ΕΛΛΑΔΑ

Πτώση Antonov στην Καβάλα: Διάβημα της Ελλάδας στη Σερβία για το φορτίο του αεροσκάφους

Πτώση Antonov στην Καβάλα: Διάβημα της Ελλάδας στη Σερβία για το φορτίο του αεροσκάφους
Πτώση Antonov στην Καβάλα: Η Ελλάδα ζητά απαντήσεις από τη Σερβία σχετικά με την ενημέρωση για το φορτίο που μετέφερε το αεροσκάφος
INTIME

Πτώση Antonov στην Καβάλα: Η Ελλάδα ζητά απαντήσεις από τη Σερβία σχετικά με την ενημέρωση για το φορτίο που μετέφερε το αεροσκάφος

Σε διάβημα προς τη Σερβία θα προχωρήσει η Ελλάδα σχετικά με την υπόθεση της πτώσης του Antonov στην Καβάλα το βράδυ του Σαββάτου.

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές με το διάβημα, την εντολή για το οποίο έδωσε ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, η Ελλάδα θα ζητά εξηγήσεις από τη Σερβία για το γεγονός ότι δεν υπήρξε πρότερη ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς από την σερβική για την φύση του φορτίου του αεροσκάφους.

Στο διάβημα της Ελλάδας προς τη Σερβία θα προχωρήσει άμεσα ο πρέσβης της χώρας μας στο Βελιγράδι.

Βάσει του μηνύματος που έλαβε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας & Διάσωσης (ΕΣΚΕΔ) από τη σερβική εταιρεία Valir για το περιεχόμενο του φορτίου του Antonov 12 που κατέπεσε το βράδυ του Σαββάτου αυτό ήταν πυρομαχικά 11,5 τόνων.

Όπως ανέφερε το μήνυμα των αρμοδίων προς τις ελληνικές Αρχές, στο αεροσκάφος υπήρχαν εκπαιδευτικά βλήματα όλμων 60mm M62, εκπαιδευτικά βλήματα όλμων 82mm M62 και φωτιστικά βλήματα όλμων 8mm M67.

Από την πλευρά του ο υπουργός Άμυνας της Σερβίας, Νεμπόισα Στεφάνοβιτς, στη δική του ενημέρωση ανέφερε ότι τελικός προορισμό του φορτίου ήταν το Μπαγκλαντές διαψεύδοντας κατηγορηματικά πληροφορίες ότι τα πυρομαχικά κατευθύνονταν, μυστικά, προς την Ουκρανία.

«Μετέφερε περίπου 11,5 τόνους προϊόντων της αποκλειστικής μας βιομηχανίας στον τελικό πελάτη στο Μπαγκλαντές. Ως εκ τούτου, ο τελικός πελάτης είναι το Υπουργείο Άμυνας του Μπαγκλαντές» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Στεφάνοβιτς.

Την ίδια ώρα παραμένουν τα ερωτήματα για την μοιραία πτήση παρά τις επίσημες ανακοινώσεις των σερβικών αρχών, καθώς πηγές της Πολιτικής Αεροπορίας που επικαλούνται τα ΝΕΑ αναφέρουν ότι στο σχέδιο πτήσης του Antonov 12 αναγραφόταν ως αιτιολογία το Ferry Flight (απλή πτήση πτήση από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο) και όχι Cargo Flight (εμπορική πτήση) με τις ίδιες πηγές να υποστηρίζουν ότι η αποφυγή προσδιορισμού του φορτίου παραπέμπει σε πρακτικές παράνομης διακίνησης όπλων.

Όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές με δεδομένο το γεγονός ότι το Antonov μετέφερε πολεμικό υλικό θα έπρεπε να δηλωθεί και «η επικινδυνότητα του φορτίου» και να ληφθεί ειδική άδεια από τον αρμόδιο διευθυντή (Α1) της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ή από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (γραφείο Α7), κάτι που τελικά δεν έγινε.

Πτώση αεροσκάφος στην Καβάλα: Ο τελευταίος διάλογος του πιλότου με τον πύργο ελέγχου

Εντωμεταξύ τον δραματικό διάλογο που είχε ο πιλότος του Antonov 12 του αεροσκάφους που κατέπεσε στην περιοχή των Αντιφιλίππων στην Καβάλα το βράδυ του Σαββάτου μεταφέροντας πολεμικό υλικό έφερε στη δημοσιότητα το STAR.

Στον διάλογο ο οποίος φέρεται να έχει γίνει μετά τις 22:42 όταν και ενημέρωσε για πρώτη φορά ο πιλότος ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα κάνοντας λόγο για «may day» έχουν καταγραφεί τα εξής:

Πιλότος Antonov: Έχουμε φωτιά στον κινητήρα. Προσπαθώ να τον σβήσω

Πύργος Ελέγχου: Μπορείτε να φτάσετε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ή της Καβάλας;

Πιλότος Antonov: Δημιουργούνται και άλλα προβλήματα στο αεροσκάφος. Θα προσπαθήσω να προσγειωθώ στην Καβάλα.

Πύργος Ελέγου: Ενημέρωσέ μας

Πιλότος Antonov: Χάνω το ένα όργανο του αεροσκάφους πίσω από το άλλο

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΥΠΑ (υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας) στις 22:45 το βράδυ του Σαββάτου το Antonov είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση και δύο λεπτά αργότερα, στις 22:47, το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Το Antonov έχει καταγραφεί να χάνει συνολικά ύψος 13.000 ποδών μέσα σε ένα λεπτό φτάνοντας σε κάποιο σημείο της καθοδικής του πορεία έως και 525 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας.

Σημειώνεται ότι το μοιραίο Antonov ήταν ηλικίας 51 ετών καθώς είχε πετάξει για πρώτη φορά στις 15 Φεβρουαρίου του 1971 όταν τότε ανήκε στον στόλο της Aeroflot. Έκτοτε, σύμφωνα με την ιστοσελίδα flightradar το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε αλλάξει εννέα ιδιοκτήτες με τελευταία την ουκρανική Meridian Aviation.