TRAVEL

Generation C: Τι ζητά η γενιά ταξιδιωτών του μέλλοντος;

Generation C: Τι ζητά η γενιά ταξιδιωτών του μέλλοντος;

Είναι πλέον πραγματικότητα ότι ο νέος κορoνοϊός και το lockdown που έφερε σε όλη σχεδόν την υφήλιο, επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα όλων και μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις, την άλλαξαν ολοσχερώς.

Είναι επίσης γενικά παραδεκτό, ότι ο τομέας του τουρισμού δέχτηκε ένα πολύ σοβαρό πλήγμα από την απαγόρευση των μετακινήσεων και τα κλειστά σύνορα επί τόσο μεγάλο διάστημα μέσα στο 2020.

Καθώς όμως προχωράμε στο μέλλον, οι ειδικοί του τουρισμού προβλέπουν ότι κάποιες από τις νέες συνήθειες που αποκτήσαμε λόγω της νόσου του Covid-19 θα παραμείνουν για καιρό ή έστω θα επηρεάσουν, μεταμορφώνοντάς τες, κάποιες από τις παλιές μας συνήθειες.

Στον χώρο του τουρισμού, αυτό θα μεταφραστεί ως μια «νέα γενιά ταξιδιωτών», που χαριτολογώντας ονομάζεται "Generation C" - όπου "C", σημαίνει, φυσικά, "Covid".

Την νέα αυτή γενιά ταξιδιωτών που θα κυριαρχήσει τα επόμενα χρόνια στον τουρισμό και τα ταξίδια, την "Gen C", για ακόμα μεγαλύτερη συντομία, επιχειρούν να αναλύσουν οι ειδικοί του τουρισμού της εταιρείας GlobalData, που ασχολείται με την ανάλυση πληροφοριών. Η "Gen-C", παρατηρούν αρχικά, δεν προσδιορίζεται από δημογραφικά στοιχεία, όπως είναι η ηλικία.

Προσδιορίζεται όμως από εκείνους τους ταξιδιώτες που απαιτούν διασφαλίσεις και αποδείξεις πως η ταξιδιωτική τους εμπειρία θα εμπλουτίσει τις ζωές τους, χωρίς οι ίδιοι ή οι αγαπημένοι τους να διατρέξουν κανέναν κίνδυνο.

Η ανάλυση της GlobalData επισημαίνει πως οι επιπτώσεις του νέου κορωνοϊού στον τομέα του τουρισμού θα είναι μακροχρόνιες - «ήρθαν για να μείνουν», θα μπορούσε να πει κάποιος πολύ απλά. «Η δημιουργία μιας νέας μορφής πελατολογίου είναι λογική και επόμενη αυτή τη στιγμή. Οι εταιρείες του τουρισμού πρέπει αυτό να το λάβουν πολύ σοβαρά υπόψιν τους, καθώς διαμορφώνουν τις μετά Covid-19 στρατηγικές τους, αφού, για παράδειγμα, οι κανονικές ταξιδιωτικές ασφάλειες δεν θα είναι πλέον αρκετές για να προσελκύσουν πελάτες», αναφέρεται χαρακτηριστικά στη συγκεκριμένη αναφορά, η οποία συνεχίζει: «Από τη στιγμή που αυτού του είδους η διαδικασία γίνει η "φυσιολογική", τότε πιθανόν οι πελάτες να χαλαρώσουν ως προς τις διασφαλίσεις που θα ζητούν. Μέχρι τότε όμως, οι εταιρείες χρειάζεται να διαχειριστούν τις απαιτήσεις αυτές σε προσωπικό επίπεδο και με προσωπικές επικοινωνίες, ώστε να αποκομίσουν το καλύτερο δυνατό».

Άλλοι ειδικοί εκτιμούν, ότι οι τουρίστες θα ταξιδεύουν στο εξής μόνο σε χώρες που δεν έχουν ενεργά κρούσματα του νέου κορονοϊού και θα είναι αυτό που ονομάζουμε "Covid-free". Επίσης, θα επιλέγουν χώρες που δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς ή περιοχές όπου δεν πηγαίνουν πολλοί επισκέπτες γενικά, χωρίς όμως αυτό αναγκαστικά να σημαίνει πως θα προτιμούν απομονωμένα μέρη, καθώς στα κριτήριά τους θα συμπεριλαμβάνουν το αν υπάρχουν δομές υγείας στον προορισμό, ή εάν μπορούν από το μέρος εκείνο να επαναπατριστούν εύκολα, εάν αυτό κριθεί απαραίτητο μετά από ένα ακόμα lockdown.

Είναι γεγονός πως οι τουριστικές δομές, όπως είναι τα ξενοδοχεία, λαμβάνουν ήδη και εφαρμόζουν μέτρα ασφαλείας κατά της εξάπλωσης του νέου κορονοϊού, όμως αυτό για τους Gen-C ταξιδιώτες δεν θα είναι πάντοτε αρκετό. Αντίθετα, αναμένεται να «επιβραβευτούν» όσοι επιχειρηματίες επιλέξουν να προχωρήσουν σε επιπλέον μέτρα των υποχρεωτικών, καθώς έτσι αποδεικνύουν πως πράγματι ενδιαφέρονται για την υγεία των επισκεπτών τους.

Υπάρχουν ωστόσο και ψυχραιμότερες φωνές, που υποστηρίζουν ότι ανέκαθεν οι ταξιδιώτες αναζητούσαν υγιεινή και ασφάλεια. Η μόνη διαφορά είναι ότι τώρα ο Covid-19 αντιπροσωπεύει ακόμα έναν τύπο κινδύνου, μαζί με όλους τους υπόλοιπους και πλέον πρέπει να προσαρμοστούν όλοι οι εμπλεκόμενοι -αεροδρόμια, πλοία, ξενοδοχεία, εστιατόρια κλπ- και βάσει αυτού, να πείσουν δηλαδή το κοινό ότι εφαρμόζουν όλα τα υποχρεωτικά και απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για να εξαλείψουν τον κίνδυνο του νέου κορονοϊού.

Δεν μπορεί πλέον κάποιος να αρνηθεί την πραγματικότητα που λέει πως η κατάσταση έχει αλλάξει. Το ζήτημα είναι όλα τα νέα δεδομένα να αφομοιωθούν γρήγορα και αποτελεσματικά από τις επιχειρήσεις και τους επίδοξους ταξιδιώτες ώστε οι τελευταίοι να επιτύχουν την ασφάλεια που φαίνεται πως επιθυμούν διακαώς και να ταξιδεύουν «κανονικά». Σε κάθε περίπτωση, είναι βέβαιο πως απαιτείται προσαρμοστικότητα, λήψη αποφάσεων και θαρραλέες κινήσεις, ώστε οι επιχειρηματίες να «προλάβουν» την εποχή και να μην τους ξεπεράσει. Να πείσουν την "Gen C" πως την κατανοούν και πως εφαρμόζουν τις απαιτήσεις της, για το καλό όλων.