Γιατί οι έφηβοι μυρίζουν τυρί, κατσίκες και ούρα - Οι επιστήμονες βρήκαν την απάντηση

Φωτ.: Unsplash

Νέα μελέτη για την μυρωδιά των εφήβων με ιδιαίτερα ενδιαφέροντα ευρήματα

Επιστήμονες στη Γερμανία ανακάλυψαν δύο συγκεκριμένες χημικές ουσίες που χαρακτηρίζουν μοναδικά την εφηβική μυρωδιά και οι οποίες παράγονται από την ενεργοποίηση των αδένων του ιδρώτα και του σμήγματος.

Όπως αναφέρει η Telegraph, η εφηβεία κάνει τους νέους να μυρίζουν ούρα, κατσίκια, τυρί, πιπεριές και κερί, σύμφωνα με μελέτη. Το δωμάτιο ενός εφήβου είναι ένα… διαβόητα δυσώδες μέρος, καθώς ένα κοκτέιλ κακής υγιεινής και ορμονών δημιουργεί μια δυσάρεστη δυσοσμία.

Τώρα, επιστήμονες στη Γερμανία ανακάλυψαν δύο συγκεκριμένες χημικές ουσίες που είναι μοναδικές και χαρακτηριστικές στην εφηβική μυρωδιά και οι οποίες παράγονται από την ενεργοποίηση των αδένων του ιδρώτα και του σμήγματος, που εκκρίνεται, καθώς τα παιδιά αναπτύσσουν τριχοφυϊα κατά τη μετάβαση από την παιδική ηλικία στην ενηλικίωση.

Αιτία της μυρωδιάς δύο στεροειδή

Δύο στεροειδή, με τις ονομασίες 5α-androst-16-en-3-one και 5α-androst-16-en-3α-ol, βρέθηκαν αποκλειστικά στην οσμή του σώματος των εφήβων και αυτές οι χημικές ουσίες έχουν μια μυρωδιά παρόμοια με τον ιδρώτα, τα ούρα, το μόσχο και το σανταλόξυλο.

Οι ερευνητές της μονάδας «Άρωμα και Οσμή» του Πανεπιστημίου Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU) ανέλυσαν τον ιδρώτα από υλικό των ρούχων που φορούσαν κατά τη διάρκεια της νύχτας 36 συμμετέχοντες.

Οι ηλικίες των παιδιών που τέθηκαν υπό δοκιμή

Τα μισά ήταν βρέφη κάτω των τριών ετών και τα άλλα 18 παιδιά ήταν έφηβοι ηλικίας 14 έως 18 ετών. Ειδικά επιθέματα φορέθηκαν για μία νύχτα και οι γονείς και οι συμμετέχοντες απέφυγαν τα τρόφιμα με έντονο άρωμα, τα αρωματισμένα προϊόντα και τα απορρυπαντικά για 48 ώρες πριν από τη μελέτη.

Οι έφηβοι είχαν επίσης αυξημένα επίπεδα έξι καρβοξυλικών οξέων με οσμή από κατσίκα, τυρί, πιπεριές και κερί, λένε οι ειδικοί. Οι εργαστηριακές αναλύσεις και οι επαγγελματίες οσφρητικοί ανιχνευτές εντόπισαν τις διαφορές μεταξύ των ομάδων. «Χρησιμοποιήσαμε αέρια σχετικά με χρωματογραφία-ολφακτομετρία για να προσδιορίσουμε ποιες από τις ανιχνευόμενες πτητικές ουσίες είναι οσφρητικές», δήλωσε στην Telegraph η συγγραφέας της μελέτης δρ Helene Loos.

Τα βρέφη είχαν υψηλότερα επίπεδα α-ισομεθυλιονόνης, μιας κετόνης που είναι γνωστό ότι μυρίζει βιολέτα. Υπήρχε επίσης μια άγνωστη χημική ουσία που ένας εμπειρογνώμονας δήλωσε ότι μύριζε σαν «σαπούνι». Ωστόσο, προειδοποιούν ότι είναι πιθανό αυτή η μυρωδιά να έχει απομείνει από κάποια αρωματικά προϊόντα για μωρά και πιθανότατα να μην έχει παραχθεί από τα ίδια τα μωρά.

Η εφηβεία, η τριχοφυΐα, τα μικρόβια στο δέρμα και ο ιδρώτας παίζουν ρόλο στη δημιουργία του δυσάρεστου αρώματος των εφήβων, πιστεύουν οι επιστήμονες. «Η αλλαγή της μυρωδιάς οφείλεται στην έναρξη της δραστηριότητας των αποκρινών ιδρωτοποιών αδένων», εξήγησε η δρ Loos.

Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Communications Chemistry.