ΥΓΕΙΑ

«Παγώνει» η βαθμολόγηση στις εξετάσεις ειδικότητας των γιατρών

«Παγώνει» η βαθμολόγηση στις εξετάσεις ειδικότητας των γιατρών

Διευκρινίσεις για τις εξετάσεις ειδικότητας, δίνει το υπουργείο Υγείας και παράλληλα δηλώνει κατηγορηματικά ότι στις προσεχείς πανελλαδικές εξετάσεις που προγραμματίζεται να ξεκινήσουν από το 2ο εξάμηνο του 2019 δεν θα υπάρξει βαθμός στον τίτλο της ειδικότητας.

Το υπουργείο Υγείας θα επανεξετάσει νομοθετικά το περιεχόμενο της συγκεκριμένης ρύθμισης, η οποία, όπως τονίζεται, σε κάθε περίπτωση δεν θα αφορά τους ειδικευόμενους γιατρούς που εκπαιδεύονται σήμερα με το προηγούμενο πλαίσιο.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το υπουργείο Υγείας έχει δρομολογήσει, μετά από εισηγήσεις της Επιτροπής Εκπαίδευσης και της Ολομέλειας του ΚΕΣΥ, μια σοβαρή αναβάθμιση στην ιατρική εκπαίδευση, ιδιαίτερα των ειδικευόμενων γιατρών.

Συγκροτήθηκαν 14μελείς επιστημονικές ομάδες εργασίας ανά ειδικότητα και εξειδίκευση που έχουν εκπονήσει ενιαίο πρόγραμμα εκπαίδευσης για κάθε ειδικότητα, ειδικό βιβλίο (log book) για την καταγραφή των δεξιοτήτων που πρέπει να αποκτά κάθε γιατρός στη διάρκεια της εκπαίδευσης του (αριθμός χειρουργείων, κλινικών ή εργαστηριακών πράξεων κλπ). Οι ομάδες αυτές έχουν επίσης αξιολογήσει την επάρκεια και τη δυνατότητα των Κέντρων Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτών σε όλα τα νοσοκομεία της χώρας να χορηγούν ειδικότητα, για πόσο χρόνο και για ποιο αριθμό ειδικευομένων, έχουν προτείνει τις προϋποθέσεις αξιόπιστης εκπαίδευσης των νέων γιατρών.

Ταυτόχρονα έχει τροποποιηθεί η διάρκεια και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης σε αρκετές ειδικότητες, όπως η παιδιατρική και η γενική-οικογενειακή ιατρική που έγιναν 5ετούς διάρκειας, ενώ για πρώτη φορά καθιερώθηκαν σύγχρονες εξειδικεύσεις όπως η Επείγουσα Ιατρική, η Κλινική Φαρμακολογία, η Ιατρική Γενετική, η Νοσοκομειακή Οδοντιατρική κλπ. Η συνολική αυτή παρέμβαση συνοδεύεται και με μια σημαντική αλλαγή στη διαδικασία των εξετάσεων για την απόκτηση του τίτλου ειδικότητας, προστίθεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Υγείας. Καθιερώνονται πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις (γραπτές και προφορικές) που διενεργούνται 4 φορές το χρόνο σε 2 εξεταστικά κέντρα (Αθήνα-Θεσσαλονίκη), από τριμελείς επιτροπές που έχουν μονοετή θητεία (1 πανεπιστημιακός γιατρός και 2 Διευθυντές ΕΣΥ), ενώ έχει προβλεφθεί ειδική αποζημίωση για την μετακίνηση των εξεταζομένων που ζουν και εκπαιδεύονται σε νοσοκομεία της περιφέρειας.

«Με τον τρόπο αυτό μετασχηματίζεται ριζικά το σημερινό σύστημα εξετάσεων και ενισχύεται η διαφάνεια, η ομογενοποίηση των θεμάτων και η αντικειμενική αξιολόγηση των ειδικευόμενων γιατρών, χωρίς τις γνωστές εξαρτήσεις και τους μηχανισμούς εξουσίας που δημιουργούσε το προηγούμενο μοντέλο» καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου Υγείας.

Οι αντιδράσεις των γιατρών

Την απόφαση του υπουργείου Υγείας να μην ισχύσει φέτος το νέο σύστημα και να επανεξεταστεί η ρύθμιση, υποδέχτηκαν με ικανοποίηση, τόσο ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος όσο και ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών.

«Την ικανοποίησή του εκφράζει το Δ.Σ. του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ) για την απόφαση του υπουργού Υγείας Ανδρέα Ξανθού να μην εφαρμοσθεί φέτος το νέο σύστημα βαθμολόγησης των τίτλων ειδικότητας κατά τις εξετάσεις των νέων γιατρών.
Ταυτόχρονα η πρόθεση του υπουργού Υγείας να επανεξετάσει νομοθετικά το ζήτημα που έχει προκαλέσει αναστάτωση στον ιατρικό κόσμο, βρίσκει σύμφωνο τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο δεδομένου ότι έτσι θα μπορέσει να ξεκινήσει ένας γόνιμος διάλογος για το σύνολο της εκπαίδευσης των νέων γιατρών.

Ο ΠΙΣ καθώς και Ιατρικοί Σύλλογοι, Ομοσπονδίες, Ενώσεις Γιατρών, από την πρώτη στιγμή είχαν εκφράσει την αντίθεσή τους στη βαθμολόγηση των τίτλων ειδικότητας, αφού η ρύθμιση αυτή- εκτός του ότι αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία- καθιστά δέσμιους τους νέους γιατρούς για την υπόλοιπη επαγγελματική τους ζωή ανεξάρτητα από την εξέλιξή τους.

Καλούμε τον υπουργό Υγείας σε εκτεταμένο διάλογο για το σύνολο των αλλαγών στην ιατρική εκπαίδευση, προκειμένου να αποφευχθούν ανάλογες αστοχίες στο μέλλον» αναφέρει η ανακοίνωση του ΠΙΣ.

Ο ΙΣΑ, επιπλέον, ζητά την αναβάθμιση της ιατρικής εκπαίδευσης και την καθιέρωση ενός αξιοκρατικού και δίκαιου συστήματος αξιολόγησης σύμφωνα με τα πρότυπα των υπολοίπων χωρών που έχουν προηγμένα συστήματα υγείας. «Αίτημά μας είναι να ξεκινήσει διάλογος για την αναβάθμιση της ιατρικής εκπαίδευσης μέσω ενός συστήματος που θα παρέχει εκπαιδευτικές και επαγγελματικές προοπτικές που θα κρατήσουν στη χώρα μας το ιατρικό δυναμικό» επισημαίνει.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

Σχετικές ειδήσεις