Κορονοϊός - Έρευνα: Είναι η ανοσοποιητική θρόμβωση η αιτία για τη σοβαρή εξέλιξη του ιού;

Associated Press

Είναι η ανοσοποιητική θρόμβωση ο λόγος εξαιτίας του οποίου οι άνθρωποι πεθαίνουν από την Covid-19; Γιατί σε μερικά άτομα η εξέλιξη είναι τόσο δυσάρεστη; Γερμανοί ερευνητές πιστεύουν ότι έχουν βρει την απάντηση.

Παρόλο που η πανδημία του κορoνοϊού είναι παρούσα εδώ και πολλούς μήνες, εξακολουθούν να υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με τον κορoνοϊό. Ένα από αυτά είναι γιατί ακριβώς ο Covid-19 έχει τόσο σοβαρή εξέλιξη σε ορισμένα από τα μολυσμένα άτομα που τα οδηγεί στο θάνατο; Ερευνητές πιστεύουν ότι έχουν βρει μια νέα απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Τι κρύβεται όμως πίσω από αυτό που ονομάζουν «ανοσοποιητική θρόμβωση»;

Μια ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Φρίντριχ Αλεξάντερ του Έρλανγκεν-Νυρεμβέργης πιστεύει ότι το ανοσοποιητικό σύστημα θα μπορούσε να παίζει ρόλο στο εάν η εξέλιξη της ασθένειας είναι σοβαρή. Οι ερευνητές εξέτασαν ασθενείς προσβεβλημένους από Covid-19, οι οποίοι έπρεπε να νοσηλευτούν σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας και διαπίστωσαν ότι αυτά εμφανίζουν μεγαλύτερο αριθμό συγκεκριμένων ανοσοκυττάρων, των ουδετερόφιλων κοκκιοκυττάρων. Φαίνεται, λοιπόν, πως ο κορoνοϊός ενεργοποιεί ιδιαίτερα αυτόν τον τύπο λευκών αιμοσφαιρίων.

Σύμφωνα με τους ερευνητές που συνεργάζονται με την ερευνητική ομάδα του Μόριτς Λέπκες, αυτό πρέπει να προκαλεί τον σχηματισμό δομών στα αιμοφόρα αγγεία, οι οποίες μοιάζουν με δίχτυα. Στην πραγματικότητα, αυτά τα δίχτυα (επιστημονικά Neutrophil Extracellular Traps / ΝΕΤ / εξωκυττάρια ουδετεροφιλικά δίκτυα) «αιχμαλωτίζουν» εισβολείς όπως τα βακτήρια και οι ιοί, έτσι ώστε να μπορούν να τα καταπολεμήσουν.

Στην περίπτωση της Covid-19, ωστόσο, τα δίχτυα αυτά μπορεί να προκαλέσουν συχνότερα την απόφραξη τα λεπτών αιμοφόρων αγγείων των πνευμόνων. Όπως και στη θρόμβωση, το αποτέλεσμα είναι να μην τροφοδοτείται πλέον το σώμα επαρκώς με οξυγόνο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι ερευνητές μιλούν για μια «ανοσοποιητική θρόμβωση» στη μελέτη τους, η οποία δημοσιεύθηκε στο ειδικό περιοδικό "EBioMedicine by The Lancet".

Αυτή η θρόμβωση δεν έχει ληφθεί υπόψη στη μέχρι τώρα θεραπεία σοβαρών περιπτώσεων Covid 19. Αλλά, όπως αναφέρει το (ιατρικό περιοδικό) «Αerzteblatt», τα ευρήματα των ερευνητών θα μπορούσαν να έχουν αντίκτυπο στη μελλοντική θεραπεία: «Οι ερευνητές βλέπουν ως μια θεραπευτική προσέγγιση για σοβαρές περιπτώσεις COVID-19 την καθυστέρηση της συσσωμάτωσης των ουδετερόφιλων κοκκιοκυττάρων και την αποτροπή αυξημένου σχηματισμού εξωκυττάριων ουδετεροφιλικών δικτύων (NETs)».

Τα φάρμακα δεξαμεθαζόνη (Dexamethason) ή ηπαρίνη (Heparin), για παράδειγμα, θα μπορούσαν να βοηθήσουν. «Η ηπαρίνη χρησιμοποιείται ήδη σε ασθενείς με COVID-19 για την πρόληψη της θρόμβωσης. Ωστόσο, είναι πιθανό η τυπική δόση να μην επαρκεί για την πρόληψη της θρόμβωσης από τα NET», κατά το προαναφερθέν ιατρικό περιοδικό.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.