ΕΛΛΑΔΑ

Μαύρη επέτειος: 19 χρόνια από την τραγωδία στο «πέταλο» του Μαλιακού με νεκρούς μαθητές

Μαύρη επέτειος: 19 χρόνια από την τραγωδία στο «πέταλο» του Μαλιακού με νεκρούς μαθητές
lamiareport.gr

Ένα δυστύχημα, σχεδόν 1,5 χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη, όπου επίσης έχασαν τη ζωή τους 21 μαθητές από το Μακρυχώρι Ημαθίας

Θλιβερή επέτειος σήμερα, καθώς συμπληρώνονται 19 χρόνια από το τρομερό δυστύχημα στο «φονικό» πέταλο του Μαλιακού, όπου επτά μαθητές έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο δυστύχημα, ενώ επέστρεφαν από σχολική εκδρομή.

Ένα δυστύχημα, σχεδόν 1,5 χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη, όπου επίσης έχασαν τη ζωή τους 21 μαθητές από το Μακρυχώρι Ημαθίας.

Στις 27 Σεπτεμβρίου 2004, στο Ασπρονέρι Καμένων Βούρλων, λεωφορείο των ΚΤΕΛ Τρικάλων με 37 μαθητές της Α' Λυκείου και 4 συνοδούς καθηγητές που επέστρεφαν από την Αθήνα, όπου είχαν πάει για να παρακολουθήσουν αγωνίσματα των Παραολυμπιακών Αγώνων, συγκρούεται πλαγιομετωπικά με νταλίκα που πέρασε στο αντίθετο ρεύμα. Επτά μαθητές ανασύρονται νεκροί, τρεις τραυματίζονται σοβαρά, ενώ άλλοι 27 διασώζονται, ελαφρά τραυματισμένοι.

Νεκροί είναι οι: Μπουραζέλης Χρήστος, Λίτσιου Κατερίνα, Καλύβα Στεφανία, Τέλλιος Κωνσταντίνος, Σαράφη Ευγενία, Οικονομούλα Απόστολου και Καματσέλου Ιωάννης.

Τραυματίες ήταν οι: Σωτηρίου Κωνσταντίνα, Λίτσιου Αθηνά, Καραμάνος Δημήτριος, Αμπλιανίτη Καλλιόπη, Μουράτη Κωνσταντίνα, Παρδάλη Ιφιγένεια, Ξάνθος Ιωάννης, Αθανασιάδη Ελπινίκη, Ξάνθου Παρασκευή, Τέλλιος Αθανασίος, Αλτάνης Γεώργιος, Μακρής Γεώργιος, Μπραζιώτη Δήμητρα, Χαχόπουλος Κωνσταντίνος, Γεωργίου Αικατερίνη, Μπουζάνα Κωνσταντινιά, Ξάνθος Αθανασιος, Βασιλειάδης Αναστάσιος, Σπυροπούλου Αννα (καθηγήτρια), Μαλέκα Σοφία (καθηγήτρια), Στεργίου Κωνσταντίνος, Αθανασίου Αικατερίνη, Στεργίου Ιφιγένεια, Αυγέρη Γεωργία, Βλιώρα Ζαχαρούλα, Γεροδήμου Έλλη, Μαλέκα Ζωή, Μεριβάνη Μαρία και Πίκα Θωμαή.

Πώς έγινε το δυστύχημα

Σύμφωνα με το πόρισμα για τα αίτια του δυστυχήματος, ο οδηγός του φορτηγού, ο 60χρονος Αντώνης Παρδαλάκης, που κινούταν στο αντίθετο ρεύμα, με κατεύθυνση προς Αθήνα, έχασε τον έλεγχο του οχήματός του. Το ρυμουλκούμενο της νταλίκας, το οποίο μετέφερε σε κοντέινερ τζάμια, συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το λεωφορείο. Το αποτέλεσμα ήταν και τα δύο οχήματα να ανατραπούν.

Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες αλλά και με βάση όσα διηγήθηκαν μαθητές του σχολείου της Φαρκαδόνας, που επέβαιναν σε προπορευόμενο λεωφορείο του ΚΤΕΛ, η νταλίκα είχε διανύσει πορεία περίπου 20 μέτρων στις αριστερές ρόδες και μετά ο οδηγός της έχασε τελείως τον έλεγχο του οχήματος.

Ο οδηγός του λεωφορείου, Δημήτρης Πεσλής, 21 ετών, από το Μουζάκι Καρδίτσας και ο οδηγός της νταλίκας κρατήθηκαν στο Αστυνομικό Τμήμα των Καμένων Βούρλων, στο πλαίσιο της προανάκρισης για το τροχαίο δυστύχημα.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον ΚΟΚ, ο οδηγός του λεωφορείου δεν είχε το όριο ηλικίας που προβλεπόταν για να οδηγήσει επαγγελματικό λεωφορείο εκτός νομού από την έδρα του οχήματος.

Οι ποινές «χάδι»

Ποινή φυλάκισης 13 χρόνων και έξι μηνών χωρίς δικαίωμα άσκησης έφεσης επέβαλε στον οδηγό της νταλίκας το Μεικτό Ορκωτό Δικαστήριο Καρπενησίου το 2007. Στον οδηγό του λεωφορείου επεβλήθη εξαγοράσιμη ποινή 56 μηνών -προς 5 ευρώ την ημέρα- με δικαίωμα έφεσης και αφέθηκε ελεύθερος. Στον ιδιοκτήτη της νταλίκας επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 59 μηνών, η οποία μετατράπηκε σε εξαγοράσιμη προς 5 ευρώ την ημέρα με δικαίωμα έφεσης. Και εκείνος αφέθηκε ελεύθερος.

Η υπόθεση εκδικάστηκε στο Εφετείο Λαμίας, στις 22 Μαρτίου 2010. Εκεί, ύστερα από πολυήμερη διαδικασία, το δικαστήριο αποφάσισε να μειώσει σε εννιά χρόνια την ποινή του οδηγού της νταλίκας που προκάλεσε το δυστύχημα, ωστόσο, δεν μετέβαλε τις ποινές του ιδιοκτήτη του μοιραίου φορτηγού, αλλά και του οδηγού του λεωφορείου.