ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ

Δεν πείθει κανέναν ο υπουργός υποδομών…

Δεν πείθει κανέναν ο υπουργός υποδομών…

Καταπέλτης ο Νίκος Νικολόπουλος - Προσπάθησε για μια ακόμη φορά να δικαιολογήσει τα… αδικαιολόγητα ο κ. Χρυσοχοΐδης

Να δικαιολογήσει την «ύποπτη» σχέση του με τους μεγαλοεργολάβους επιχείρησε ο υπουργός Υποδομών.

Ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης μετά τα δημοσιεύματα του Newsbomb.gr, έντυπων Μέσων, αλλά και των καταγγελιών του βουλευτή Αχαΐας κ. Νίκου Νικολόπουλου για το υπέρογκο κόστος του νέου δρόμου που θα ενώνει την Πάτρα με τον Πύργο, επιχείρησε να δικαιολογηθεί τονίζοντας την εντιμότητά του.

«Είμαι έντιμος άνθρωπος και πολιτικός και δεν επιτρέπω σε κανέναν, αν δεν έχει στοιχεία, να αμφισβητεί την εντιμότητά μου. Όσο για τους βαστάζους της διαπλοκής, υπάρχουν και οι βαστάζοι των εκβιαστών, ξέρετε. Ελπίζω να μην υπάρχουν κάποιοι εδώ μέσα» είναι η απάντηση που έδωσε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, , όταν άκουσε τον βουλευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Νίκο Νικολόπουλο να δηλώνει ότι για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα- Πύργος δεν ενεργοποιήθηκαν οι εγγυητικές επιστολές και οι εργολάβοι εισέπρατταν διόδια για ένα έργο που δεν γινόταν.

Ο κ. Νικολόπουλος αναφέρθηκε και σε πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Δημοκρατία» που χαρακτήριζε τον κ. Χρυσοχοΐδη «μπάτλερ των μεγαλοεργολάβων» και σε υπόμνημα από τον Πανελλήνιο Σύλλογο των Κατασκευαστικών Εταιρειών για τον τρόπο που δημοπρατούνται τα έργα.

«Όσο υπάρχει στο υπουργείο η δική μου παρουσία, οι εκβιαστές δεν θα πάρουν ούτε ένα ευρώ και δεν θα πάρει κανείς που δεν το δικαιούται. Αυτό να το έχετε υπόψη σας» είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης και πρόσθεσε ότι, μετά την ψήφιση των συμβάσεων επανεκκίνησης των έργων των αυτοκινητοδρόμων, σήμερα οι εργασίες βρίσκονται όλες σε εξέλιξη και δουλεύουν χιλιάδες άνθρωποι και εκατοντάδες επιχειρήσεις. Ειδικά για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα, ο κ. Χρυσοχοΐδης υπογράμμισε ότι έχει χαρακτηριστεί έργο υποδομής και άμεσης προτεραιότητας. Εκτίμησε, επίσης, ότι το κόστος του έργου που έχει κατά 90% νέα χάραξη, θα είναι φθηνότερο σε σχέση με την προσφορά που είχε κάνει ο μειοδότης παραχωρησιούχος και ότι στον δρόμο Πάτρα- Πύργος δεν θα υπάρξουν διόδια.

Αυτό που «ξέχασε» ο κ. Χρυσοχοΐδης ήταν να δώσει στοιχεία που α αποδείκνυαν πως όλα αυτά τα δημοσιεύματα για τη σχέση του με τους μεγαλοεργολάβους είναι ψέματα.

Μπορεί να μας απαντήσει λοιπόν ο κ. υπουργός γιατί ο εθνικός δρόμος Πατρών – Πύργου κόστισε 443 εκατ. ευρώ, ή πιο απλά 5,9 εκατ. ευρώ για κάθε χιλιόμετρο;

Η μεγάλη διαφορά του οδικού άξονα με τις συμβάσεις παραχώρησης των υπολοίπων αυτοκινητοδρόμων είναι ότι το Πάτρα – Πύργος εντάχθηκε στο Πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, δηλαδή είναι δημόσιο έργο.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι εργολάβοι δεν θα έχουν το άγχος αν θα τους δοθούν δάνεια από τις Τράπεζες για να καλύψουν το δικό τους χρηματοδοτικό μερίδιο. Τα χρήματα είναι εξασφαλισμένα καθώς το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

Έτσι θα προσφέρουν αυτά τα 443 εκατ. ευρώ στους εργολάβους χωρίς την παρέμβαση των τραπεζών.

Έχει απάντηση γι’ αυτό ο κ. Χρυσοχοΐδης;

Αρχικά, το κόστος του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος ανερχόταν στα 340 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, πριν μόλις 10 μέρες, όταν ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε τον διαγωνισμό ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες στις αρχές του 2015, αποκάλυψε ότι ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 443 εκατ. ευρώ. Η συνολική όμως δαπάνη φθάνει στα 475 εκατ. ευρώ, καθώς περιλαμβάνονται επιπλέον δαπάνες για απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές έρευνες.

Η αύξηση αυτή στο κόστος του έργου γεννά πολλά ερωτήματα καθώς το αρχικό κόστος είχε βασιστεί σε μελέτες της Ολυμπίας Οδού και είχε εγκριθεί από τη Βουλή. Ο ίδιος ο κ. Χρυσοχοΐδης μάλιστα είχε πει πως «οι μελέτες είναι πλήρεις και οριστικές με όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και απαλλοτριώσεις».

Επομένως, τι ήταν αυτό που ανέβασε το κόστος του έργου κατά 115 εκατ. ευρώ;

Έρχονται νέες αποκαλύψεις…

Το Newsbomb.gr συνεχίζει τα αποκαλυπτικά ρεπορτάζ για τα δημόσια έργα και τις επόμενες ημέρες θα δώσει στη δημοσιότητα τον τρόπο με τον οποίο το δημόσιο δίνει με φωτογραφικό διαγωνισμό την Εγνατία οδό σε συγκεκριμένο μεγαλοεργολάβο. Τα ποσά δεν είναι απλά, καθώς μιλάμε για 48 εκατ. ευρώ για την παραχώρηση των διοδίων και επιπλέον 120 εκατ. ευρώ για το πράσινο και άλλες υπηρεσίες.

Αναμένουμε τότε την απάντηση που θα δώσει ο κ. Χρυσοχοΐδης… Γιατί, όπως είναι γνωστό… «η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να φαίνεται τίμια, πρέπει και να το αποδεικνύει… »!

Διαβάστε επίσης:

Δρόμος από «χρυσάφι» η ΕΟ Πατρών – Πύργου

Απέραντος σκουπιδότοπος οι αυτοκινητόδρομοι

Δίνουν τα διόδια της Εγνατίας στους μεγαλοεργολάβους με φωτογραφικό διαγωνισμό

Παραδείσια - Τσακώνα: 15.000.000 € το χιλιόμετρο... και βάλε!

«Δωράκι» 350 εκατ. ευρώ από το υπουργείο Υποδομών στους μεγαλοεργολάβους

Ε.Ο. Κορίνθου – Πατρών: Μετά από 7 χρόνια παρέδωσαν μόλις 7 χλμ δρόμου

Όλη η αλήθεια για το δρόμο «καρμανιόλα» Κορίνθου – Πατρών

Τεχνικό Επιμελητήριο: Ζητά άμεσο διάλογο για τα δημόσια έργα

Αυτοκινητόδρομοι του δημοσίου… κέρδη εκατομμυρίων για τους μεγαλοεργολάβους

Αυτοί είναι οι μεγαλοεργολάβοι που εκμεταλλεύονται την περιουσία του κράτους!

Περιφερειακός Βόλου: Ένα δημόσιο έργο που κανείς δεν παραλαμβάνει

Ολυμπία Οδός: Κέρδη – μαμούθ με τα λεφτά των Ελλήνων πολιτών;

Ρoή Ειδήσεων