Δήμας για νέο ΚΟΚ: «Θέτουμε την ανθρώπινη ζωή πάνω απ’ όλα, είναι μία πράξη ευθύνης»
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε τον αναθεωρημένο ΚΟΚ ως «μία ολιστική, τολμηρή και θεσμικά καινοτόμο παρέμβαση, που στοχεύει στη δραστική μείωση των τροχαίων»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, χαρακτήρισε τον αναθεωρημένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τη θέσπιση ενός νέου πλαισίου οδικής συμπεριφοράς ως «πράξη συνέπειας, ευθύνης και συλλογικής βούλησης για να αφήσουμε πίσω μας παθογένειες δεκαετιών».
Ακόμη, επεσήμανε πως τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν διαχρονική κοινωνική μάστιγα στην Ελλάδα. «Μόνο το 2024, πάνω από 665 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο», τόνισε από τη Βουλή, σημειώνοντας πως η χώρα μας παραμένει πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (61 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων έναντι 46 στην Ευρωπαϊκή Ένωση).
Βασικοί πυλώνες: Πρόληψη, συμμόρφωση, αυστηρές ποινές
Ο νέος ΚΟΚ, όπως τόνισε, στηρίζεται σε τρεις θεμελιώδεις αρχές:
- Πρόληψη.
- Αυστηροποίηση ποινών.
- Διαμόρφωση κουλτούρας συμμόρφωσης και υπευθυνότητας.
«Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία, είναι η καλλιέργεια μίας νέας οδικής παιδείας, η οποία θα εκφράζεται ως διαρκής στάση ευθύνης, συνείδησης και σεβασμού απέναντι στον συνάνθρωπο και τον δημόσιο χώρο», ανέφερε ο κ. Δήμας.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην εισαγωγή της έννοιας της υποτροπής, με κλιμακωτές κυρώσεις για τους οδηγούς που επαναλαμβάνουν παραβάσεις. Σύμφωνα με τον υπουργό, με τη συμπλήρωση 25 βαθμών ποινής, αφαιρείται η άδεια οδήγησης, ενώ, η ποινικοποίηση αδικημάτων υψηλής επικινδυνότητας εισάγει ένα πιο αποτρεπτικό σύστημα ελέγχου.
Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει αυστηρές κυρώσεις για συγκεκριμένες παραβάσεις:
– Οδήγηση με ταχύτητα άνω των 200 χιλιομέτρων / ώρα: 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για ένα έτος.
– Κόντρες ταχύτητας: Πρόστιμο από 100 → 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για ένα έτος.
– Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών: αυστηρές κυρώσεις για κάθε βαθμό υπέρβασης.
– Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: πρόστιμο από 700 έως 2.000 ευρώ, με αντίστοιχη αφαίρεση άδειας.
– Παραβίαση STOP: 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για έναν μήνα.
«Προχωράμε σε γενναίες ρυθμίσεις, όχι τιμωρητικού χαρακτήρα, αλλά προστατευτικού, με σκοπό τη διαφύλαξη της ζωής και την αποτροπή της επαναλαμβανόμενης παραβατικής συμπεριφοράς», σημείωσε ο κ. Δήμας.
Στήριξη δημόσιων υποδομών και σύγχρονη εποπτεία
Ο νέος νόμος εισαγάγει και τεχνολογικές καινοτομίες. Όπως ανέφερε, δημιουργείται Δίκτυο Καμερών Καταγραφής Τροχαίων Παραβάσεων, με 2.000 κάμερες σε αστικά δίκτυα και 500 κάμερες εντός λεωφορείων ΟΣΥ.
Θεσμοθετείται ενιαίο πληροφοριακό σύστημα παραβάσεων, υπό την εποπτεία της Υπηρεσίας Οδικών Τελών – Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών.
Παράλληλα, ρυθμίζεται η πρόσβαση ταξί στις λεωφορειολωρίδες υπό όρους, ενώ, προβλέπονται αυστηρά πρόστιμα για παρεμπόδιση δημόσιας συγκοινωνίας, σιδηροδρομικής κυκλοφορίας και παράνομη στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ.
«Θέτουμε τη διαφύλαξη της ανθρώπινης ζωής ως ύψιστη προτεραιότητα», ολοκλήρωσε ο Χρίστος Δήμας, υπογραμμίζοντας ότι ο νέος ΚΟΚ δεν είναι απλώς μία μεταρρύθμιση, αλλά μία αλλαγή κουλτούρας που αρχίζει από το κράτος και καταλήγει σε κάθε οδηγό.
Σχετικές ειδήσεις
Σχόλια
Trending
