ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κληρώνει για ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Λήγει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Κληρώνει για ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Λήγει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Το Δημόσιο σε μια προσπάθεια να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας την έχει «προικίσει» με μετρητά και ακίνητα

Ιδιαίτερα κρίσιμη χαρακτηρίζεται η σημερινή μέρα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς λήγει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό αποκρατικοποίησης που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Μέχρι στιγμής έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από Γαλλία, Ρωσία, Κίνα, ΗΠΑ, Ρουμανία και άλλες χώρες.

Μεταξύ των εταιρειών που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον περιλαμβάνονται η κινεζική CΟSCO από κοινού με την China Railways Corporation Company (CRCC), οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD), οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι (SNCF), η ρουμανική Grup Feroviar Roman (GFR), ενώ έχουν ακουστεί και τα ονόματα των ελληνικών εταιρειών ΤΕΡΝΑ και ομίλου Κοπελούζου.

Το Δημόσιο σε μια προσπάθεια να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας την έχει «προικίσει» με μετρητά και ακίνητα, καθώς εκτός της ετήσια κρατική επιδότηση ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ, για την εκτέλεση των άγονων γραμμών, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα περάσουν και σημαντικά ακίνητα τα οποία θα αποτελέσουν την «μαγιά» για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών.

Οι εκτιμήσεις που έχουν διατυπωθεί τις τελευταίες ημέρες τοποθετούν στα 25 με 35 εκατομμύρια ευρώ το τίμημα το οποίο φέρονται ως διατεθειμένες να προσφέρουν οι εταιρίες που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό.

Η ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών είναι ο τομέας που ποντάρει η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και, όπως φαίνεται, είναι το σημείο που προσελκύσει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον, αφού η Ελλάδα αναπτύσσει σημαντική δυναμική στο χώρο αυτό τελευταία.

Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται ότι σύντομα να ξεκινήσουν τα, πιλοτικά έστω, δρομολόγια για την μεταφορά εμπορευμάτων της ΗΡ στην Τσεχία, ενώ η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την ανάληψη σημαντικών έργων όπως π.χ. η μεταφορά σωλήνων για την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ.