ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μόλις 3 στους 10 φορολογούμενους δικαιώνονται από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της ΑΑΔΕ

Η ενδικοφανής προσφυγή είναι η διαδικασία που υποχρεωτικά ακολουθεί ο φορολογούμενος όταν αμφισβητεί
Η ενδικοφανής προσφυγή είναι η διαδικασία που υποχρεωτικά ακολουθεί ο φορολογούμενος όταν αμφισβητεί μία πράξη της φορολογικής αρχής.
INTIME

Μόνο τρεις στους δέκα φορολογούμενους που προσέφυγαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της ΑΑΔΕ στο πρώτο τρίμηνο του 2022 βρήκαν το δίκιο τους, αμφισβητώντας αποφάσεις επιβολής φόρων και προστίμων της φορολογικής διοίκησης.

Τα στοιχεία της ΑΑΔΕ δείχνουν ότι το 29% των φορολογουμένων δικαιώθηκε μερικώς ή ολικώς γλιτώνοντας από την πληρωμή φόρων, προστίμων και προσαυξήσεων χιλιάδων ευρώ που τους είχαν επιβάλει τα ελεγκτικά κέντρα και οι ΔΟΥ για φορολογικές παραβάσεις.

Οι υπόλοιποι φορολογούμενοι που είχαν προσφύγει στη ΔΕΔ έφυγαν με «άδεια χέρια» καθώς οι προσφυγές τους απορρίφθηκαν. Το 39,4% των αποφάσεων που απορρίφθηκαν από τη ΔΕΔ προσβλήθηκαν στα διοικητικά δικαστήρια στα οποία προσέφυγαν οι φορολογούμενοι.

Υπενθυμίζεται πως ενδικοφανής προσφυγή είναι η διαδικασία που υποχρεωτικά ακολουθεί ο φορολογούμενος όταν αμφισβητεί μία πράξη της φορολογικής αρχής, ρητή ή σιωπηρή, πριν επιλέξει το δρόμο της άσκησης προσφυγής ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων.

Ο φορολογούμενος με την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής μπορεί να ζητήσει την τροποποίηση ή την ακύρωση της προσβαλλόμενης πράξης μέσω της συνολικής επανεξέτασης της υπόθεσής του. Για το σκοπό αυτό μπορεί να προβάλλει και πραγματικούς και νομικούς ισχυρισμούς προσκομίζοντας για την απόδειξή τους κάθε σχετικό έγγραφο που έχει στη διάθεσή του σε ηλεκτρονική μορφή.