Ο Κώστας Βαρώτσος στο Meeting Point: Από τον Δρομέα στην Κιβωτό Εθνικής Μνήμης

 Ο διεθνούς φήμης γλύπτης και καθηγητής του ΑΠΘ, Κώστας Βαρώτσος μιλά στο Meeting Point του Newsbomb με την Όλγα Τρέμη

Ο Κώστας Βαρώτσος στο Meeting Point: Από τον Δρομέα στην Κιβωτό Εθνικής Μνήμης

Το τελευταίο έργο του Κώστα Βαρώτσου είναι η «Κιβωτός Εθνικής Μνήμης», ένα μνημειακό γλυπτό στον περίβολο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, αφιερωμένο στους 121.692 πεσόντες των Εθνικών Αγώνων της Ελλάδας.

«Ήταν μία τεράστια πρόκληση, καταρχήν διότι εγώ δεν κάνω μνημεία και όταν μου είπαν το νούμερο των νεκρών, 121.000 νεκροί από όλους τους πολέμους της νεότερης Ελλάδας, μου ήρθε στο μυαλό η ιδέα και αποφάσισα να δώσω πολύ μεγάλη σημασία στα ονόματα και όχι στο ίδιο το υλικό», δηλώνει στο Meeting Point ο Κώστας Βαρώτσος μιλώντας για το πώς συνέλαβε την ιδέα της δημιουργίας του μνημείου «Κιβωτός Εθνικής Μνήμης» που κοσμεί το ανακαινισμένο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

«Ήθελα διαδραστικότητα για να είναι κατανοητό τι σημαίνει θάνατος για την πατρίδα», προσθέτει.

Ο διεθνούς φήμης γλύπτης μιλά στο Meeting Point για το σημαντικό αυτό γλυπτό και για το πώς η ιδέα του να μην δημιουργηθεί ένας «τάφος, αλλά τα ονόματα να αιωρούνται προς το Φως» συνετέλεσε στο να αποκτήσει το Πεντάγωνο μια φωτεινή όψη, ανοιχτή προς την κοινωνία.

Δείτε την εκπομπή Meeting Point με την Όλγα Τρέμη και καλεσμένο τον Κώστα Βαρώτσο:

Ήταν η πρώτη φορά που είχα τόσο μεγάλη ελευθερία και τόσο μεγάλη σύμπραξη, είπε ο καλλιτέχνης για τη συνεργασία του με τον υπουργό Νίκο Δένδια και τους αρμοδίους εκ μέρους των Ενόπλων Δυνάμεων.

Όπως παραδέχεται, απαντώντας στην Όλγα Τρέμη, υπήρξαν πολλές φορές που ένιωσε αμφιβολίες για το κατά πόσο θα κατόρθωνε πράγματι να φέρει εις πέρας το έργο αυτό, λόγω του μεγέθους και των πολλαπλών προκλήσεων που χρειάστηκε να ξεπεράσει.

Σαφώς είναι το πιο σημαντικό μου έργο αυτή τη στιγμή, χωρίς να υποτιμώ τα άλλα, τόνισε.

Μιλώντας για τον Δρομέα, ο Κώστας Βαρώτσος είπε πως ένιωσε ενοχές, λόγω του αριστερού του παρελθόντος, και πήγε πολύ διστακτικά στον τότε δήμαρχο Αθήνας Μιλτιάδη Έβερτ για να το ξεκαθαρίσει: «Ξέρετε, εγώ είμαι αριστερός», είπε. «Κι εγώ είμαι Παναθηναϊκός», του απάντησε με το γνωστό του χιούμορ, ο Μιλτιάδης Έβερτ. Θα μπορούσε να είχε δώσει ακόμη πολλά πράγματα στην Ελλάδα, είπε στο Meeting Point ο Κώστας Βαρώτσος.

Ενθυμούμενος τα εγκαίνια του Δρομέα, ο Κώστας Βαρώτσος θυμάται τους υπαλλήλους του δήμου να καθαρίζουν τα δεκάδες τζάμια που τον αποτελούν: «Θυμάμαι ότι τους μοίραζα τσιρώτα, διότι είχαν κατακοπεί όλοι».

Τα έργα του Κώστα Βαρώτσου σε δημόσιο χώρο χαρακτηρίζουν μεγάλο μέρος της καριέρας του. Γλυπτά του φιλοξενούνται σε πολλές χώρες του κόσμου. Στην Ελλάδα συστήθηκε στο ευρύ κοινό με τον Δρομέα, όμως δεν ήταν το πρώτο μεγάλο δημόσιο γλυπτό του. Γλυπτά του μπορούμε να βρούμε και σε άλλες γειτονιές της Αθήνας, χωρίς ίσως να το περιμένουμε, όπως για παράδειγμα στο Περιστέρι ή στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, αλλληλεπιδρώντας με ιδιαίτερο τρόπο με τις τοπικές κοινωνίες και τη συλλογική συνείδηση.

Διαβάστε επίσης

Σχόλια
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή