ΚΟΣΜΟΣ

Πολ-Ανρί Ναρζολέ: Ο Γάλλος «κος Τιτανικός» που αγνοείται - Η μοιραία πρόβλεψη που είχε κάνει το 2019

O Γάλλος ειδικός ναυαγίων που αγνοείται στο υποβρύχιο
O Γάλλος ειδικός ναυαγίων που αγνοείται στο υποβρύχιο

Ο Γάλλος δύτης Πολ-Ανρί Ναρζολέ ένας από τους πέντε αγνοούμενους στο τουριστικό υποβρύχιο «Τitan» ήταν μέρος της πρώτης αποστολής που επισκέφτηκε τον Τιτανικό το 1987. Θεωρείται ένας απο τους κορυφαίους ειδήμονες του ναυαγίου στον κόσμο, ενώ συμμετείχε μεταξύ άλλων ακόμη και σε αποστολές για τη χαμένη Ατλαντίδα

Γνωστός ως «Mr Titanic» ο Γάλλος ναυτικός Πολ-Ανρί Ναρζολέ εξερευνούσε εδώ και χρόνια τα βαθύτερα σημεία των ωκεανών, ενώ ήταν μέλος της πρώτης αποστολής που επισκέφτηκε το ναυάγιο του Τιτανικού το 1987, μόλις δύο χρόνια μετά την ανακάλυψη του από ένα αυτόνομο υποβρύχιο

Ο Ναρζολέ που θεωρείται ένας από τους κορυφαίους ειδήμονες στον Τιτανικό, είναι μεταξύ των πέντε ανθρώπων που χάθηκαν στο τουριστικό υποβρύχιο «Τitan» που επισκεπτόταν τα συντρίμμια. Kατονομάστηκε πρώτα σε μια ανάρτηση στο Facebook από τον συνταξιδιώτη του δισεκατομμυριούχο, Χάμις Χάρντινγκ, CEO της Action είναι Διευθυντής του Προγράμματος Υποβρύχιας Έρευνας στην Premier Exhibitions, RMS Titanic, Inc.

Ο Γάλλος «γκουρού των ναυαγίων» ηγήθηκε πολλών αποστολών στον Τιτανικό, ολοκλήρωσε δεκάδες καταδύσεις και επέβλεψε την ανάκτηση χιλιάδων αντικειμένων, συμπεριλαμβανομένου ενός τμήματος 20 τόνων του κύτους του Τιτανικού. Πέρασε περισσότερες από δύο δεκαετίες στο Γαλλικό Ναυτικό, ανεβαίνοντας στο βαθμό του Διοικητή. Συνταξιοδοτήθηκε το 1986 και εντάχθηκε στο Γαλλικό Ινστιτούτο για την Έρευνα και την Εκμετάλλευση της Θάλασσας, οδηγώντας τα βαθιά υποβρύχια. Με αυτόν τον ρόλο, ηγήθηκε της πρώτης αποστολής ανάκτησης του Τιτανικού το 1987.

Ο Γάλλος, ο οποίος ειδικεύεται σε καταδύσεις και πιλοτικά υποβρύχια, είχε μια ποικίλη και ενδιαφέρουσα καριέρα από τότε που έφυγε από το Πολεμικό Ναυτικό, από την εξερεύνηση της πιθανής τοποθεσίας για τη μυθική πόλη της Ατλαντίδας μέχρι τη συμμετοχή στην αποστολή Five Deeps, εξερευνώντας τα βαθύτερα μέρη και των πέντε ωκεανών της γης, σπάζοντας το ρεκόρ βαθύτερης βυθιζόμενης κατάδυσης, σε ένα εκπληκτικό ύψος 10.928 μέτρων κάτω από την επιφάνεια.

Αλλά ως επί το πλείστον, η καριέρα του περιστράφηκε γύρω από το ναυάγιο του Τιτανικού, καθώς ο ίδιος είχε κάνει πολλές καταδύσεις στον σκοτεινό βυθό όπου βρίσκεται το μοιραίο πλοίο σε βάθος 3.810 μέτρων. Θυμάται πάντα την πρώτη φορά που κοίταξε την πλώρη του, το πιο άθικτο μέρος του πλοίου του οποίου η βύθιση αποδείχθηκε μοιραία για 1.500 άνδρες, γυναίκες και παιδιά.

Η προφητική συνέντευξη για τους ακραίους κινδύνους των βυθών

Όπως γράφει η Irish Examiner, ο Nαρζολέ έχει «περάσει περισσότερο χρόνο από κάθε άλλον» στα συντρίμμια του Τιτανικού. Ο ίδιος είχε μιλήσει προηγουμένως με ειλικρίνια για τους ακραίους κινδύνους της εξερεύνησης βαθέων υδάτων σε μια συνέντευξη.

Το 2019 είχε κάνει μία δυσοίωνη, προφητική πρόβλεψη. «Αν είσαι 11 μέτρα ή 11 χιλιόμετρα κάτω, αν συμβεί κάτι κακό, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Όταν βρίσκεσαι σε πολύ βαθιά νερά, είσαι νεκρός προτού καταλάβεις ότι κάτι συμβαίνει, επομένως δεν είναι πρόβλημα», είπε.

Το υποβρύχιο Titan, το οποίο χρησιμοποιήθηκε από την OceanGate Expeditions και μετέφερε πέντε άτομα που ήθελαν να δουν απο κοντά τα συντρίμμια του Τιτανικού, αναφέρθηκε ότι είχε καθυστερήσει το βράδυ της Κυριακής (18/6) νότια του St. John's, Newfoundland, σύμφωνα με το Κοινό Κέντρο Συντονισμού Διάσωσης του Καναδά στο Χάλιφαξ της Νέας Σκωτίας.

Σύμφωνα με το The Five Deeps Expedition, μια επιχείρηση που συγκεντρώνει επιστήμονες, μηχανικούς και υποβρύχιους χειριστές για αποστολές, εντάχθηκε στο Γαλλικό Ινστιτούτο Έρευνας και Εκμετάλλευσης της Θάλασσας (IFREMER) μετά την αποχώρησή του από την υπηρεσία.

Τι έλεγε για τον Τιτανικό

«Πρώτα από όλα, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι κατά τη διάρκεια της τραγωδίας, πολύ λίγοι κατέβηκαν με το πλοίο», είχε πει στον Ιrish Examiner. «Οι επιβάτες θα είχαν κατευθυνθεί σχεδόν όλοι το δρόμο τους στο κατάστρωμα. Δεν βρήκαμε πτώματα. Είδα έναν ηλίθιο ιστότοπο που έλεγε ότι βρέθηκαν πτώματα έξω από το πλοίο, αλλά αυτό δεν είναι δυνατό. Το ίζημα στον πυθμένα του ωκεανού γύρω από το πλοίο είναι πολύ όξινο, γύρω στο pH4. Αυτό σημαίνει ότι οποιοδήποτε οργανικό υλικό, συμπεριλαμβανομένων των οστών, θα διαλυόταν πολύ γρήγορα.

«Δεν βλέπουμε ποτέ πτώματα στο πεδίο των συντριμμιών. Μέσα στο πλοίο, δεν ξέρω. Μπορεί να υπάρχουν άνθρωποι παγιδευμένοι σε ένα δωμάτιο. Ειδικά κοντά στο μηχανοστάσιο, γιατί οι μηχανικοί ήταν απίστευτοι. Αυτή είναι μια ιστορία από μόνη της. Οι μηχανικοί έμειναν στο μηχανοστάσιο μέχρι την τελευταία στιγμή και έδωσαν τη ζωή τους για να προσπαθήσουν να σώσουν τους επιβάτες, οπότε αν κάποιος παγιδευόταν, θα μπορούσε να ήταν αυτοί».

Κατά το έτος της εκατονταετηρίδας του Τιτανικού, 5.000 αντικείμενα από το πλοίο, συμπεριλαμβανομένων προσωπικών ειδών όπως γυαλιά και κοσμήματα, καθώς και εξαρτήματα πλοίου, συμπεριλαμβανομένου ενός αγάλματος που κάποτε κοσμούσε τη διάσημη Grand Staircase, δημοπρατήθηκαν από την RMS Titanic στη Νέα Υόρκη , με αξία πάνω από 189 εκατομμύρια δολάρια.

Ο Πολ Ανρί ήταν ρεαλιστής ως προς τη διασταύρωση επιχειρηματικών συμφερόντων, σεβασμού προς τους νεκρούς και δημόσιου και επιστημονικού ενδιαφέροντος. Το έργο του δεν ήταν μόνο η διάσωση, έλεγε αλλά και η χαρτογράφηση της τοποθεσίας, οπως και η χάραξη της πορείας της φθοράς της.