ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Σοφία Ντέρου: Η Ελληνίδα καλλιτέχνις που σαγήνεψε τη Νικόλ Κίντμαν - Μοναδικά illustrations

Σοφία Ντέρου: Η Ελληνίδα καλλιτέχνις που σαγήνεψε την Νικόλ Κίντμαν
Σοφία Ντέρου: Η Ελληνίδα καλλιτέχνις που σαγήνεψε την Νικόλ Κίντμαν

Τα φοβερά illustrations της που απεικονίζουν τις MEΛISSES, το Moulen Rouge, το Sex & the City, θρύλους του ελληνικού κινηματογράφου έως την Ολυμπιακή της δεκαετίας του ’60.

Η Σοφία Ντέρου είναι μια πολύ ξεχωριστή καλλιτέχνις. Χιλιάδες άνθρωποι «συναντούν» τα έργα της καθημερινά και εκστασιάζονται απ’ αυτά. Το Καλοκαίρι αυτό όλες οι στάσεις «φιλοξενούσαν» την αφίσα «MEΛISSES DUETS».

Ήταν δικιά της δημιουργία. Η ίδια ασχολείται με την δημιουργία illustrations τα οποία τα αποδίδει με τρόπο minimal.

Έχει αποδώσει μεγάλες προσωπικότητες από τον ελληνικό και τον ξένο κινηματογράφο. Ανάμεσα σε αυτές η Μελίνα Μερκούρη, η Αλίκη Βουγιουκλάκη, η Τζένη Καρέζη ενώ η Νικόλ Κίντμαν ενθουσιάστηκε με την προσωπογραφία που της έφτιαξε η Ελληνίδα καλλιτέχνις, την οποία μάλιστα κοινοποίησε στον λογαριασμό της.

Η Σοφία Ντέρου μιλά στο Newsbomb.gr για την τέχνη της αλλά και την αποδοχή που έχει αυτή.

Έχει φτιάξει επίσης εικόνες από ελληνικά σήριαλ από τις οποίες ξεχωρίζουν οι χαρακτήρες από τους «Δύο Ξένους». Ένας ακόμη ευχάριστος αιφνιδιασμός για εκείνη μέσω Instagram πάλι ήταν το σχόλιο που άφησε η Kim Cattrall κάτω από πορτραίτο της απ’ το Sex & the City 1. Και δεν είναι μόνο αυτά. Ακόμη και ο επίσημος λογαριασμός της Lionsgate είχε κάνει σχόλιο σε σχέδιο του Lalaland ότι το βρίσκει φοβερό.

Στο Newsbomb.gr αποκαλύπτει πως από τα αγαπημένα της σχέδια είναι αυτό της Ολυμπιακής με την φανταστική στολή της αεροσυνοδού την εποχή των 60s από Pierre Cardin…

Σοφία ασχολείσαι με την δημιουργία illustrations… μια μορφή τέχνης που δεν την συναντάς εύκολα στην Ελλάδα, πως προέκυψε;

«Μου είχαν τραβήξει την προσοχή διάφορα posters που με εναλλακτικό και minimal σχεδιασμό, έκαναν ξεκάθαρο τον τίτλο της ταινίας. Με 3 καμπύλες και 5 γραμμές για παράδειγμα μπορούσες να καταλάβεις άκοπα ποια ταινία είναι ή ποια σκηνή από την ταινία απεικονίζουν! Σαν τρόπος σχεδιασμού μου ταίριαζε πολύ και με τραβούσε να βρω όλο και περισσότερες εικονογραφήσεις και να «λύνω γρίφους» ψάχνοντας τον τίτλο της ταινίας πίσω απ’ το σχέδιο.

Τέτοιου τύπου minimal-pop τεχνική, το 2015 περίπου, δεν την έβλεπες συχνά στην Ελλάδα ή τουλάχιστον δεν την πετύχαινα εγώ εύκολα σε social και σε design πλατφόρμες που χάζευα και κάπως έτσι μου βγήκε η ανάγκη να στήσω τη δική μου ταυτότητα σαν γραφίστρια και να την προωθήσω με όποιον τρόπο μπορώ στον κόσμο. Δεν άργησε να έρθει η ανταπόκριση και έβλεπα ότι ξεκινούσε σιγά σιγά να δημιουργείται ένα πρώτο κοινό.

Όλο αυτό με τον καιρό τραβούσε και άλλο κόσμο και κάπως έτσι κατάφερα να κάνω την πρώτη μου έκθεση με minimal posters σε έναν χώρο τέχνης στην Αθήνα! Ήθελα όμως να το εξελίξω…Μετά τα minimal movie posters επικεντρώθηκα πιο πολύ σε πορτραίτα επίσης με την αφαιρετική λογική. Σε αυτά έχω παραμείνει τον περισσότερο καιρό και η συλλογή αποτελείται πλέον από διάφορους γνωστούς καλλιτέχνες, Έλληνες και ξένους, τραγουδιστές, ηθοποιούς, αθλητές, σκηνές ταινιών, ακόμα και illustrations που αφορούν αγαπημένα κατοικίδια!».

Πολλοί έχουν δει την δουλειά σου, αλλά δεν έχουν καταλάβει ότι είσαι εσύ η δημιουργός. Σε στάσεις είδαμε μια πολύ ωραία αφίσα με τις «MEΛISSES». Θες να μας μιλήσεις γι’ αυτή τη δημιουργία;

«Η δουλειά για τις MEΛISSES, πραγματικά ήταν ότι πιο smooth, ευχάριστο, σχεδόν καρμικό μπορούσε να τύχει μες στην αγωνία και τη μαυρίλα του 2ου lockdown! Η πρόταση έγινε με αφορμή το νέο άλμπουμ MEΛISSES DUETS, και ανάμεσα σε άλλους σχεδιαστές, μου ζητήθηκε να επιμεληθώ το εξώφυλλο του άλμπουμ με τη minimal-pop art τεχνική που δουλεύω τα τελευταία χρόνια. Πραγματικά το project αυτό δεν χόρταινα να το δουλεύω και να το χαίρομαι, γιατί πάνω απ’ όλα υπήρχε το πιο βασικό που ζητάει ο κάθε σχεδιαστής στη δουλειά του…Ελευθερία. Θεωρώ ότι βγήκε ένα αρκετά εντυπωσιακό αποτέλεσμα και απ’ το γενικό feedback που δέχτηκα, μείναμε όλοι full ικανοποιημένοι».

Προσωπογραφίες ιδιαίτερες «πλημμυρισμένες» με χρώματα έντονα. Πόσος χρόνος απαιτείται για να ολοκληρωθεί ένα έργο σου;

«Το κάθε σχέδιο είναι μοναδικό και ιδιαίτερο με τον τρόπο του!
Δεν θα πω περίπλοκο γιατί έχω επιλέξει την πιο ελαφριά μορφή σχεδιασμού αλλά
αυτό δε σημαίνει ότι βγαίνει το εικαστικό αβίαστα. Είναι πορτραίτα… Θέλει τρόπο να
μην καταλήξουν να μοιάζουν με πατάτα! Σίγουρα η χρωματική παλέτα «κλειδώνει» το εικαστικό και δίνει όλο τον χαρακτήρα και είναι η τελευταία κίνηση πριν το save.

Δεν υπάρχει στάνταρ χρόνος όμως…Έχει τύχει να κάτσω κα μια μέρα και έχει τύχει να μου πάρει και δύο μέρες, γιατί πολύ απλά δεν μου μοιάζει με το πρόσωπο που θέλω και για μια λάθος καμπύλη ή κακοσχεδιασμένο κεφάλι να μην με ικανοποιεί το αποτέλεσμα. Ακολουθούν πολλά delete μετά και ξανά νέο σχέδιο μέχρι να βγει όπως το θέλω και να μου αρέσει πρώτα εμένα στο 100%».

Έχεις κάνει και illustrations από παλιές αγαπημένες σειρές, ποιες είναι αυτές;

«Ήξερα ότι αν ξεκινούσα ελληνικές σειρές και Έλληνες ηθοποιούς θα είχε σίγουρα ανταπόκριση. Εκείνο το διάστημα δεν έβλεπα πουθενά να δημιουργούνται εικαστικά που να αφορούν τους δικούς μας ηθοποιούς και καλλιτέχνες και έβλεπα μόνο τα γνωστά πρόσωπα της Χολυγουντιανής παραγωγής και είπα γιατί όχι;!

Τι παραπάνω έχει δηλαδή η σταρ του Χόλυγουντ απ’ τη δική μας ξανθιά Ελληνίδα σταρ και με μια πιο pop μορφή και μοντέρνα χρώματα να προσεγγίσει και κοινό που ίσως να μην είχε «πιάσει» ακόμα! Και αυτή ήταν η αρχή..σε πρώτη φάση έβγαλα σειρά με Minimal Cinema που αφορούσε τον ελληνικό κινηματογράφο και σχεδίαζα από Τζένη Καρέζη, Μελίνα Μερκούρη, Αλίκη Βουγιουκλάκη, Έλλη Λαμπέτη μέχρι Νίκο Σταυρίδη, Χρόνη Εξαρχάκο και άλλους αγαπημένους. Και είδα ότι άρεσε πολύ και έπιανε όλα τα γούστα και όλες τις ηλικίες!

Δεν θα μπορούσαν όμως να λείπουν οι ελληνικές σειρές από 90s και 00s όπως και ακολούθησαν, και επιλέγοντας έναν Μαρκορά και μια Κουντουράτου, ή μια Δήμητρα κ έναν Θοδωρή, ξεκίνησα να προωθώ και τα Minimal Tv Series και το ένα έφερε το άλλο!».

Η Νικόλ Κίντμαν έχει κάνει κοινοποίηση την προσωπογραφία που της είχες φτιάξει. Πως αισθάνθηκες; Αιφνιδιάστηκες;

«Η Νικόλ Κίντμαν ήταν το πιο δυνατό για μένα highlight γιατί έγινε κατά τύχη…Μία μέρα πριν με δω στα stories της είχα σκεφτεί: Μα καλά, γιατί δεν έχω κάνει ακόμα Moulin Rouge και το ‘χω καθυστερήσει τόσο πολύ;

Και πάνω στο ψάξιμο και στην αναζήτηση και το βραδινό σκρολάρισμα, βλέπω ότι η ταινία θα έκλεινε την επόμενη μέρα τα 20 χρόνια. Και λέω οκ…Να γιατί!

Οπότε την ίδια στιγμή ξεκινάω να το σχεδιάζω και μόλις το ολοκλήρωσα λέω ας ανέβει και αυτό! Ας κάνω tag και την πρωταγωνίστρια και ας πάω για ύπνο. Και με λίγο σοκ και ένα μίνι έμφραγμα, είδα ότι το πρωί με είχε κάνει repost στα stories της, σε μία λίστα εικαστικών που είχε επιλέξει ως τα αγαπημένα της για τα 20χρόνια Moulin Rouge.
Ε, εκείνη τη μέρα εγώ απλώς πέταγα και βούιζε το κεφάλι μου απ’ το σοκ!»

Ποιες άλλες μεγάλες προσωπικότητες σου έχουν δώσει like ή έχουν κάνει κοινοποίηση μια δουλειά σου;

«Το κάθε minimal πορτραίτο που κάνω αφορά συνήθως γνωστά πρόσωπα, animation χαρακτήρες, pets και καλλιτέχνες. Μέσα σε όλα τα σχέδια έχουν προκύψει ευχάριστες αντιδράσεις από τα πρόσωπα που απεικονίζονται, χωρίς απαραίτητα να το περιμένω κιόλας! Σε πολλούς μπορεί να μην αρέσει καν ή και να περνάει αδιάφορο.

Το πιο απρόσμενο που είχε γίνει και χρόνια πριν, είναι απ’ την Kim Cattrall που στο πορτραίτο της απ’ το Sex & the City 1 είχα σχόλιό της. Η σκηνή που είχα επιλέξει είναι ένα καρέ με την ίδια με ένα εκπληκτικό καπέλο που φορούσε στην ταινία και χάζευε τον απέναντι γείτονα. Εγώ χάζευα όντως το καπέλο εκείνη τη στιγμή και λέω ωραίο θα έβγαινε σε illustration. Και προχωράω στο σχέδιο και το ανεβάζω κάνοντας tag την ίδια…

Μάλλον και στις δύο μας έκανε εντύπωση το ίδιο γιατί σχολίασε κάτω απ’ το illustration της: That fantastic hat!! Αυτή η μικρή αναγνώριση ή και η πιο απλή αντίδραση από αυτά τα πρόσωπα, Έλληνες και ξένους, για μένα είναι boost και καλλιτεχνική επιβεβαίωση. Δεν είναι και άσχημο να σου σχολιάζει η Lionsgate σε σχέδιο του Lalaland ότι το βρίσκει φοβερό! Χαίρεσαι εκείνη τη στιγμή όπως και να ‘χει!».

Ποια είναι τα πιο ξεχωριστά για σένα illustrations;

«Απ΄ τα αγαπημένα μου μέχρι στιγμής είναι της Ολυμπιακής, με την φανταστική στολή της αεροσυνοδού την εποχή των 60s από Pierre Cardin και το φτερό πίσω της Olympic Air. Νοσταλγικό και όμορφο!».

Αν δεν υπήρχαν οι περιορισμοί λόγω covid-19 θα έκανες κάποια έκθεση;

«Ναι, θα ήθελα να κάνω αλλά θέλει λίγο ψάξιμο με την όλη κατάσταση και τους περιορισμούς! Είχα πάρει μέρος σε έκθεση το 2020 μετά το 1ο lockdown και μου ήταν πολύ ευχάριστο και αναζωογονητικό μετά από όλα αυτά που είχαν συμβεί. Θέλω όμως να κάνω υπομονή για την επόμενη για να μπορέσει να γίνει όπως θα το ήθελα και να είμαστε όλοι ελεύθεροι και άνετοι χωρίς περιορισμούς!».

Ακολουθήστε την στο λογαριασμό της στο Instagram για να βλέπετε τις καταπληκτικές δημιουργίες της: https://www.instagram.com/derosa88/