ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δημοσκόπηση Newsbomb.gr - Prorata: Το 64% των πολιτών διαφωνούν με το «μαύρο» στο Mega

Δημοσκόπηση Newsbomb.gr - Prorata: Το 64% των πολιτών διαφωνούν με το «μαύρο» στο Mega

Δημοσκοπήσεις: Δείτε τα αποτελέσματα της μεγάλης διαδικτυακής έρευνας που διενήργησε το Newsbomb.gr με την εταιρεία Prorata - Η «Ερώτηση της Δευτέρας» , από 29 έως 31 Οκτωβρίου 2018, απαντήθηκε από τους αναγνώστες του Newsbomb.gr και φέρνει ανατροπές στη γενικευμένη αίσθηση γύρω από το λουκέτο στο MEGA - Το 64% δήλωσε απογοήτευση για τη διακοπή λειτουργίας ενός σοβαρού και πρωτοπόρου καναλιού ενημέρωσης - O καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, κ. Γιάννης Κωνσταντινίδης αναλύει τα ευρήματα της έρευνας

ΟΥΤΕ ΟΙ ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΥ ΚΑΝΑΛΙΟΥ - ΜΕΓΑΛΗ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ NEWSBOMB.GR KAI PRORATA

Εμείς οι δημοσιογράφοι γράφουμε συνήθως για αυτά που πιστεύουμε οι ίδιοι. Ήρθε η ώρα να γράφουμε και για αυτά που πιστεύετε εσείς. Είναι αλήθεια οι θέσεις της κοινής γνώμης για την επικαιρότητα ή για την πολιτική ή για τους πρωταγωνιστές της καθημερινότητάς μας αυτές που οι άνθρωποι των μέσων πιστεύουμε ότι είναι;

Το Newsbomb.gr ψάχνει την απάντηση. Και ήδη ξεκίνησε μια δυναμική συνεργασία με την εταιρεία Prorata προκειμένου να καταγράφει κάθε εβδομάδα τις θέσεις της κοινής γνώμης για ένα συγκεκριμένο ζήτημα.

Στην αρχή κάθε εβδομάδας απαντάτε στην «Ερώτηση της Δευτέρας» και θα διαβάζετε την ανάλυση των απαντήσεών σας κάθε Παρασκευή μόνο στo Newsbomb.gr.

Prorata 650x390

Η «Ερώτηση της Δευτέρας» από το Newsbomb.gr - που διενεργήθηκε από 29/10/2018 μέχρι και 31/10/2018 - ζήτησε από τους αναγνώστες του μέσου να απαντήσουν και να καταθέσουν τα συναισθήματά τους για το οριστικό κλείσιμο του MEGA.

m1

Τα ευρήματα έχουν και τεράστιο πολιτικό ενδιαφέρον, αφού αρκετοί είχαν δημιουργήσει την αίσθηση ότι οι πολίτες ικανοποιήθηκαν από το κλείσιμο του καναλιού.

Η δημοσκόπηση του Newsbomb.gr και της Prorata ανατρέπει τις εκτιμήσεις.

m2

Δείτε τη σχετική κάρτα - Το 64% των αναγνωστών του Newsbomb.gr ένιωσαν απογοήτευση από το λουκέτο στο MEGA

m3

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ (Από 29/10/2018 μέχρι 31/10/2018)

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ποιοτικά στοιχεία της έρευνας τα οποία αναλύει ο καθηγητής κ. Γιάννης Κωνσταντινίδης

giannis konstantinidis

«Το Μεγάλο Κανάλι στις μικρότητες του κομματικού ανταγωνισμού»

*Του Γιάννη Κωνσταντινίδη, Επίκουρου Καθηγητή Πανεπιστημίου Μακεδονίας & Επιστημονικού Διευθυντή Prorata

Στα αμφιθέατρα και στα επιστημονικά συνέδρια αναλύουμε συχνά την επίδραση της ημερήσιας θεματολογίας των μέσων ενημέρωσης και της ερμηνευτικής πλαισίωσης των ειδήσεων από τους δημοσιογράφους στη δημόσια ατζέντα. Στα καφενεία και στα γραφεία συζητούμε απλούστερα για το ίδιο θέμα, κάνοντας λόγο για μέσα που δεν είναι αμερόληπτα και για δημοσιογράφους που ορίζουν το τι θα σκεφτούμε –αν όχι και το πώς– προβάλλοντας γεγονότα και πρόσωπα και αποσιωπώντας κάποια και κάποιους άλλους.

Η τεκμηρίωση αυτής της ευρύτατα διαδεδομένης άποψης για τον υψηλό βαθμό επίδρασης των μίντια στη διαμόρφωση πολιτικών προτιμήσεων είναι τεχνικά μια μάλλον δύσκολη υπόθεση. Ωστόσο, στην πράξη, για την αποτίμηση του ρόλου των μίντια μεγαλύτερη αξία έχει η προσλαμβανόμενη εικόνα τους από την κοινή γνώμη. Η περιπέτεια του Mega, του άλλοτε κραταιού τηλεοπτικού καναλιού με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση, δίνει μια ευκαιρία καταγραφής της προσλαμβανόμενης από την κοινή γνώμη πραγματικότητας για τον ρόλο των μίντια.

Η Ερώτηση της Δευτέρας επιχείρησε να καταγράψει τα συναισθήματα του κοινού για το οριστικό «μαύρο» στο Mega.

Στην έρευνα απάντησαν 6.715 άτομα εκ των οποίων το 64% δήλωσε απογοήτευση για τη διακοπή λειτουργίας ενός σοβαρού και πρωτοπόρου καναλιού ενημέρωσης και το 21% δήλωσε ικανοποίηση για το κλείσιμο ενός μεροληπτικού και διαπλεκόμενου καναλιού ενημέρωσης.

Περίπου τα δύο τρίτα του δείγματος δείχνουν να αρνούνται τον ρόλο του μεροληπτικού διαμορφωτή του ακροατηρίου για ένα τηλεοπτικό κανάλι που έχει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα συζητηθεί ως το κατ’ εξοχήν αρνητικό παράδειγμα μέσου. Σημειώνεται πάντως ότι τα ποσοστά ικανοποίησης από το κλείσιμο του Mega ήταν συγκριτικά υψηλότερα στους άνδρες και στους ερωτώμενους υψηλότερου μορφωτικού επιπέδου και χαμηλότερα στις γυναίκες και στους ερωτώμενους χαμηλότερου μορφωτικού επιπέδου, ένδειξη ότι πιθανότατα η απογοήτευση της πλειονότητας για το κλείσιμο προέρχεται από τους τακτικούς τηλεθεατές της ψυχαγωγικής ζώνης του Mega (δηλαδή τις γυναίκες και τα χαμηλότερα στρώματα με μειωμένο πολιτικό ενδιαφέρον) και κατά συνέπεια οι απαντήσεις στο ερώτημα που τέθηκε δεν αφορούσαν ευθέως τον ρόλο του Mega ως ενημερωτικού καναλιού.

Θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ότι οι απαντήσεις εμφανίζουν μια σημαντική συσχέτιση με το πολιτικό προφίλ των ερωτηθέντων: μεταξύ εκείνων που επιλέγουν τον υψηλό βαθμό συμπάθειας με την κυβέρνηση Τσίπρα, το ποσοστό ικανοποίησης φτάνει στο 34% (με το ποσοστό απογοήτευσης να περιορίζεται στο 47%, ενώ μεταξύ εκείνων που επιλέγουν χαμηλό βαθμό συμπάθειας για την κυβέρνηση Τσίπρα, το ποσοστό ικανοποίησης περιορίζεται στο 17% (με το ποσοστό απογοήτευσης να φτάνει στο 70%).

Παρομοίως, εικόνα ικανοποίησης καταγράφεται μεταξύ εκείνων που τοποθετούνται στο αριστερό άκρο του άξονα «αριστερά-δεξιά», ενώ, από την άλλη, καταγράφεται εικόνα απογοήτευσης μεταξύ εκείνων που τοποθετούνται στο δεξιό άκρο.

Γίνεται εμφανές ότι η προσλαμβανόμενη πραγματικότητα για τον ρόλο του συγκεκριμένου μέσου ενημέρωσης είναι προϊόν της κομματικής αντιπαράθεσης μεταξύ εκείνων που αισθάνονταν ευνοημένοι και εκείνων που αισθάνονταν αδικημένοι από το δημοσιογραφικό λόγο του Mega.

Το Μεγάλο Κανάλι υπήρξε τελικά ένα ακόμα πεδίο του στυγνού ανταγωνισμού των (εκάστοτε) δύο μεταξύ των οποίων δε χωρούν τρίτες σκέψεις.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ MEGA