ΕΛΛΑΔΑ

Οι Έλληνες κάνουν το χόμπι τους επάγγελμα

Οι Έλληνες κάνουν το χόμπι τους επάγγελμα

Ακολουθώντας την ευρωπαϊκή τάση, αλλά και επιδιώκοντας πρόσθετο εισόδημα σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, το ένα τρίτο περίπου των Ελλήνων μετατρέπουν το χόμπι τους σε επάγγελμα ή προγραμματίζουν να το κάνουν.Περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες (59%) ασχολούνται με κάποιο χόμπι, ενώ 13% χρησιμοποιεί ήδη το χόμπι του ως πηγή εισοδήματος. Το 17% του πληθυσμού σκέφτεται να το εκμεταλλευτεί σύντομα ως εναλλακτική πηγή εισοδήματος.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποίησε η Visa σε δείγμα 1.000 ατόμων πανελλαδικά με θέμα “Το Χόμπι ως Πηγή Εισοδήματος” η οποία εξετάζει μια ευρεία γκάμα κατηγοριών χόμπι ως προς το βαθμό ασχολίας και την εκμετάλλευσή τους ως πηγές εισοδήματος.

Το τμήμα του πληθυσμού που ήδη αξιοποιεί το χόμπι του εντοπίζεται κυρίως στις μεγαλύτερες ηλικίες (55-64 το 15%) και στη νεολαία (18-24 το 19%). Εκείνοι που επιθυμούν να ξεκινήσουν στο επόμενο διάστημα την αξιοποίηση του χόμπι τους προέρχονται κυρίως από τις ηλικιακές ομάδες 30-50 ετών, κάτι που συσχετίζεται με τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης.
Ο γενικός πληθυσμός ασχολείται κυρίως με χόμπι που αφορούν καθημερινές ασχολίες που έχουν να κάνουν με το σπίτι (33%) όπως το μαγείρεμα (14%), η επίβλεψη παιδιών (10%) και τα ταξίδια, αλλά και η ομορφιά (16%) και τα καλλιτεχνικά (14%).

survey1

Από τη διερεύνηση της ενασχόλησης και εκμετάλλευσης των χόμπι στον γενικό πληθυσμό προέκυψαν 3 ομάδες:

Η πρώτη είναι οι χομπίστες (59%) που είναι το κομμάτι του πληθυσμού που έχει κάποιο χόμπι ανεξαρτήτως αν το έχει σαν πηγή εισοδήματος.

Η δεύτερη είναι οι μικροεπιχειρηματίες (13%), οι οποίοι έχουν διείσδυση τόσο στις νεαρές ηλικίες 18-24 όσο και στις μεγαλύτερες ηλικίες 55-64. Γεωγραφικά η διείσδυση είναι πιο ισχυρή στις αστικές περιοχές (25%). Το κοινό αυτό εκμεταλλεύεται κυρίως χόμπι που απαιτούν κάποια ειδική γνώση ή εξειδίκευση (διδασκαλία 15%, οικοδομικές εργασίες 11%) με τα οποία δεν ασχολείται ο γενικός πληθυσμός, άρα πληρώνει για να δεχθεί υπηρεσίες που σχετίζονται με αυτά. Το 33% των μικροεπιχειρηματιών ασχολείται με εργασίες που αφορούν κυρίως στο σπίτι ενώ το 15% με τέχνες όπως η φωτογραφία ή η διακόσμηση.

Η τρίτη είναι οι μελλοντικοί επιχειρηματίες (17%) που προέρχονται από ένα κοινό ηλικίας 18-34 και ανώτερης μόρφωσης, και κατοικούν κυρίως στην Αθήνα και στα αστικά κέντρα. Οι κύριες ασχολίες που έχουν προοπτική εισοδήματος είναι το babysitting (11%), το μαγείρεμα (9%) και τα ταξίδια 12%.

Η μεγαλύτερη δυσκολία για τους μικροεπιχειρηματίες ή τους μελλοντικούς επιχειρηματίες είναι η απήχηση της ιδέας τους (52%) και κατά δεύτερο λόγο η χρηματοδότηση (44%). Στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των καναλιών προβολής και για τα δύο κοινά η επικοινωνία mouth to mouth (20%) φαίνεται να είναι η πιο αποτελεσματική, ενώ για τους ήδη μικροεπιχειρηματίες, η online διαφήμιση (16%) και η χρήση του e-commerce (6%) δίνει περισσότερες δυνατότητες. Επίσης οι προσωπικές επαφές (18%) αλλά και η χρήση των κοινωνικών δικτύων (16%) παίζει σημαντικό ρόλο στην προώθηση της ιδέας.

Σχετικές ειδήσεις