ΕΛΛΑΔΑ

Μια... άλλη Αθήνα: Στο κέντρο για ποδήλατο και περίπατο - Ποιοι δρόμοι κλείνουν άμεσα

Μια... άλλη Αθήνα: Στο κέντρο για ποδήλατο και περίπατο - Ποιοι δρόμοι κλείνουν άμεσα

Με μια σειρά παρεμβάσεων ο Δήμος Αθηναίων υπόσχεται μια άλλη εικόνα για την πρωτεύουσα.

«Κλείνει» από τα μέσα Ιουνίου έως και τρεις μήνες (δίδεται η δυνατότητα παράτασης για άλλους τρεις) το κέντρο της Αθήνας για τα οχήματα, ενώ αυξάνεται ο χώρος για τους πεζούς, λόγω των έργων που θα ξεκινήσουν για τον Μεγάλο Περίπατο -ο οποίος για πρώτη φορά θα ενώνει τις ιστορικές γειτονιές με τους παγκόσμιας εμβέλειας αρχαιολογικούς χώρους της πόλης-, αλλά και στο πλαίσιο αντιμετώπισης του κινδύνου διασποράς του νέου κορονοϊού.

Στους παραβάτες θα επιβάλλεται πρόστιμο 150 ευρώ, σύμφωνα με όλα όσα προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), ενώ τα μέτρα θα υλοποιούνται σταδιακά με μια σειρά ήπιων και προσωρινών παρεμβάσεων.

Επιτακτικοί λόγοι

Με βάση την ΚΥΑ, «για επιτακτικούς λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορονοϊού COVID-19 επιβάλλεται ως μέτρο πρόληψης και για το απολύτως αναγκαίο χρονικό διάστημα ο προσωρινός περιορισμός της κυκλοφορίας οχημάτων στην περιοχή του κέντρου της Αθήνας». Ο περιορισμός αφορά στην Πλάκα, στην περιοχή που οριοθετείται από τις οδούς, Μητροπόλεως – Ερμού – Αθηνάς – Σταδίου – Μητροπόλεως και στο τμήμα της οδού Ερμού από την οδό Αθηνάς ως την οδό Αγ. Ασωμάτων. Η οδός Σταδίου παραμένει σε κυκλοφορία στο σύνολό της.

Επιβάλλονται, επίσης, προσωρινά κυκλοφοριακά μέτρα και ρυθμίσεις αύξησης του χώρου για την εξυπηρέτηση των πεζών και των μετακινούμενων με ήπιες μορφές μετακίνησης στο κέντρο της Αθήνας και ειδικότερα επί των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), Φιλελλήνων, Βασιλίσσης Ολγας, Ηρώδου Αττικού και Σταδίου (από την οδό Καραγιώργη Σερβίας έως την οδό Μητροπόλεως).

Ποιοι εξαιρούνται

Από τη ρύθμιση εξαιρούνται μέλη της κυβέρνησης, δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι, περιφερειάρχες, αντιπεριφερειάρχες, συντονιστές Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, όσοι υπηρετούν στα Σώματα Ασφαλείας και τις Ενοπλες Δυνάμεις, καθώς και το ιατρικό, νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό, το διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό του υπουργείου Υγείας και των αρμόδιων φορέων προστασίας και παροχής υπηρεσιών υγείας και το εξουσιοδοτημένο προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας.

Παράλληλα, εξαιρούνται οι μετακινήσεις α) οχημάτων μονίμων κατοίκων, β) οχημάτων από και προς νομίμως λειτουργούντες χώρους στάθμευσης, γ) επαγγελματικών οχημάτων (TAXI) μόνο για επιβίβαση ή αποβίβαση, δ) τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Για τις μετακινήσεις των περ. α) και β), ο πολίτης πρέπει να φέρει υποχρεωτικά μαζί του την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο. Ο τρόπος ελέγχου ή και το αποδεικτικό συνδρομής των προϋποθέσεων των περ. α) και β) καθορίζονται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων.

Τροφοδοσία

Επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση η τροφοδοσία (παράδοση -παραλαβή) με οχήματα που είναι εφοδιασμένα με έγκυρα παραστατικά μεταφοράς εμπορευμάτων και υλικών αποκλειστικά και μόνον προς το σκοπό της τροφοδοσίας των καταστημάτων και επιχειρήσεων.

Πάντως, στους οδηγούς που παραβιάζουν τα μέτρα θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ για κάθε παράβαση, ενώ υπεύθυνη για τη διαπίστωση των παραβάσεων και την επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων είναι η Δημοτική Αστυνομία.

Τα μέτρα θα ισχύσουν για χρονικό διάστημα τριών μηνών, ενώ δίδεται η δυνατότητα παράτασης για άλλους τρεις μήνες, κατόπιν εισήγησης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.

«Η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την επιβολή κυκλοφοριακών μέτρων και ρυθμίσεων στην περιοχή του κέντρου της πρωτεύουσας αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση της πρόσφατης, ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας. Πρόκειται για την πιλοτική εφαρμογή της παρέμβασης του Μεγάλου Περιπάτου, που επισπεύδεται και υλοποιείται άμεσα λόγω της πανδημίας και τίθεται σε διαβούλευση στην πράξη, ώστε αν χρειαστεί να υπάρξουν προσαρμογές», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Δήμος Αθηναίων.

Ο στόχος

Μάλιστα, τονίζει ότι η Αθήνα «υιοθετεί τις καλές πρακτικές πολλών άλλων πρωτευουσών» με στόχο την απελευθέρωση και απόδοση επιπλέον 50 στρεμμάτων δημοσίου χώρου στους πολίτες για τη διασφάλιση των κοινωνικών αποστάσεων. Την αποσυμφόρηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, καθώς δίνεται προτεραιότητα στους πεζούς και ποδηλάτες, ενώ αυξάνεται η συχνότητα των λεωφορείων λόγω ταχύτερης κυκλοφορίας στις λεωφορειολωρίδες.

Μελέτη

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις βασίζονται σε μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, σύμφωνα με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, και έλαβαν τη σύμφωνη γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορονοϊού.

Η δημιουργία του Μεγάλου Περιπάτου έλαβε ιδιαίτερα θετικά σχόλια από τον ξένο Τύπο τις προηγούμενες ημέρες. Ενδεικτικό ήταν το ρεπορτάζ του βρετανικού «Guardian», που αναφέρεται στο παράδειγμα της Αθήνας, του Παρισιού, του Βερολίνου και άλλων πόλεων οι οποίες άδραξαν την ευκαιρία των μέτρων περιορισμού των μετακινήσεων λόγω του κορονοϊου προκειμένου να γίνουν πιο καθαρές, πιο πράσινες και κυρίως να δώσουν περισσότερο χώρο σε πεζούς και ποδηλάτες.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Επίθεση με βιτριόλι: Πού στρέφονται οι έρευνες - Ψάχνουν απαντήσεις στο κινητό και στους «φίλους»

Σχετικές ειδήσεις