Skoda Enyaq RS Race: Ένα ηλεκτρικό concept που φλερτάρει με το WRC
Με βάρος 2 τόνων και εμφάνιση εμπνευσμένη από το Fabia Rally2, το πρωτότυπο της Skoda δείχνει πως θα μπορούσε να είναι ένα ηλεκτρικό αγωνιστικό για το WRC.
Του Γιάννη Σκουφή
Η Skoda παρουσίασε το Race, ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο του Enyaq RS, που εξερευνά το ενδεχόμενο ενός πλήρως ηλεκτρικού αγωνιστικού με αγωνιστικές προδιαγραφές WRC. Το concept βασίζεται στο Enyaq Coupe, αλλά έχει δεχθεί σειρά επεμβάσεων που το απομακρύνουν σημαντικά από το μοντέλο παραγωγής.
Η ιδέα είχε παρουσιαστεί αρχικά το 2024, αλλά η νέα έκδοση ενσωματώνει τα πιο πρόσφατα σχεδιαστικά στοιχεία του ανανεωμένου Enyaq, ενώ διατηρεί τον ίδιο τεχνολογικό προσανατολισμό: ένα αγωνιστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θυμίζει σε εμφάνιση και χαρακτήρα τα αγωνιστικά των ράλλυ, και πιο συγκεκριμένα το Fabia RS Rally2.
Σε σχέση με το Enyaq vRS παραγωγής, το RS Race είναι αισθητά πιο ελαφρύ –περίπου κατά 316 κιλά χάρη στο «γυμνό» εσωτερικό του, τα πολυκαρμπονικά τζάμια και την απουσία εξοπλισμού άνεσης. Φυσικά, έχει προστεθεί roll cage και σύστημα πυρόσβεσης, ενώ έχει ενισχυθεί το πλαίσιο, μιας και προορίζεται για τις ειδικές διαδρομές.
Το σύστημα πρόωσης παραμένει ίδιο με αυτό της έκδοσης παραγωγής: δύο ηλεκτρομοτέρ που αποδίδουν συνδυαστικά 335 ίππους, με τροφοδοσία από μπαταρία 79,0 kWh. Όμως, το RS Race διαθέτει μπλοκέ διαφορικά και στους δύο άξονες, κάτι που βελτιώνει σημαντικά τη μεταφορά της ισχύος, ειδικά σε συνδυασμό με τις ζάντες των 20 ιντσών και τα ανάλογα ελαστικά.
Τα φρένα είναι εξίσου εντυπωσιακά: κεραμικοί δίσκοι με 10πίστονες δαγκάνες εμπρός και 4πίστονες πίσω. Το σύστημα διεύθυνσης έχει σταθερό λόγο (και όχι προοδευτικό), ενώ η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί εκ νέου και έχει χαμηλώσει κατά 70 χιλιοστά. Ταυτόχρονα έχουν αυξηθεί και τα μετατρόχια, κατά 72 χιλιοστά μπροστά και 112 πίσω.
Η εμφάνιση είναι σαφώς εμπνευσμένη από τα αγωνιστικά του WRC με έντονους θόλους, αεροδυναμικό splitter, πλαϊνές προεκτάσεις και μεγάλη πίσω αεροτομή. Παράλληλα, διατηρεί μια δόση τεχνολογίας στο εσωτερικό, καθώς διαθέτει κάθισμα μπάκετ, racing τιμόνι, αλλά και τη μεγάλη οθόνη των 13 ιντσών του Enyaq. Επιπλέον υπάρχει σύστημα που συνθέτει έναν «αγωνιστικό» ήχο ηλεκτρικού μοτέρ με δυνατότητα ρύθμισης του τόνου.
Το ερώτημα είναι αν η Skoda θα τολμήσει να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα. Προς το παρόν πάντως συνεχίζει να πειραματίζεται.