ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι αναπνευστήρες των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι τελικά χρήσιμοι στη μάχη κατά του κορονοϊού;

Οι αναπνευστήρες των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι τελικά χρήσιμοι στη μάχη κατά του κορονοϊού;

Όπως συνήθως συμβαίνει υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις για τις συσκευές που μπορούν να κατασκευάσουν από υπάρχοντα ανταλλακτικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Του Γιάννη Σκουφή

Στις ΗΠΑ ο πρόεδρος Τραμπ απαίτησε από την General Motors να κατασκευάσει αναπνευστήρες, η Ford φτιάχνει τους δικούς της, η Tesla παρουσίασε μια δική της σχεδίαση, ενώ η ομάδα της Mercedes στη Φόρμουλα 1 εξέλιξε σε χρόνο ρεκόρ και σε συνεργασία με γιατρούς έναν. Όλοι αυτοί οι αναπνευστήρες έχουν ένα κοινό: χρησιμοποιούν ανταλλακτικά από την αλυσίδα παραγωγής του κάθε κατασκευαστή. Κοινό είναι όμως και το ερώτημα που προκύπτει: είναι τελικά χρήσιμοι στη μάχη κατά της πανδημίας του κορονοϊού;

Στοιχεία από την Ιταλία αναφέρουν πως η χρήση αναπνευστήρων θετικής πίεσης –«πιέζουν» τον αέρα προς τις αναπνευστικές οδούς του ασθενή- όπως είναι όλοι οι παραπάνω βοηθούν το 50% των ασθενών να αποφύγουν τη διασωλήνωση.

Από την άλλη όλο και πληθαίνουν οι απόψεις πως η χρησιμότητά τους είναι περιορισμένη. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν γιατροί είναι απλές κατασκευές που δεν διαφέρουν στην πράξη από αυτούς που υπάρχουν σε κάθε ασθενοφόρο. Έτσι μπορούν να χρησιμοποιηθούν το πολύ έως για δύο ώρες, ενώ στα θετικά τους είναι ο εύκολος χειρισμός. Δεν κάνουν κακό αλλά δεν προσφέρουν και βοήθεια ουσίας, ειδικά αν η κατάσταση είναι κρίσιμη.

Οι ειδικοί αναπνευστήρες από την άλλη απαιτούν ειδική εκπαίδευση προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σωστά και δημιουργούν μίγμα αέρα κατάλληλο για ιατρική χρήση. Μίγμα που μπορεί να έχει περιεκτικότητα οξυγόνου πάνω από 90% -αυτή του αέρα είναι 21%- και ταυτόχρονα μπορεί και να υγρανθεί και να θερμανθεί, ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε ασθενή. Ο οποίος ταυτόχρονα βρίσκεται σε τεχνητό κώμα προκειμένου να επιβαρύνεται όσο το λιγότερο ο οργανισμός του.