ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα νέας γενιάς υπερ-αυτοκίνητα τα «χτυπά το ρεύμα»

Τα νέας γενιάς υπερ-αυτοκίνητα τα «χτυπά το ρεύμα»

Τόσο δυνατά μάλιστα που περίπου ένα στα τρία από τα πιο γρήγορα σύγχρονα μοντέλα είναι πλέον εξηλεκτρισμένο…

Του Γιάννη Σκουφή

Σίγουρα έχετε διαβάσει για τον εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων, είτε πρόκειται για πλήρως ηλεκτρικά είτε για κάποιου τύπου υβριδικά και φυσικά αυτήν την προσέγγιση ακολουθούν και τα σούπερ σπορ μοντέλα. Από καταξιωμένους κατασκευαστές που αυξάνονται και πληθαίνουν τον τελευταίο καιρό.

Στα πλήρως ηλεκτρικά ανήκουν π.χ. η περιορισμένης παραγωγής Aston Martin Rapide E, το κροατικό Rimac και η πιθανότητα υπερτιμημένη Porsche Taycan που παρουσιάστηκε πρόσφατα, ενώ στα υβριδικά προστέθηκαν τελευταία οι plug-in υβριδικές Ferrari SF90 Stradale και Lamborghini Sian -με υπερπυκνωτή αντί για μπαταρία.

Ο ενδεχόμενος αντίλογος σε αυτό είναι το, έστω και ανεπίσημα, ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο η Bugatti Chiron που ξεπέρασε τα 490 χλμ./ ώρα χωρίς ίχνος ηλεκτρικής υποβοήθησης αλλά μόνο με τον W16 των 8.000 κυβικών με τα τέσσερα turbo και τους 1.600 ίππους.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr

Η Bugatti όμως και κάθε υπερ- αυτοκίνητο με συμβατικό V8, V10 ή V12 είναι σαν τους δεινοσαύρους: το μέλλον του είναι προδιαγεγραμμένο και άμεσα συνυφασμένο με τη εξαφάνιση αν δεν συνδυαστεί με κάποιον ηλεκτροκινητήρα και μια, έστω και μικρή, μπαταρία.

Η παρουσία πάντως ενός ηλεκτροκινητήρα, όποιον ρόλο και αν καλείται να παίζει, δεν είναι οπωσδήποτε κακή, καθώς πέρα από τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων αυξάνει την απόδοση σε επίπεδα που δύσκολα μπορεί να φτάσει από μόνος του ένας συμβατικός κινητήρας. Και φυσικά να εντυπωσιάζει ακόμα περισσότερο. Και αυτός είναι ένας επιπλέον λόγος που σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχει κανένα υπερ- αυτοκίνητο χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση. Τουλάχιστον!