Μυστήριο με το αρχαιότερο αβγό στον κόσμο - Δεν μοιάζει με κότας

«Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο. Είναι απίστευτο» δήλωσε Βρετανός επιστήμονας του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου.

Το αρχαιότερο αβγό στον κόσμο, με κρόκο και ασπράδι, ανακάλυψαν στη Βρετανία επιστήμονες. Εξετάζοντας το με αξονική τομογραφία, εκτιμάται πως είναι της ρωμαϊκής εποχής. «Είναι το αρχαιότερο μη σκόπιμα διατηρημένο αβγό που έχω δει» δήλωσε στο CNN ο Ντάγκλας Ράσελ του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου.

Συνολικά τέσσερα αβγά ανακαλύφθηκαν το 2010 στο Άιλσμπερι της Βρετανίας, περίπου 80 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Λονδίνου, στη διάρκεια ανασκαφής σε ρωμαϊκό ζυθοποιείο.

Τον περασμένο Αύγουστο, το τελευταίο αβγό μεταφέρθηκε στο Πανεπιστήμιο του Κεντ και υποβλήθηκε σε αξονική τομογραφία, η οποία έδειξε ότι ο κρόκος και το ασπράδι έχουν διατηρηθεί, έστω και με αλλοιώσεις.

«Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο. Είναι απίστευτο. Φαίνεται τόσο νέο» σχολίασε ο Μπίντουλφ.

Οι ερευνητές σκοπεύουν τώρα να δημιουργήσουν ένα τρισδιάστατο μοντέλο του αβγού και στη συνέχεια να το τρυπήσουν για να συλλέξουν το υγρό και να το εξετάσουν.

Οι αναλύσεις θα αποκαλύψουν μεταξύ άλλων από ποιο είδος πτηνού προέρχεται το εύρημα, το οποίο σίγουρα δεν μοιάζει με αβγό κότας, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN.