ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ

Wind Media: Η απάτη των likes - Ο άνθρωπος που ήξερε για την «πυραμίδα» αλλά έδωσε 22.000 ευρώ

Wind Media: Η απάτη των likes - Ο άνθρωπος που ήξερε για την «πυραμίδα» αλλά έδωσε 22.000 ευρώ
O Γιάννης Διβράμης.

Δικογραφία έχει ανοίξει από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για την «απάτη των likes», την επενδυτική «πυραμίδα» που επεκτάθηκε γρήγορα στη χώρα μας και προκάλεσε οικονομική ζημιά σε χιλιάδες χρήστες του διαδικτύου.

Η εταιρία Wind Media άνοιξε την επίμαχη πλατφόρμα τον περασμένο Φεβρουάριο και από τις αρχές του Απριλίου προσέλκυσε χιλιάδες «επενδυτές».

Η πλατφόρμα ζητούσε από τους ενδιαφερόμενους να πληρώσουν σε κρυπτονομίσματα και να ξεκινήσουν να κάνουν likes σε βίντεο του Youtube, του Facebook και του Tik Tok, με αντάλλαγμα τον πολλαπλασιασμό των χρημάτων τους.

Στις 18 Μαΐου η πλατφόρμα έκλεισε αιφνιδιαστικά με αποτέλεσμα η πλειονότητα των «επενδυτών» να χάσουν τα λεφτά τους.

Η έκταση της απάτης στην Ελλάδα δεν αποτυπώνεται στον αριθμό των καταγγελιών που έχουν γίνει μέχρι στιγμής στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

«Ανάμεσα στα θύματα μπορεί να είναι άτομα που εργάζονται στο Δημόσιο, πολίτες που εργάζονται στα Σώματα Ασφαλείας, επώνυμοι, γενικότερα πρόσωπα που δεν θα προχωρήσουν με ευκολία σε μία επίσημη καταγγελία. Επίσης, υπάρχει σίγουρα κόσμος που έχασε μικρά ποσά και ίσως δεν θέλει να μπει στη διαδικασία της καταγγελίας», λένε στο Newsbomb.gr αρμόδιες πηγές. Ο σέρβερ της Wind Media βρίσκεται στη Σιγκαπούρη, ωστόσο, η ΕΛ.ΑΣ. εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να βρίσκονται Έλληνες πίσω από την «απάτη των likes».

Ένας από τους πολίτες που «επένδυσαν» στη Wind Media μίλησε στο Newsbomb.gr και περιέγραψε πως ξεκίνησαν όλα και πως στήθηκε το «μεγάλο κόλπο». Πρόκειται για τον προγραμματιστή, Γιάννη Διβράμη, ο οποίος -αν και ήξερε ότι πρόκειται για πυραμίδα- «επένδυσε» 22.000 ευρώ, ποντάροντας στο γρήγορο και εύκολο κέρδος. Τελικά πήρε πίσω 18.000 ευρώ, χάνοντας οριστικά τα υπόλοιπα 4.000 ευρώ.

«Ήξερα από την πρώτη στιγμή ότι είναι πυραμίδα. Εμείς το λέμε αεροπλανάκι. Και αυτό γιατί σηκώνεται ψηλά αλλά ξέρουμε με βεβαιότητα ότι κάποια στιγμή θα πέσει απότομα. Θεωρώ ότι όλοι ήξεραν ότι πρόκειται για πυραμίδα. Ωστόσο, επιζητούσαν την εύκολη λύση. Ο καθένας έχει προσωπική ευθύνη. Έβγαλα κάποια στιγμή βίντεο στο Youtube λέγοντας ‘γραφτείτε’. Τόνιζα όμως ότι πρόκειται για πυραμίδα. Δε ξέραμε πόσο θα κρατήσει. Θα μπορούσε να κρατήσει ένα μήνα, θα μπορούσε ένα χρόνο. Κανείς δεν ήξερε τη διάρκεια. Έλα όμως που στις 18 Μαΐου σταμάτησαν οι πληρωμές και οι περισσότεροι έχασαν τα λεφτά τους. Προσωπικά αρχικά πήρα από την πλατφόρμα το μεγαλύτερο πακέτο. Πλήρωσα 3.150 ευρώ και θα έπαιρνα πίσω 4.140 για ένα μήνα ή 138 ευρώ την ημέρα. Δηλαδή έκανες απόσβεση σε 22 ημέρες. Κάνοντας εγγραφή έπαιρνες μπόνους 150 ευρώ, ενώ αν έγγραφες κάποιο άλλο άτομο έπαιρνες 450 ευρώ.

Εγώ λοιπόν έκανα εγγραφή, έβλεπα ότι η εταιρία πληρώνει κανονικά και τότε αποφάσισα να επενδύσω περισσότερα χρήματα. Συνολικά έκανα εφτά εγγραφές με εφτά διαφορετικά κινητά τηλέφωνα. Συνολικά έδωσα 22.000 ευρώ, με την προϋπόθεση ότι θα φτάσω να παίρνω 1.000 ευρώ την ημέρα. Μία ημέρα μάλιστα πήρα 1.600 ευρώ γιατί είχα γράψει και άλλους. Υπήρχαν διάφοροι τρόποι ανάληψης των χρημάτων. Ο πρώτος μέσω τράπεζας, ωστόσο, διεκόπη διότι υπήρξαν προβλήματα. Ο δεύτερος ήταν τα ανταλλακτήρια κρυπτονομισμάτων», εξηγεί ο κ. Διβράμης.

Σε γκρουπ της Wind Media σε γνωστή διαδικτυακή εφαρμογή συμμετείχαν συνολικά 13.000 άτομα. Στη συγκεκριμένη εφαρμογή έχουν εμφανιστεί, μετά το κλείσιμο της πλατφόρμας, πρόσωπα που παροτρύνουν τους χρήστες να συμμετάσχουν σε νέα «πυραμίδα».

«Οι πυραμίδες δεν έχουν σταματήσει. Βγήκαν νέες που παροτρύνουν τους πολίτες να επενδύσουν σε πλατφόρμες για να αποζημιωθούν για τη ζημιά που υπέστησαν από τη Wind Media. Κάπου εδώ να εξηγήσουμε ότι η Google, το Facebook, το Tik Tok δεν φέρουν καμία ευθύνη για όλο αυτό. Τα likes γίνονται από χρήστες με κανονικά e-mails και κανονικά προφίλ στα social media, συνεπώς τα likes εκλαμβάνονται ως πραγματικά. Την ευθύνη φέρει η Wind Media και οι χρήστες που έκαναν την επιλογή να επενδύσουν εκεί. Επίσης, να διευκρινίσουμε ότι στόχος της απάτης ήταν τα χρήματα από τους πολίτες με 'όχημα' τα likes και όχι η συλλογή likes για τα βίντεο. Τα likes εφευρέθηκαν από τους δημιουργούς της πυραμίδας ως ένας τρόπος να πείσουν τα θύματα ότι κάτι προσφέρουν και γι’ αυτό θα έχουν το υποσχόμενο αντάλλαγμα. Τα likes άλλωστε ήταν ελάχιστα σε σχέση με το υποσχόμενο κέρδος», καταλήγει ο Γιάννης Διβράμης.