. Παπαναγιώτου.