ΕΛΛΑΔΑ

Τέμπη: Πώς τυλίχθηκε στις φλόγες το βαγόνι κυλικείο

Τέμπη: Πώς τυλίχθηκε στις φλόγες το βαγόνι κυλικείο
Newsbomb.gr / Χάρης Γκίκας

Οι αρμόδιες αρχές ερευνούν τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη και τι προκάλεσε την έκρηξη στο βαγόνι.

Πολλά είναι τα αναπάντητα ερωτήματα που έχουν προκύψει από τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους και άφησε δεκάδες τραυματίες.

Μετά τη σύγκρουση το βαγόνι κυλικείο τυλίχθηκε στις φλόγες, ενώ σημειώνεται ότι η θερμοκρασία μέσα στις λαμαρίνες ξεπέρασε τους 1000 βαθμούς Κελσίου. Οι περισσότερες σοροί απανθρακώθηκαν με αποτέλεσμα η ταυτοποίησή τους να μπορεί να γίνει μόνο μέσω DNA.

Οι αρμόδιες αρχές ερευνούν τα αίτια της τραγωδίας και τι προκάλεσε την έκρηξη στο βαγόνι. Όπως φαίνεται και στο βίντεο ντοκουμέντο, τη μοιραία στιγμή της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών φαίνεται μία έντονη λάμψη και στη συνέχεια ακολούθησε η έκρηξη, με τα πρώτα βαγόνια του επιβατικού να τυλίγονται στις φλόγες.

Ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής δήλωσε πως διεξάγεται έρευνα για τα αίτια που οδήγησαν στην έκρηξη, καθώς αυτή δεν εξηγείται μόνο από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών ή από ανάφλεξη καυσίμων.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, υπάρχουν πληροφορίες της Πυροσβεστικής που αναφέρουν πως βρέθηκαν δύο άθικτες φιάλες υγραερίου στο σημείο του δυστυχήματος.

Επομένως, είναι πολύ πιθανό να προκάλεσαν την έκρηξη.

Ο πρόεδρος Ένωσης Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος, Κώστας Τσίγκας, έκανε λόγο για δύσκολες συνθήκες στον τόπο του δυστυχήματος.

«Οι διαδικασίες δεν σταμάτησαν και ολοκληρώνονται αυτή την ώρα. Όντως προκλήθηκε πυρκαγιά. Θα διερευνηθούν τα αίτια. Οι πιθανότητες είναι πάρα πολλές, αυτό πρέπει να μας το πουν οι αρμόδιοι», είπε στο MEGA.

Σχετικά με τις φιάλες υγραερίου, ο κ. Τσίγκας ανέφερε ότι επιτρέπονται υπό προϋποθέσεις και ύστερα από αδειοδότησης της αρμόδιας αρχής, στην προκειμένη περίπτωση του υπουργείου Μεταφορών.

Η σύμβαση 717 του ΟΣΕ

Όπως αποκάλυψε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στο MEGA, το 2014 υπογράφηκε σύμβαση με τίτλο «Αναδιάταξη του συστήματος τηλεδιοίκησης».

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τα συστήματα τηλε-ειδοποίησης υπήρχαν ήδη, ενώ η σύμβαση 717 αφορούσε στην αναβάθμιση αυτών των συστημάτων. Το πρόγραμμα αυτό ήταν επιδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και είχε κόστος 43 εκατ. ευρώ, με στόχο να παραδοθεί το πρόγραμμα το 2016.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν δύο εταιρείες, ωστόσο τα προβλήματα ξεκίνησαν από νωρίς με παραβιάσεις προθεσμιών.

Το τμήμα Λάρισα – Πλατύ, όπου σημειώθηκε το τραγικό δυστύχημα, το είχε αναλάβει μία από τις εταιρείες, η οποία όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια, δεν είχε την απαραίτητη τεχνογνωσία.

Επίσης, υπήρξαν προβλήματα που αφορούσαν κάποια ανταλλακτικά, τα οποία κατασκεύαζε μία καναδική εταιρεία, η ίδια που παρέχει ανταλλακτικά και έχει κατασκευάσει τα πυροσβεστικά αεροπλάνα Canadair.