ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΤΕ: ενίσχυση λόγω σταθερής στο γ' τρίμηνο

ΟΤΕ: ενίσχυση λόγω σταθερής στο γ' τρίμηνο

Στο καλύτερο τρίμηνο της τρέχουσας δεκαετίας εξελίχθηκε το γ' τρίμηνο του 2016 για τον όμιλο ΟΤΕ, τα οικονομικά αποτελέσματα του οποίου ενισχύθηκαν χάρη κυρίως στις πολύ καλές επιδόσεις της σταθερής τηλεφωνίας Ελλάδας.

Του Δημήτρη Μαλλά

“Τα αποτελέσματα όλων των τομέων δραστηριοτήτων, με εξαίρεση την κινητή τηλεφωνία στην Αλβανία, ήταν καλύτερα σε σχέση με πέρσι” επεσήμανε κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, ο οποίος δεν παρέλειψε να κάνει ιδιαίτερη αναφορά στις σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποιεί ο όμιλος και οι οποίες εκτιμάται ότι το 2016 θα ξεπεράσουν συνολικά τα 600 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο όμιλος, τα ενοποιημένα έσοδα κατά το γ' τρίμηνο της φετινής χρονιάς παρουσίασαν αύξηση 2,7% στα 997,9 εκατ. ευρώ με τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων να διαμορφώνονται στα 320,3 εκατ. ευρώ (-4,5%). Όμως, σε προσαρμοσμένο επίπεδο, εξαιρουμένης δηλαδή της επίδρασης των προγραμμάτων εθελούσιας αποχώρησης και αναδιοργάνωσης, τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 2% στα 357 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 55,9 εκατ. ευρώ (-28,6%) αλλά σε προσαρμοσμένο επίπεδο διαμορφώθηκαν στα 74,6 εκατ. ευρώ (+11,2%).

Σε επίπεδο 9μηνου, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 2,881 δισ. ευρώ (+0,5%) με τα EBITDA στα 930,8 εκατ. ευρώ (+4,5%) και τα καθαρά κέρδη στα 123,4 εκατ. ευρώ (+7,2%). Τα ταμειακά διαθέσιμα στο τέλος Σεπτεμβρίου ανήλθαν στα 1,372 δισ. ευρώ (+29,6% σε ετήσια βάση) με τον προσαρμοσμένο καθαρό δανεισμό στα 793,5 εκατ. ευρώ (-27,2%).
Ο τομέας που ξεχώρισε ήταν η σταθερή Ελλάδας, ο κύκλος εργασιών της οποίας αυξήθηκε κατά 5,4% στα 397,7 εκατ. ευρώ στο γ' τρίμηνο και κατά 3,8% στα 1,166 δισ. ευρώ στο 9μηνο.

Το γ’ τρίμηνο του 2016, ο ΟΤΕ προσέλκυσε 30.000 νέους συνδρομητές ευρυζωνικών υπηρεσιών λιανικής, ή το 62% περίπου των συνολικών καθαρών νέων συνδέσεων της αγοράς, φθάνοντας συνολικά τους 1.605.000 πελάτες. Οι ευρυζωνικές υπηρεσίες υψηλών ταχυτήτων VDSL της εταιρείας συνέχισαν να αναπτύσσονται, προσελκύοντας 14.000 συνδρομητές στο τρίμηνο. Στο τέλος του τριμήνου, περίπου 201.000 συνδρομητές ή το 12,5% της συνδρομητικής βάσης ευρυζωνικών υπηρεσιών λιανικής, είχαν επιλέξει τις υπηρεσίες VDSL της εταιρείας.

Όσον αφορά στη συνδρομητική τηλεόραση, στις 30 Σεπτεμβρίου 2016, ο συνολικός αριθμός συνδρομητών ΟΤΕ TV ανήλθε σε 478.000, καταγράφοντας αύξηση 16% σε ετήσια βάση. Όπως ανέφερε ο κ. Τσαμάζ, ο ρυθμός ανάπτυξης στη συνδρομητική τηλεόραση παρουσιάζει μία κόπωση, αλλά το πρόσημο αναμένεται να είναι θετικό και στο δ' τρίμηνο του 2016.

Όσον αφορά στην κινητή τηλεφωνία, στο τέλος του γ’ τριμήνου, η Cosmote παρείχε υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας σε 7,7 εκατ. πελάτες στην Ελλάδα, με τη συνδρομητική της βάση να αυξάνεται κατά 3,2% σε σχέση με τις 30 Σεπτεμβρίου 2015. Το γ’ τρίμηνο του 2016, τα συνολικά έσοδα από υπηρεσίες ανήλθαν σε €258,1 εκατ. μειωμένα κατά 0,9% μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα (β’ τρίμηνο 2016: -3,7%, α’ τρίμηνο 2016: -3,1%), επωφελούμενα εν μέρει από την πιο ευνοϊκή βάση σύγκρισης λόγω της επιβολής των ελέγχων κεφαλαίου στο περυσινό τρίμηνο.

Vectoring

Αξιοσημείωτο είναι πάντως πως η τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές επικεντρώθηκε στο θέμα της ανάπτυξης ενσύρματων τηλεπικοινωνιακών δικτύων επόμενης γενιάς μέσω της εισαγωγής της τεχνολογίας VDSL vectoring στο δίκτυο πρόσβασης με τον κ. Τσαμάζ να κάνει μάλιστα λόγο για διακρίσεις εις βάρος του ΟΤΕ από την πλευρά της ρυθμιστικής αρχής.

Ο κ. Τσαμάζ υποστήριξε πάντως ότι το σχέδιο μέτρων που συνέταξε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) και έχει ήδη αποσταλεί στην ΕΕ είναι μία πολύ καλή κίνηση προκειμένου οι Έλληνες καταναλωτές να μπορούν να αποκτήσουν συνδέσεις με ταχύτητες έως 100 Mbps. Μάλιστα, σημείωσε ότι ο ΟΤΕ θα προσπαθήσει να επιταχύνει τις επενδύσεις που κάνει.

Όμως, σύμφωνα με τον κ. Τσαμάζ, η ρύθμιση είναι ασύμμετρη όσον αφορά τον ΟΤΕ, ο οποίος θα έχει περιθώριο 8 μηνών για να υλοποιήσει επενδύσεις σε καμπίνες των κέντρων που θα αναλάβει, όταν οι ανταγωνιστές του θα έχουν 28 μήνες. Επίσης, ο επικεφαλής του ΟΤΕ επεσήμανε ότι η αναβάθμιση που θα γίνει θα φέρει την οπτική ίνα μέχρι την καμπίνα (fiber to the curve) κάτι που σημαίνει ότι θα είναι αρκετά εύκολο το επόμενο βήμα να είναι η ανάπτυξη συνδέσεων οπτικών ινών μέχρι το σπίτι, εφόσον υπάρχει η ανάγκη και οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν.