ΚΟΣΜΟΣ

Η Κίνα επενδύει στη Κούβα

Η Κίνα επενδύει στη Κούβα
Η Κίνα μεγεθύνει τις επενδύσεις της στον ενεργειακό τομέα της Λατινικής Αμερικής, αυξάνοντας και την ενεργειακή σημασία της...

Η Κίνα μεγεθύνει τις επενδύσεις της στον ενεργειακό τομέα της Λατινικής Αμερικής, αυξάνοντας και την ενεργειακή σημασία της Κούβας, με μια συμφωνία βάσει της οποίας δικές της εταιρίες θα ηγηθούν στην επέκταση ενός διυλιστηρίου πετρελαίου, έργο αξίας 6 δις δολαρίων.
Το έργο, το οποίο θα χρηματοδοτήσει κυρίως η κινεζική Eximbank, προστίθεται σε μια σειρά σημαντικές κινήσεις στην περιφέρεια καθώς η Ασιατική δύναμη συνεχίζει να διευρύνει την επιρροή της σε διεθνές επίπεδο.
Για την Κούβα, η ανακαίνιση του απαρχαιωμένου διυλιστηρίου στην παράκτια πόλη Σιενφουέγος θα αποτελέσει σημείο αποκλειστικής διάθεσης του πετρελαίου που ελπίζει να αρχίσει να αντλεί σύντομα στον Κόλπο του Μεξικού και επίσης ενδεχομένως εφαλτήριο για να γίνει η χώρα σημείο-κλειδί στην διαμετακομιδή πετρελαίου στην Καραϊβική.
Μια θυγατρική της κρατικής China National Petroleum Corp αναμένει να αρχίσει τις εργασίες της στις αρχές του 2011 με στόχο να διπλασιαστεί η δυνατότητα διύλισης των εγκαταστάσεων στα 150.000 βαρέλια την ημέρα, ενώ στις εργασίες θα συμπεριληφθεί η δημιουργία ενός τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Η Βενεζουέλα, η πιο στενή σύμμαχος της Κούβας, θα εγγυηθεί οικονομικά το έργο σε είδος --πετρέλαιο--, πρακτική που έχει ακολουθήσει το Πεκίνο και σε άλλες συμφωνίες στο πεδίο της ενέργειας στη Λατινική Αμερική.
Τα τελευταία δύο χρόνια η Κίνα έχει χρηματοδοτήσει έργα και έχει σχηματίσει κοινοπραξίες με τη Βενεζουέλα, τη Βραζιλία και τον Ισημερινό, που αναμένεται να της αποφέρουν συνολικά τουλάχιστον 500.000 βαρέλια πετρελαίου την ημέρα.
Το Γεωλογικό Ινστιτούτο των ΗΠΑ (USGS) εκτιμά ότι η Κούβα διαθέτει περίπου 5 δις βαρέλια πετρελαίου και 10 τρις κυβικά πόδια φυσικού αερίου σε υποθαλάσσια κοιτάσματα. Η κυβέρνηση της Κούβας εκτιμά ότι τα αποθέματά της μπορεί να φθάνουν τα 20 δις βαρέλια πετρελαίου.
Ένα άλλο κομμάτι του παζλ είναι η επέκταση της Διώρυγας του Παναμά η οποία υποτίθεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2014 και θα επιτρέψει σε μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια να χρησιμοποιούν τη θαλάσσια οδό που συνδέει τον Ειρηνικό με τον Ατλαντικό.