Η Audi θα κρατήσει για πολύ ακόμα τους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Αν και είχε ανακοινώσει την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έως το 2032, η Audi αλλάζει στρατηγική.

Η Audi θα κρατήσει για πολύ ακόμα τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Dynamic photo, Colour: Arrow grey, pearl effect
AUDI AG
2'

Του Γιάννη Σκουφή

Η πορεία προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση αποδεικνύεται πιο περίπλοκη από ό,τι αναμενόταν, με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να προσαρμόζουν τα χρονοδιαγράμματά τους.

Στην ετήσια συνέντευξη Τύπου της Audi για το 2025, ο CEO Gernot Döllner δήλωσε πως η εταιρεία δεν περιορίζεται μόνο στην εξέλιξη νέων ηλεκτρικών μοντέλων, αλλά επενδύει και σε μια νέα γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικών εκδόσεων. Η παραγωγή των τελευταίων μοντέλων με κινητήρες βενζίνης θα προσαρμοστεί ανάλογα με τις εξελίξεις στις αγορές του κόσμου.

Η Audi είχε ανακοινώσει παλαιότερα ότι το επερχόμενο Q7 θα ήταν το τελευταίο μοντέλο της με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ότι από το 2026 θα σταματούσε την εξέλιξη νέων θερμικών συνόλων.

Audi Q2
Dynamic photo, Colour: arrow grayAUDI AG

Έτσι, το αρχικό πλάνο προέβλεπε ότι μέχρι το 2032, η Audi θα είχε γίνει αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα. Ωστόσο, η νέα στρατηγική φέρνει αλλαγές, ακολουθώντας το παράδειγμα των BMW, Mercedes και Volvo, που επίσης έχουν καθυστερήσει την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις θα διατηρηθούν ως ενδιάμεση λύση, με τον Döllner να τονίζει ότι τα PHEV θα αποτελέσουν σημαντικό κομμάτι της γκάμας της Audi στη σταδιακή μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Στο πλαίσιο αυτό, η Audi θα παρουσιάσει φέτος 10 νέα PHEV, με το plug-in υβριδικό A5 να παρουσιάζεται επίσημα στις 25 Μαρτίου.

Παράλληλα, η Audi προχωρά σε ευρεία ανανέωση της γκάμας της, με τη νέα γενιά του Q3 να λανσάρεται το καλοκαίρι. Φυσικά και η πρόσφατη παρουσίαση του νέου A6 Avant είναι μέρος αυτής της στρατηγικής.

Η απόφαση της Audi να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης αντικατοπτρίζει τη ρεαλιστική προσέγγιση που υιοθετούν αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες διαπιστώνουν ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν «τρέχει» παντού με τον ίδιο ρυθμό.

Ο σχολιασμός είναι απενεργοποιημένος

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή