Η Κίνα ετοιμάζει supercar που θα ξεπερνά τη Ferrari SF90
Η Κίνα διαθέτει ήδη ισχυρή παρουσία στα ηλεκτρικά μοντέλα αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων
H κινεζική Great Wall Motor εξελίσσει, σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της. εδώ και πέντε χρόνια ένα supercar που φιλοδοξεί να σταθεί απέναντι ή και πάνω από τη Ferrari SF90 Stradale.
Του Γιάννη Σκουφή
Αν και μέχρι σήμερα η Great Wall είναι περισσότερο γνωστή για τα pick-up και SUV της, καθώς και για το εξηλεκτρισμένο της παρακλάδι της Ora, φαίνεται πως η εταιρεία σχεδιάζει ένα δυναμικό άνοιγμα στον κόσμο των supercars.
Ο τεχνικός διευθυντής της, Wu Huixiao, ανέφερε σε συνέντευξη ότι το αυτοκίνητο αυτό θα είναι «καλύτερο από μια Ferrari», ενώ πρόσθεσε πως η εταιρεία μελετά τους ανταγωνιστές της, χωρίς να κρύβει πως προσπαθεί να μάθει από τους κορυφαίους στον τομέα των επιδόσεων.
.jpg?t=KiKSwk3BYDePimKng4uz4Q)
Η προσέγγιση δεν είναι απλή. Στο πλαίσιο των δοκιμών και της ανάπτυξης, η εταιρεία συνεργάστηκε με ειδικούς από το Nürburgring, ώστε να αποκτήσει εμπειρία από τη γερμανική πίστα-ορόσημο για τη δυναμική συμπεριφορά. Ωστόσο, υπήρξαν δυσκολίες, κυρίως στην κατασκευή πλαισίου από ανθράκονημα, αλλά και στην προσπάθεια περιορισμού του κόστους, κάτι που εξηγεί την καθυστέρηση της επίσημης παρουσίασης.
Παρότι η GWM παρουσίασε πρόσφατα έναν bi-turbo V8 σύνολο βενζίνης 4.000 κυβικών φαίνεται απίθανο να χρησιμοποιηθεί στο supercar, κυρίως λόγω μεγέθους.
Πιθανότερη φαίνεται μια πιο κόμπακτ λύση, ίσως βασισμένη στον bi-turbo V6 των 3,0 λίτρων που ήδη χρησιμοποιείται στο Tank 700, μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα. Σε άλλη εφαρμογή (Tank 500 Hi4-Z), ο συνδυασμός ενός κινητήρα 2.000 κυβικών με δύο ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδει 851 ίππους, δείχνοντας τις δυνατότητες των plug-in υβριδικών συστημάτων της εταιρείας.
Η επιλογή της SF90 ως σημείο αναφοράς ενισχύει την εκτίμηση ότι το νέο κινεζικό supercar θα είναι και αυτό plug-in υβριδικό. Άλλωστε, η Κίνα διαθέτει ήδη ισχυρή παρουσία στα ηλεκτρικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων, με παραδείγματα όπως τα BYD Yangwang U9 και GAC Aion Hyper SSR.
Το αν το νέο μοντέλο της GWM θα μπορέσει να σταθεί δίπλα στις Ferrari παραμένει ανοιχτό. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Jack Wei, εθεάθη πρόσφατα να οδηγεί μια SF90, γεγονός που επιβεβαιώνει το υψηλό επίπεδο στο οποίο στοχεύει η GWM. Ωστόσο, ακόμη κι αν επιτύχει καλύτερες επιδόσεις ή χαμηλότερη τιμή, δύσκολα θα αποκτήσει το κύρος του Cavallino Rampante εκτός Κίνας.