Η Guldstrand GS90 είναι μια από τις πιο σπάνιες Corvette
Βασισμένη στην C4 ZR-1, η GS90 κατασκευάστηκε σε μόλις έξι αντίτυπα και αποτελεί ένα από τα πιο σπάνια παραδείγματα εξατομικευμένων Corvette.
Του Γιάννη Σκουφή
Η Chevrolet Corvette έχει μακρά ιστορία ειδικών εκδόσεων και βελτιώσεων, ωστόσο λίγες είναι τόσο σπάνιες και ιδιαίτερες όσο η Guldstrand GS90. Πρόκειται για μία εντυπωσιακή μετατροπή της C4 ZR-1 που εξελίχθηκε από τον Αμερικανό οδηγό αγώνων και μηχανικό Dick Guldstrand τη δεκαετία του ‘90. Αν και αρχικά υπήρχε η πρόθεση για παραγωγή 100 έως 150 αυτοκινήτων, τελικά κατασκευάστηκαν μόλις έξι.
.jpg?t=zpyjJfQWBNigmiEl4JjiNw)
Η Guldstrand GS90 παρουσιάστηκε το 1995 από την Guldstrand Automotive και ξεχώριζε χάρη στο πλήρως ανασχεδιασμένο αμάξωμά της. Το αρχικό της ZR-1 αντικαταστάθηκε από ένα νέο από fiberglass και ανθρακονήματα, με πιο στρογγυλεμένες καμπύλες σε σχέση με την C4. Το μπλε χρώμα με τις λευκές ρίγες παρέπεμπε άμεσα στις πρωτότυπες Corvette Grand Sport των ‘60s.
.jpg?t=6jcUJq9Ha5hcGha7lUp4Gw)
Κάτω από το καπό, ο στάνταρ V8 των 5.700 κυβικών της ZR-1 βελτιώθηκε, ανεβάζοντας την ισχύ από τους 405 στους 475 ίππους. Συνδυαστικά με τις αλλαγές στη ανάρτηση η GS90 προσέφερε υψηλότερες επιδόσεις και καλύτερη οδική συμπεριφορά. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα γινόταν σε περίπου 4,0 δεύτερα, ενώ η τελική της ταχύτητα εκτιμάται στα 280 χλμ./ώρα.
Η βάση για την GS90 ήταν η Corvette C4 ZR-1, ένα μοντέλο που η Chevrolet κατασκεύαζε από το 1990 έως το 1995, με σημαντική βοήθεια από τη Lotus. Η ZR-1 ξεχώριζε και για το 6άρι κιβώτιο της ZF, τα ενισχυμένα φρένα και την αναβαθμισμένη ανάρτησή της και συνολικά είναι ένα από τα πιο προηγμένα μοντέλα της εποχής της.
Ο Dick Guldstrand είχε μακρά πορεία ως οδηγός και βελτιωτής Corvette. Μέσα από τη συνεργασία του με τη Chevrolet και την ίδρυση της Guldstrand Motorsports, συνέβαλε σημαντικά στην ενίσχυση των επιδόσεων και της φήμης της Corvette. Η GS90 αποτελεί ίσως το πιο φιλόδοξο και σπάνιο εγχείρημά του.
.jpg?t=PawWDIW6RFd-BzsRFLFw5Q)