ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τα διπλώματα μετά την άγρια κόντρα στη Βουλή - Όλες οι αλλαγές

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τα διπλώματα μετά την άγρια κόντρα στη Βουλή - Όλες οι αλλαγές
Θυελλώδεις οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης.
INTIME NEWS

Ολοκληρώθηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής η συζήτηση και ψήφιση, κατά πλειοψηφία, του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για τα διπλώματα οδήγησης και ρυθμίσεις θεμάτων άλλων υπουργείων.

Το νομοσχέδιο που συζητείται με το χαρακτήρα του κατεπείγοντος αναμένεται να ψηφιστεί αύριο από την Ολομέλεια. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκε η ΝΔ, ενώ ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ καταψήφισαν και η Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια. Το ΚΚΕ είχε αποχωρήσει από τη συζήτηση διαμαρτυρόμενο για τη διαδικασία συζήτησης, ενώ η ΜεΡΑ25 αρνήθηκε να ψηφίσει.

Από το νομοσχέδιο, αποσύρθηκε το επίμαχο άρθρο που αφορούσε μεταφορά αρμοδιοτήτων για ορισμένα θέματα από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη στο υπουργείο Δικαιοσύνης. Μετά τις έντονες αντιδράσεις του ΣΥΡΙΖΑ που ζητούσε είτε να υπάρχει η υπογραφή και του αρμόδιου υπουργού Δικαιοσύνης είτε να αποσυρθεί το νομοσχέδιο, η κυβέρνηση αποφάσισε να καταθέσει τις νέες ρυθμίσεις αύριο στην Ολομέλεια ενσωματωμένες σε τροπολογία.

Ένταση στη Βουλή

Ένταση με το «καλημέρα» στη Βουλή όπου συζητήθηκε και ψηφίστηκε με διαδικασίες εξπρές, το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για τα διπλώματα οδήγησης.

Δείτε το βίντεο:

Η επιλογή της κυβέρνησης να συζητηθεί με fast track διαδικασίες, να συμπεριλάβει σε αυτό κι άλλα θέματα και να ξεκινήσει τη συζήτηση χωρίς έκθεση διαβούλευσης, προκάλεσε τις θυελλώδεις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης και την αποχώρηση του ΚΚΕ.

Ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης αναπτύσσοντας το σκεπτικό της κυβέρνησης να «φέρει» το νομοσχέδιο ως κατεπείγον, υποστήριξε ότι λόγω στρεβλώσεων που επήλθαν από προηγούμενες ρυθμίσεις έχει δημιουργηθεί ένα μείζον κοινωνικό πρόβλημα.

voylh-diplwmata2.jpg
Ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.INTIME NEWS

«Όσο περνάνε οι μέρες το πρόβλημα διογκώνεται, 105.000 πολίτες δεν μπορούν να πάρουν δίπλωμα και κάθε βδομάδα συσσωρεύονται και νέες χιλιάδες αιτήσεις», είπε και πρόσθεσε πως ήταν δέσμευση της κυβέρνησης η επίλυση του προβλήματος.

Ανέφερε ακόμη, ότι στο άρθρο 6 υπάρχει ρύθμιση με την οποία αποτρέπονται αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας που θα ίσχυσαν από 1η Σεπτεμβρίου από 50 έως και 200% λόγω της νέας μέτρησης ρύπων σε σχέση με τέλη κυκλοφορίας,

Κατά συνέπεια, συμπλήρωσε αν δεν περάσει η διάταξη σήμερα ή αύριο, την επόμενη βδομάδα θα καλούνταν πληρώσουν οι συμπολίτες μας αυξημένα τέλη κυκλοφορίας μέχρι και διπλάσια.

voylh-diplwmata3.jpg
Το νομοσχέδιο για τα διπλώματα οδήγησης έχει προκαλέσει εντάσεις.PIXABAY

Να μην συζητηθεί ως κατεπείγον, ζήτησε η Πόπη Πέρκα από τον ΣΥΡΙΖΑ που καταλόγισε αυταρχισμό και κυνισμό στην κυβέρνηση. Απείλησε με αποχώρηση εάν δεν αλλάξει η διαδικασία συζήτησης και ψήφισης του νομοσχεδίου.

Για απαράδεκτη διαδικασία έκανε λόγο και το ΚΙΝΑΛ με τους βουλευτές του Χρήστο Γκόκα και Μιχάλη Κατρίνη να αναφέρουν ότι στη Βουλή εκτυλίσσονται σκηνές κοινοβουλευτικού εκφυλισμού και εκτροχιασμού. Σημείωσαν δε, ότι το νομοσχέδιο περιλαμβάνει κι άλλες διατάξεις που αφορούν πολλά υπουργεία, ως επί το πλείστον ρουσφετολογικές.

Το ΚΚΕ αποχώρησε σε ένδειξη διαμαρτυρίας, ενώ η Ελληνική Λύση ζήτησε την ανάκληση του νομοσχεδίου. Δεν θα μετάσχει στην ψηφοφορία το ΜέΡΑ 25 που έκανε λόγο για ντροπή.

Ο Κρίτων Αρσένης ζήτησε μάλιστα, τα πρακτικά της Διάσκεψης των Προέδρων, καθώς –όπως είπε- άλλη εικόνα είχε δοθεί για τις διατάξεις του νομοσχεδίου.

Διπλώματα οδήγησης: Τι αλλάζει για τους 17χρονους

Τα προβλήματα της προηγούμενης νομοθεσίας, σύμφωνα με το υπουργείο

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κρίθηκε σκόπιμο να κατατεθεί, προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι επιπτώσεις από τις δυσκολίες εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας στην έκδοση αδειών οδήγησης.

Προβλήματα του ισχύοντος νόμου, σύμφωνα με το Υπουργείο:

α. Δεν γίνονται εξετάσεις υποψηφίων οδηγών από τον Οκτώβριο του 2018, με συνέπεια ο αριθμός των υποψηφίων οδηγών να ξεπερνά τις 100.000. Ένα μεγάλο μέρος αυτών επιθυμούν να λάβουν την άδεια οδήγησης προκειμένου να προσληφθούν για εργασία ως οδηγοί είτε για να έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμούς που απαιτούν την κατοχή άδειας οδήγησης.

β. Ο νόμος προέβλεπε τη δημιουργία ειδικών διαμορφωμένων χώρων για τις ειδικές δοκιμασίες (οπισθοπορεία και παρκάρισμα). Τέτοιοι χώροι δεν βρέθηκαν σε όλη την Ελλάδα με αποτέλεσμα να μη γίνονται εξετάσεις.
Όπου βρέθηκαν χώροι, όπως στο ΚΤΕΟ Χολαργού, η αναμονή για την εξέταση ήταν μεγάλη εξαιτίας του συνωστισμού των υποψηφίων (120 - 150 κάθε μέρα) με συνέπεια η ποιότητα των εξετάσεων να είναι χαμηλή.

γ. Οι εκπαιδευτές αρνούνται να διαθέσουν τα εκπαιδευτικά τους οχήματα χωρίς τη δική τους παρουσία, καθώς στην περίπτωση ατυχήματος, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν τους καλύπτουν, εφόσον δεν συνοδεύουν τον εκπαιδευόμενο.

δ. Η υποχρέωση ασφάλισης των υποψηφίων οδηγών ατομικά, δημιούργησε πρόβλημα καθώς, αρχικά οι ασφαλιστικές εταιρείες αρνήθηκαν να χορηγήσουν τέτοια ασφαλιστήρια. Στη συνέχεια, χορηγούσαν ατομικά ασφαλιστήρια υποψηφίων οδηγών, τα οποία κόστιζαν περίπου 120-140 ευρώ για τα επιβατικά Ι.Χ. και 150-180 ευρώ για τα βαρέα οχήματα. Η ασφάλιση αυτή κάλυπτε το χρονικό διάστημα μισής ώρας της εξέτασης, ενώ τα ποσά αυτά καλύπτουν σε αρκετές περιπτώσεις και την ετήσια ασφάλεια των Ι.Χ. αυτοκινήτων.

ε. Δεν υφίστατο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο αναγκαίος εξοπλισμός (κάμερες παρακολούθησης) προκειμένου να είναι εφαρμόσιμες οι διατάξεις.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

Διαβάστε επίσης:

Ανατροπή: Fake news ο ομαδικός βιασμός πασίγνωστου παρουσιαστή στις Σπέτσες

Χιου Γκραντ κατά Τζόνσον: «Άντε γα… υπερ-προβεβλημένο λαστιχένιο παιχνίδι μπάνιου»