ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Πόσεις θέσεις εργασίας θα χαθούν στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία λόγω του κορονοϊού;

Πόσεις θέσεις εργασίας θα χαθούν στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία λόγω του κορονοϊού;

Η αυτοκινητοβιομηχανία υποβάλλεται σε συνεχή stress tests και η επόμενη μέρα κάθε άλλο παρά ευοίωνη είναι…

Του Γιάννη Σκουφή

Κλειστά εργοστάσια σε όλον τον κόσμο πλην της Κίνας όπου σιγά σιγά αρχίσουν να παίρνουν μπροστά, πωλήσεις στο ναδίρ και με τα πάγια έξοδα να τρέχουν.

Αυτή είναι η κατάσταση που διαμορφώνεται για όλους ανεξαρτήτως τους κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και ένα από τα βασικά ερωτήματα είναι πόσο γρήγορη θα είναι η ανάκαμψη μετά της λήξη της όλης κατάστασης.

Οι προβλέψεις πάντως δεν είναι διόλου ενθαρρυντικές. Για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για παράδειγμα γίνεται λόγος για μείωση της παραγωγής για το 2020 στα 3,8 εκατομμύρια οχήματα, που θα είναι 1,3 εκατομμύρια λιγότερα σε σχέση με το 2019. Κάτι που βέβαια θα έχει άμεση επίπτωση και στις θέσεις εργασίας, που μπορεί να μειωθούν έως και κατά 100.000. Μέχρι ώρα στο συγκεκριμένο κλάδο απασχολούνται στη Γερμανία 830.000 εργαζόμενοι.

Οι ειδικοί καλούν τόσο τη Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και την κυβέρνηση της χώρας να πάρει επιπλέον μέτρα και πέρα από το πόσο των πάνω κάτω 6.000 ευρώ με το οποίο πριμοδοτεί τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα. Μια από τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί είναι τα φτηνά χρηματοδοτικά με εξασφάλιση του κεφαλαίου στην περίπτωση που ο αγοραστής χάσει τη δουλειά του. Ίσως αυτό να είναι μια λύση αλλά σίγουρα δεν μπορεί να είναι η μόνη.