ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Καταγγελία-βόμβα: Ο πλοιοκτήτης του «Αγία Ζώνη ΙΙ» δεν ήταν αυτός που πλήρωσε για το πετρέλαιο

Καταγγελία-βόμβα: Ο πλοιοκτήτης του «Αγία Ζώνη ΙΙ» δεν ήταν αυτός που πλήρωσε για το πετρέλαιο

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) προχώρησε σε μία σοβαρή καταγγελία σχετικά με την υπόθεση της βύθισης του πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ» που προκάλεσε την πετρελαιοκηλίδα και την εκτεταμένη ρύπανση στο Σαρωνικό.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΝΕΝ είχε την Τετάρτη (20/09/2017) συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή, και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, Διονύση-Χαράλαμπο Καλαματιανό.

Σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ, στη διάρκεια της σύσκεψης αποκαλύφθηκε πως ο πλοιοκτήτης του πλοίου που βυθίστηκε δεν ήταν αυτός που είχε πληρώσει το φορτίο, που παρέλαβε το πλοίο από τα ΕΛ.ΠΕ.

«Απαιτούμε από την κυβέρνηση και το Υπουργείο να δώσουν στη δημοσιότητα την εταιρεία και τον επιχειρηματία που πλήρωσε το φορτίο» τονίζει η Ένωση σε σχετική ανακοίνωση και προσθέτει:

«Το λιμάνι βοά και οι καταγγελίες που φθάνουν στην ΠΕΝΕΝ είναι δεκάδες που κάνουν λόγο για επιχειρηματίες και εφοπλιστές που χρησιμοποιούν παρένθετα πρόσωπα ενώ οι ίδιοι βρίσκονται στο παρασκήνιο και στο σκοτάδι αυτής της παράνομης και τριτοκοσμικής επιχειρηματικής δραστηριότητας που οδηγεί σε απώλεια δισεκατομμυρίων ευρώ εσόδων για το δημόσιο».

Η αντιπροσωπεία της ΠΕΝΕΝ, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, τόνισε τις εγκληματικές ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας για το ναυάγιο και την οικολογική καταστροφή καθώς και τις βαρύτατες πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου. Υπογράμμισε, επίσης, ότι το ελληνικό κράτος και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος δεν έχουν επαρκή και αποτελεσματικά μέσα για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας περιβαλλοντικής μόλυνσης και αυτό αφορά, τόσο σε πλωτά και εναέρια μέσα όσο και σε κατάλληλο εξειδικευμένο προσωπικό, γεγονός που καθιστά τη χώρα ανήμπορη να αντεπεξέλθει στις ευθύνες της για μεγάλης έκτασης θαλάσσια ρύπανση.

Μεταξύ άλλων, η ΠΕΝΕΝ επαναδιατύπωσε τη θέση της, να τεθεί με νομοθετική ρύθμιση χρονοδιάγραμμα για την απόσυρση των παλιών και γερασμένων πλοίων και να θεσπιστεί ανώτατο όριο ηλικίας το οποίο να είναι τα 20 χρόνια.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δήλωσε ότι θα ξεκινήσει άμεσα ο έλεγχος αυτών των πλοίων από τις αρμόδιες υπηρεσίες, καθώς και ότι ο ίδιος και η κυβέρνηση εξετάζουν το ενδεχόμενο να τεθεί όριο ηλικίας αλλά μόνο για τα μικρά εφοδιαστικά πλοία. Διαβεβαίωσε δε, ότι θα αξιοποιήσει τις καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ αναφορικά με την παράνομη διακίνηση λαθραίων καυσίμων.

Τέλος, αρνήθηκε να πάρει θέση στην πρόταση της ΠΕΝΕΝ να θεσμοθετηθεί η συμμετοχή των ναυτεργατών στους ελέγχους σε όλους τους τομείς των πλοίων που συνδέονται με την ασφάλεια (ναυπηγικός – κατασκευαστικός – μηχανολογικός – ενδιαίτηση – σωστικά και πυροσβεστικά μέσα) και περιορίστηκε στην υπόσχεση ότι θα υπάρχει ρύθμιση στο προωθούμενο νομοσχέδιο που θα αφορά τη συμμετοχή των Ναυτεργατικών Σωματείων μόνο σε θέματα ναυτικής εργασίας.

Σχετικές ειδήσεις