ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλη κυκλοφορίας: Καθυστερούν οι τελικές αποφάσεις - Πού γέρνει το βάρος των αυξήσεων

Τέλη κυκλοφορίας: Καθυστερούν οι τελικές αποφάσεις - Πού γέρνει το βάρος των αυξήσεων

Ασαφές παραμένει το τι θα ισχύσει τελικά όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας με την υποχρέωση καταβολής τους να ξεκινά το Νοέμβριο.

«Τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά», η τελευταία δήλωση - δέσμευση του καθ' ύλην αρμόδιου υπουργού προθέτοντας ότι στόχος είναι «να μην επιβαρύνουμε υπέρμετρα τα παλιά αυτοκίνητα σε σχέση με την αντικειμενική τους αξία».

Η φράση «επιβαρύνουμε υπέρμετρα» προϊδεάζει για το τι έρχεται...

Ολο το προηγούμενο διάστημα το υπουργείο Οικονομικών υποστήριζε ότι δεν πρόκειται να γίνουν μεγάλες αλλαγές σε ό,τι αφορά στα τέλη κυκλοφορίας ΙΧ των αυτοκινήτων του 2017, «παρά ορισμένων παρεμβάσεων», ωστόσο τα σενάρια πληθαίνουν και φυσικά φέρνουν αυξήσεις για χιλιάδες ιδιοκτήτες.

Πρόταση που έχει κατατεθεί αφορά «νέο ηλικιακό όριο», στα αυτοκίνητα το οποίο θα οριστεί στο 2007.

Έτσι, όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας προγενέστερη του 2007 θα πληρώνει τέλη με βάση τον κυβισμό, ενώ όποιος έχει αυτοκίνητο με ημερομηνία κυκλοφορίας μεταγενέστερη του 2007 θα πληρώνει με βάση τις εκπομπές αερίων ρύπων.

Η εφαρμογή αυτού του κανόνα θα επιφέρει:

- Αύξηση των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου κυβισμού που κυκλοφόρησαν από το 2007 μέχρι και τον Νοέμβριο του 2010. Και αυτό διότι τα εν λόγω οχήματα εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, με αποτέλεσμα το ποσό των τελών κυκλοφορίας που θα προκύπτει να είναι πολύ μεγαλύτερο συγκριτικά με τα 130 - 255 ευρώ που καταβάλλουν τώρα τα οχήματα της 4ετίας 2007-2010.
- Μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα κυκλοφορίας 2007 - 2010 με μεγάλους κινητήρες, δεδομένου ότι τα τέλη για τα δίλιτρα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 2007 μέχρι το 2010 ξεκινούν από τα 690 ευρώ (για μετά το 2010 τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους). Έτσι, στις περισσότερες περιπτώσεις τα τέλη κυκλοφορίας για τα δίλιτρα θα μειωθούν σε σχέση με τα τωρινά δεδομένα.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνουν από φέτος φορολογούμενοι κάτοχοι μεταχειρισμένων ΙΧ αυτοκινήτων, καθώς με βάση την νομοθεσία για τον υπολογισμό της παλαιότητας θα μετρά στο εξής το έτος πρώτης ταξινόμησης σε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι το έτος ταξινόμησης τους στην Ελλάδα.

Η αλλαγή για τους ιδιοκτήτες μεταχειρισμένων ΙΧ αυτοκινήτων θεσπίστηκε με το νόμο 4410/2016 και οδηγεί σε μεγαλύτερη παλαιότητα για τα μεταχειρισμένα ΙΧ και έτσι σε μείωση των τελών κυκλοφορίας τους.

Εγκύκλιος του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων που απεστάλη στους αρμόδιους φορείς και στις ΔΟΥ παρέχει διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή της νομοθεσίας.

Στην εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι επανακαθορίζεται η έννοια της «πρώτης ταξινόμησης» για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Κυκλοφορίας έτους 2017 και επόμενων, στα Επιβατικά Ιδιωτικής Χρήσης και Επιβατικά Δημοσίας Χρήσης, οχήματα.

Συγκεκριμένα όπου στις ισχύουσες έως σήμερα διατάξεις γίνεται αναφορά σε «οχήματα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα» αντικαθίσταται με την αναφορά σε «οχήματα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ευρωπαϊκής ένωσης (Ε.Ε.) ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ.)».

Κατά συνέπεια, όπως επισημαίνεται, για τα επιβατικά οχήματα που εισάγονται στην Ελλάδα μεταχειρισμένα από άλλες χώρες της ΕΕ/ΕΟΧ, λαμβάνεται πλέον υπόψη για την επιβολή των τελών κυκλοφορίας έτους 2017 και επομένων, η ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα η πρώτη ταξινόμησή τους σε χώρα της ΕΕ ή του ΕΟΧ και όχι η πρώτη ταξινόμησή τους στην Ελλάδα.

Για παράδειγμα σε εισαγόμενο μεταχειρισμένο Ι.Χ 1.800 κυβικών από ευρωπαϊκή χώρα, το οποίο ταξινομήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2004 αλλά η πρώτη ευρωπαϊκή ταξινόμηση ήταν το 2000, με το ισχύον σύστημα επιβαρύνεται με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 300 ευρώ. Με τις αλλαγές, από το 2017 τα τέλη κυκλοφορίας για το ίδιο αυτοκίνητο μειώνονται σε 280 ευρώ.

Σχετικές ειδήσεις