ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Ελένη των ειδικών αποστολών, ευχές και κατάρες για τις ΑΠΕ και οι επιταγές θεάματος

Η Ελένη των ειδικών αποστολών, ευχές και κατάρες για τις ΑΠΕ και οι επιταγές θεάματος

Το Newsbomb.gr μέσα από τη στήλη «Over the Counter», φιλοδοξεί να προσφέρει στους αναγνώστες του μια σταθερή πηγή πληροφόρησης για τα τεκταινόμενα στο οικονομικό, επιχειρηματικό και χρηματιστηριακό παρασκήνιο της χώρας.

Ειδικές αποστολές

Η στήλη είχε γράψει έγκαιρα ότι η υπόθεση της Attica Βank έχει γυναικείο άρωμα και δεν διαψεύσθηκε, καθώς -εκτός συγκλονιστικού απροόπτου- τη θέση της CEO αναλαμβάνει η Ελένη Βρεττού. Έτσι, η κυρία Βρεττού αναδεικνύεται σε άνθρωπο «ειδικών αποστολών», αρχής γενομένης από την Τράπεζα Πειραιώς όπου, στο πέρασμά της το corporate banking γνώρισε σημαντική άνοδο με μεγάλα deals. Εν συνεχεία, στη Lamda Development έπαιξε σημαντικό ρόλο στην έκδοση του «πράσινου ομολόγου», το οποίο υπερκαλύφθηκε και μάλιστα με εξαιρετικό επιτόκιο, δεδομένης της συγκυρίας. Τώρα, η κυρία Βρεττού καλείται να «γυρίσει» την Attica Βank, αναλαμβάνοντας την πιο δύσκολη αποστολή της καριέρας της. Ως προς την μετακίνησή της, αξίζει να σημειωθεί ο κομβικός ρόλος που έπαιξε ο Ανδρέας Γαβριηλίδης της Egon Zehnder, ο οποίος και είχε αναλάβει τη διαδικασία επιλογής CEO. Περισσότερες πληροφορίες για το τί μέλλει γενέσθαι θα έχουμε από τις 29/8, όταν και η κυρία Βρεττού επιστρέψει από τις καλοκαιρινές διακοπές της.

Ευχές και κατάρες

Με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους σχολιάσθηκε η υπουργική απόφαση του υπουργού Ενέργειας Κώστα Σκρέκα, με την οποία καθορίζεται το πλαίσιο προτεραιότητας στην χορήγηση οριστικών προσφορών σύνδεσης για σταθμούς ΑΠΕ, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών που έχουν χαρακτηρισθεί ως κορεσμένα δίκτυα. Κάποιοι επενδυτές της αγοράς ΑΠΕ χαιρέτισαν την υπουργική απόφαση, άλλοι ωστόσο υποστήριξαν πως ουσιαστικά ο κ. Σκρέκας «μετακίνησε τα γκολπόστ», καθώς με μια απόφαση επηρέασε εν εξελίξει επενδύσεις που είχαν ξεκινήσει με άλλα δεδομένα. Οπότε η απόφαση δέχθηκε και ευχές και κατάρες. Αναμφίβολα οι μεγάλοι κερδισμένοι της απόφαση Σκρέκα είναι οι επενδυτές που διαθέτουν σταθμούς ΑΠΕ, οι οποίοι έως τις 12 Αυγούστου είχαν χαρακτηρισθεί ως «στρατηγικές επενδύσεις» με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ) και για τους οποίους είχαν υποβληθεί αιτήματα ή κοινά αιτήματα χορήγησης οριστικής προσφοράς σύνδεσης. Μια ακόμη ομάδα επενδύσεων που ευνοούνται είναι αυτές που αφορούν αιολικούς σταθμούς (εξαιρούμενοι ή με άδεια παραγωγής ή βεβαίωση παραγωγού) μέγιστης ισχύος παραγωγής μικρότερης ή ίσης των 6MW για τους οποίους έχουν υποβληθεί ή θα υποβάλλονται μέχρι και την 10η Δεκεμβρίου 2022 αιτήματα, και οι οποίοι αναπτύσσονται αποκλειστικά από Ενεργειακές Κοινότητες. Γενικά η απόφαση Σκρέκα είναι αρκετά περιγραφική στο ποιοι θα ευνοηθούν, κάτι που όπως προαναφέραμε έχει ήδη προκαλέσει δυσαρέσκειες.

Άρτος και θεάματα

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η υπουργική απόφαση για την κατάρτιση του προγράμματος χορήγησης επιταγών θεάματος για τη χειμερινή περίοδο 2022-2023. Σκοπός του προγράμματος είναι «η πνευματική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη των εργαζομένων και των οικογενειών τους» και αντικείμενο του προγράμματος είναι «η χορήγηση επιταγών θεάματος στους δικαιούχους- ωφελούμενους για την παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων». Η επιταγή θεάματος έχει τη μορφή ενός μοναδικού ηλεκτρονικού κωδικού αριθμού για κάθε δικαιούχο και για κάθε ωφελούμενο, ο οποίος δημιουργείται αυτόματα στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ). Η επιταγή θεάματος ισχύει αποκλειστικά για τους σκοπούς του συγκεκριμένου προγράμματος και μέχρι τη λήξη αυτού. Το ύψος της οικονομικής αξίας της επιταγής θα ανέρχεται κατά μέγιστο όριο στα 15 ευρώ για τις κεντρικές σκηνές και στα 12 ευρώ για τις παιδικές σκηνές. Μπορεί λοιπόν ο άρτος να ακριβαίνει και το κόστος ζωής να εκτινάσσεται, τουλάχιστον όμως θα βρίσκουμε παρηγοριά στα θεάματα…

Πλοία για σκραπ

Η Golden Union, του εφοπλιστή Θόδωρου Βενιάμη, συμφώνησε να πουλήσει το capesize πλοίο Captain Veniamis κατασκευής 2001 για σκραπ. Η απόφαση αυτή δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία και εναρμονίζεται με τις συνθήκες της αγοράς, καθώς τα ημερήσια ναύλα για πλοία ξηρού φορτίου έχουν υποχωρήσει κάτω από τα 10.000 δολάρια ημερησίως για πρώτη φορά εδώ και περισσότερους από έξι μήνες. Αυτό που αναμένουμε να δούμε είναι ποιοι άλλοι Έλληνες εφοπλιστές, θα οδηγήσουν τα παλαιότερα πλοία τους στα διαλυτήρια.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη Over the Counter προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.