ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος: Θα μελετήσουμε αν θα βαπτίζονται τα παιδιά ομόφυλων ζευγαριών

Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος: Θα μελετήσουμε αν θα βαπτίζονται τα παιδιά ομόφυλων ζευγαριών

Ομόφωνο ήταν το «όχι» στον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών και στην τεκνοθεσία, όπως ανέφερε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος και Αγίου Βλασίου

Για το ομόφωνο «όχι» στον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών και την τεκνοθεσία μίλησε στην ΕΡΤ ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος και Αγίου Βλασίου. Όπως τόνισε το μέλος της επιτροπής Τύπου της Ιεραρχίας, η απόφαση της Ιεράς Συνόδου για το «όχι» στον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών και την τεκνοθεσία ήταν ομόφωνη.

Ο ίδιος ανέφερε μάλιστα ότι «θα συνταχθεί ένα κείμενο, το οποίο θα αναγνωστεί στις εκκλησίες, στους ιερούς ναούς, στις 4 Φεβρουαρίου. Λέγεται “Προς τον λαό” και συνηθίζει η Εκκλησία να το κάνει αυτό μέχρι τώρα για σοβαρά θέματα. Συντάσσει ένα κείμενο ώστε να ενημερωθεί ο λαός. Στη συνέχεια ή παράλληλα θα συνταχθεί και ένα κείμενο με σε νομικό πλαίσιο και με νομικό περιεχόμενο, το οποίο θα αποσταλεί σε όλους τους βουλευτές του Κοινοβουλίου».

Στην ερώτηση αν εξακολουθεί να πιστεύει ότι είναι «πορνεία» ο πολιτικός γάμος απάντησε: «Ναι, αυτή είναι η παράδοση της Εκκλησίας. Δηλαδή κάθε τι το οποίο δεν ευλογείται, δεν ιερολογείται, είναι μια σχέση που γίνεται μεταξύ δύο ανθρώπων, η οποία δεν έχει ευλογηθεί από την Εκκλησία. Λοιπόν, πολλώ μάλλον εδώ για τους ομοφυλόφιλους, για τον λεγόμενο ομοφυλοφιλικό ή ομόφυλο γάμο».

Στην ερώτηση αν είναι παρεκτροπή η ομοφυλοφιλία απάντησε: «Βεβαίως. Παρεκτροπή από την εντολή του Θεού. Γιατί ο Θεός έκανε τον άνθρωπο και τους έκανε άρσεν και θήλυ και ευλόγησεν αυτούς».

Πάντως, στο ερώτημα αν υπάρχει το ενδεχόμενο να μην βαπτίζονται τα παιδιά ομόφυλων ζευγαριών υπογράμμισε ότι «υπάρχει ένα πρόβλημα. Καταρχάς δεν ευθύνεται το παιδί γι’ αυτό το θέμα. Το δεύτερον είναι ότι ξέρετε στην αρχαία εκκλησία βαπτίζονταν σε μεγάλη ηλικία και ήταν δική τους απόφαση και περνούσαν από ένα στάδιο κατηχήσεως. Αναγνωρίστηκε από τον 5ο αιώνα και μετά ο νηπιοβαπτισμός. Δόθηκε η δυνατότητα να βαπτίζονται τα νήπια, ακριβώς γιατί ξέρουμε ότι θα αναπτυχθεί σε μια χριστιανική οικογένεια και γι’ αυτό υπάρχει ο ανάδοχος, ο οποίος θα του μιλήσει για την Εκκλησία και για τη ζωή της Εκκλησίας. Οπότε εδώ υπάρχει ένα πρόβλημα πραγματικά. Δεν πήραμε συγκεκριμένη απόφαση χθες, αλλά θα το μελετήσουν τα συνοδικά όργανα. Αν βαπτιστεί το παιδί - που δεν ευθύνεται επαναλαμβάνω – δεν θα μεγαλώσει σε μια οικογένεια με χριστιανικά πρότυπα. Αν γίνει βάπτιση των παιδιών των ομόφυλων, τότε στην πράξη που θα παρίστανται, αναγνωρίζουμε. Δεν μπορεί από τη μια μεριά να λέμε δεν αναγνωρίζουμε τον πολιτικό γάμο των ομοφυλοφίλων και από την άλλη μεριά εν τη πράξει να το αναγνωρίζουμε. Άλλωστε ξέρετε ότι όταν γίνεται μια βάπτιση υπογράφουν οι γονείς. Τι θα υπογράψουν; Γονέας 1 και γονέας 2; Υπάρχουν διάφορα προβλήματα, τα οποία ετέθησαν χθες στην Ιεραρχία. Δεν ελήφθη απόφαση, παραπέμφθηκε στα συνοδικά όργανα προκειμένου να μελετηθεί».