ΚΟΣΜΟΣ

Titan: Ώρα «μηδέν» για το βαθυσκάφος - Σβήνουν και οι τελευταίες ελπίδες για διάσωση

Titan: Ώρα «μηδέν» για το βαθυσκάφος - Σβήνουν και οι τελευταίες ελπίδες για διάσωση

Το ρολόι δείχνει 14:08 και πλέον κάθε ελπίδα για διάσωση των εγκλωνισμένων του βαθυσκάφους Titan χάνεται οριστικά - Έληξε η «προθεσμία» για το οξυγόνο

Οι όποιες ελπίδες για την ανάσυρση των πέντε επιβατών του βαθυσκάφους Titan που εξαφανίστηκε στο σημείο βύθισης του Τιτανικού αρχίζουν πλεόν να σβήνουν οριστικά.

Όπως έχει ανακοινώσει η αμερικανική ακτοφυλακή, το οξυγόνο μέσα στο υποβρύχιο θα μπορούσε να διαρκέσει μέχρι τις 2:08 το μεσημέρι, κάτι που σημαίνει ότι η μάχη με τον χρόνο για τη διάσωση, έχει πλέον χαθεί.

Ωστόσο στην περιοχή των ερευνών, σπεύδουν ακόμα περισσότεροι διασώστες με περισσότερα πλοία και σκάφη ελπίζοντας ότι το οξυγόνο θα μπορούσε να διαρκέσει λίγες ώρες παραπάνω.

Εν τω μεταξύ, το γαλλικό πλοίο που μεταφέρει το ρομπότ που έχει την δυνατότητα κατάδυσης στα 6.000 μέτρα έφθασε στην περιοχή των ερευνών.

Το ερευνητικό σκάφος Atalante χρησιμοποιεί για πρώτη φορά ηχητικό σύστημα για την χαρτογράφηση του βυθού ώστε η έρευνα του ρομπότ να είναι περισσότερο στοχευμένη, διευκρίνισε το Ifremer.

Όλη η περιοχή που ερευνάται είναι περίπου ίση με την Πελοπόννησο, σε νερά βάθους 4.020 μέτρων (13.200 πόδια).

Στην περιοχή του Βόρειου Ατλαντικού όπου εξαφανίστηκε την Κυριακή ο Τιτάνας υπάρχει συνήθως ομίχλη, καθιστώντας την ένα εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον για τη διεξαγωγή μιας αποστολής έρευνας και διάσωσης, δήλωσε ο Ντόναλντ Μέρφι, ωκεανογράφος που διετέλεσε επικεφαλής επιστήμονας της Διεθνούς Περιπολίας Πάγου της Ακτοφυλακής.

Εν τω μεταξύ, οι πρόσφατα αποκαλυφθείσες καταγγελίες υποδηλώνουν ότι είχαν γίνει σημαντικές προειδοποιήσεις σχετικά με την ασφάλεια του σκάφους κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του υποβρύχιου σκάφους.

Ο Φρέντερικ δήλωσε ότι ενώ οι ήχοι που έχουν εντοπιστεί προσφέρουν μια ευκαιρία να περιοριστεί η έρευνα, η ακριβής θέση και η πηγή τους δεν έχουν ακόμη προσδιοριστεί.

Πώς επέρχεται ο αργός και βασανιστικός θάνατος σε υποβρύχιο - Ειδικός εξηγεί

Αρχικά, [οι επιβάτες] θα αρχίσουν να τρέμουν για να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν θερμότητα, η οποία καταναλώνει περισσότερο οξυγόνο, και στη συνέχεια, πολλές φορές, μερικά από τα πρώτα πράγματα που επηρεάζονται είναι η κρίση. Στη συνέχεια θα χάσουν την ικανότητα να χρησιμοποιούν τα χέρια τους και «μετά θα πέσουν σταδιακά σε απώλεια συνείδησης», είπε ο Δρ Μολέ.

Μια άλλη πιθανότητα για το τι θα μπορούσε να συμβεί είναι «κάποιο είδος ατυχήματος που έμοιαζε περισσότερο με μια καταστροφική ρήξη του δοχείου πίεσης», είπε ο Δρ Μολέ. «Αυτό συμβαίνει τόσο γρήγορα, που πραγματικά δεν θα ήξερες τι είχε συμβεί». Εάν συνέβαινε αυτό, όσοι επέβαιναν στο πλοίο θα είχαν πεθάνει ακαριαία, πρόσθεσε.

Εάν το υποβρύχιο παραμένει άθικτο, ο Δρ Μολέ είπε ότι οι επιβάτες δεν θα πρέπει να υποφέρουν ακόμη από αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία τους. «Σύμφωνα με τις 96 ώρες οξυγόνου ή υποστήριξης ζωής, θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι όλα θα λειτουργούσαν αρκετά κανονικά».

Καθηλωμένοι σε μια ολοένα και πιο αγχωτική κατάσταση, οι επιβάτες του υποβρυχίου είναι επίσης πιθανό να πανικοβληθούν. Τα συμπτώματα μιας κρίσης πανικού περιλαμβάνουν αυξημένο καρδιακό ρυθμό, δύσπνοια, τρόμο και μυϊκή ένταση. Οι άνθρωποι μπορεί να αισθάνονται ζάλη, ναυτία και ζάλη και να αισθάνονται τρέμουλο και εφίδρωση.

Οι επιβάτες μπορεί να αρχίσουν να αναπνέουν γρήγορα και βαθιά, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει υπερβολική εκπνοή διοξειδίου του άνθρακα με πολύ λίγη εισπνοή οξυγόνου. Όλα αυτά μπορούν να οδηγήσουν σε υπεραερισμό, ο οποίος μπορεί να προκαλέσει λιποθυμία.

Ο Δρ Μολέ υπέβαλε την εργασία του στο περιοδικό πριν από δύο χρόνια, η οποία κατά σύμπτωση δημοσιεύθηκε εβδομάδες πριν από το περιστατικό του Τιτάνα. «Οι εθνικές και διεθνείς κυβερνήσεις και οργανισμοί πρέπει να διαθέτουν ένα ισχυρό και αξιόπιστο σχέδιο απόκρισης έρευνας και διάσωσης που να εφαρμόζεται τακτικά. Το ιατρικό προσωπικό πρέπει να γνωρίζει καλά τις μοναδικές ιδιότητες της ναυτιλιακής ιατρικής, καθώς και να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος οποιασδήποτε ομάδας διάσωσης». καταλήγει

Οι 5 επιβάτες του αγνοούμενου βαθυσκάφους

Λάτρεις της περιπέτειας που ήθελαν να ζήσουν -ή να ξαναζήσουν- μία μοναδική υποβρύχια εμπειρία στα ίχνη του ναυαγίου του Τιτανικού ήταν οι 5 επιβάτες του βαθυσκάφους Titan.

Ο Στόκτον Ρας ίδρυσε την OceanGate Inc το 2009 για να παρέχει επανδρωμένα βαθυσκάφη για υποθαλάσσιους ερευνητές και εξερευνητές. Είναι ο πιλότος του σκάφους και έχει εμπειρία στην αεροδιαστημική και την τεχνολογία.

Σε μια συνέντευξη του στο CBS πέρυσι, υπερασπίστηκε την ασφάλεια του υποβρυχίου του, αλλά είπε ότι τίποτα δεν είναι χωρίς κίνδυνο. «Αυτό για το οποίο ανησυχώ περισσότερο είναι πράγματα που θα με εμποδίσουν να βγω στην επιφάνεια - προεξοχές, δίχτυα ψαριών, κίνδυνος εμπλοκής», είπε.

O Στόκτον ΡαςΑΡ

Οι φίλοι του τον περιγράφουν ως «πραγματικό πρωτοπόρο» και «ριψοκίνδυνο» καθώς έγινε ο νεότερος πιλότος τζετ στον κόσμο σε ηλικία 19 ετών το 1981 και πετούσε εμπορικά αεροσκάφη στο κολέγιο, σύμφωνα με το βιογραφικό της εταιρείας του.

Ο Χάμις Χάρντινγκ ζει στο Ντουμπάι των ΗΑΕ. Είναι ένας δισεκατομμυριούχος «τυχοδιώκτης» που κατέχει τρία ρεκόρ Γκίνες, συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης διάρκειας σε πλήρες βάθος ωκεανού με πλήρωμα πλοίου.

O XάρντινγκΑΡ

Τον Μάρτιο του 2021, μαζί με τον εξερευνητή των ωκεανών Βίκτορ Βέσκοβο βούτηξαν στο χαμηλότερο βάθος της τάφρου των Μαριανών. Τον Ιούνιο του 2022, πήγε στο διάστημα με τον πύραυλο New Shepard της Blue Origin. Σε μια ανάρτηση στο Facebook το Σάββατο, δήλωνε «περήφανος» που ήταν μέρος της αποστολής του Τιτάνα στον Τιτανικό.

Ο Σαχζάντα και ο Σουλεϊμαν Νταούντ, πατέρας και γιος, ανήκουν σε μία από τις πιο εξέχουσες οικογένειες του Πακιστάν. Η εταιρεία τους, Dawood Hercules Corp, με έδρα το Καράτσι, ασχολείται με τη γεωργία, τα πετροχημικά και τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές.

Οι Νταούντ

Ο Σαχζάντα είναι επίσης μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ινστιτούτου SETI που εδρεύει στην Καλιφόρνια, το οποίο αναζητά εξωγήινη νοημοσύνη, και μέλος του παγκόσμιου συμβουλευτικού συμβουλίου στο Prince's Trust International, που ιδρύθηκε από τον Βασιλιά Κάρολο Γ' για την αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων.

Ο Πολ-Ανρί Ναρζολέ είναι ένας πρώην αξιωματικός του γαλλικού ναυτικού που θεωρείται ειδικός στο ναυάγιο του Τιτανικού, έχοντας κάνει πολλά ταξίδια στα συντρίμμια του εδώ και αρκετές δεκαετίες.

O Πιέρ-Ανρί Ναρζολέ

Είναι διευθυντής υποβρύχιας έρευνας στην E/M Group και την RMS Titanic Inc, έχει ολοκληρώσει 37 καταδύσεις στο ναυάγιο και έχει επιβλέψει την ανάκτηση 5.000 αντικειμένων, σύμφωνα με το εταιρικό προφίλ του.

Συμμετείχε στην πρώτη αποστολή ανάκτησης στον Τιτανικό το 1987 ενώ βρισκόταν στο Γαλλικό Ινστιτούτο Έρευνας και Εκμετάλλευσης της Θάλασσας και ήταν αρχηγός της αποστολής στην πιο προηγμένη τεχνολογικά κατάδυση στο ναυάγιο το 2010, χρησιμοποιώντας σόναρ υψηλής ανάλυσης και τρισδιάστατη οπτική απεικόνιση.

Σχετικές ειδήσεις