ΚΟΣΜΟΣ

Έλληνας καπετάνιος στο Newsbomb.gr: «Περιμένουμε στην ουρά για να περάσουμε τη Διώρυγα του Σουέζ»

Έλληνας καπετάνιος στο Newsbomb.gr: «Περιμένουμε στην ουρά για να περάσουμε τη Διώρυγα του Σουέζ»

To παγκόσμιο... θρίλερ με τις διελεύσεις στη Διώρυγα του Σουέζ συνεχίζεται καθώς έχει δημιουργηθεί ένα θαλάσσιο μποτιλιάρισμα, βάζοντας την οικονομία σε ένα ακόμη crash test.

Μπορεί το Ever Given, μετά από έξι ημέρες, να κατάφερε να ξεκολλήσει από το σημείο όπου είχε προσαράξει στο Σουέζ, φέρνοντας... έμφραγμα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες του πλανήτη, ωστόσο το πρόβλημα μόνο λυμένο δεν είναι.

Το Newsbomb.gr επικοινώνησε με τον πλοίαρχο, Ιωσήφ Κοντορίνη, ο οποίος έφτασε στο Πορτ Σαΐντ της Αιγύπτου ωστόσο περιμένει στην ουρά (!) για να πλεύσει από τη διώρυγα του Σουέζ, η οποία είναι μπροστά σε ένα πρωτόγνωρο φαινόμενο μιας και βρίσκονται περίπου 170 πλοία στη σειρά, περιμένοντας να μπουν στο κανάλι!

«Η κατάσταση είναι προφανώς καλύτερη. Το πρόβλημα θα λυθεί λογικά μέσα στις επόμενες ημέρες. Αυτή τη στιγμή περίπου 30 πλοία την ημέρα περνούν τη Διώρυγα, ωστόσο δεν είναι μόνο αυτά που περίμεναν τόσες ημέρες αλλά και εκείνα τα οποία έρχονται συνεχώς», ανέφερε ο Έλληνας Πλοίαρχος, ο οποίος έχει ως προορισμό τη Ζανζιβάρη.

Το Ever Given δεν έχει αποχωρήσει από τη Διώρυγα του Σουέζ, ωστόσο παραμένει στο κανάλι και έχε μεταφερθεί στη Μεγάλη Πικρή Λίμνη, όπου γίνονται οι απαραίτητοι έλεγχοι.

«Η αλήθεια είναι πως προκάλεσε αρκετά προβλήματα, όμως νομίζω δεν έχει κάποιο πρόβλημα. Βρίσκεται τώρα στην τεχνητή λίμνη, όπου γίνονται όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι. Γενικά το Σουέζ έχει υποστεί πάρα πολλές βελτιώσεις μέσα στα χρόνια και ποτέ δεν έχει δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα. Δεν ξέρω τώρα τι ακριβώς συνέβη στο συγκεκριμένο σημείο, όπου κόλλησε, αλλά σε γενικές γραμμές είναι σε πολύ καλή κατάσταση», πρόσθεσε ο κύριος Κοντορίνης.

Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό αν υπάρχει ανθρώπινη ευθύνη σε αυτό το πρωτοφανές πρόβλημα ή αν ο καιρός έπαιξε τόσο σημαντικό ρόλο, ωστόσο ο κύριος Κοντορίνης έβαλε άλλο ένα δεδομένα στη συζήτηση, αυτό των... πιλότων: «Αυτό που δεν ξέρει ο πολύς κόσμος, είναι πως όταν ένα καράβι μπαίνει στη Διώρυγα αναλαμβάνουν να το καθοδηγήσουν οι πιλότοι. Οι πιλότοι είναι τοπικοί ναυτικοί, οι οποίοι γνωρίζουν τα νερά και αναλαμβάνουν την πλήρη καθοδήγηση του καπετάνιου του εκάστοτε πλοίου. Προφανώς και ο καιρός έπαιξε τεράστιο ρόλο σε όλο αυτό ενώ υπάρχουν και άλλες παράμετροι που κάνουν τη διαφορά. Για παράδειγμα, μιλάμε για ένα μεγαθήριο σαν πλοίο. Το φορτίο του είναι τεράστιο και το ύψος του αυτόματα το κάνει πολύ πιο ευάλωτο στον αέρα ενώ και η χαμηλή ταχύτητα που έπλεε δημιουργεί ακόμα ένα σημαντικό πρόβλημα».

Τέλος, ο κύριος Κοντορίνης σχολίασε και το πρόβλημα που έφερε στην οικονομία η προσάραξη του Ever Given: «Κοιτάξτε, χάθηκαν εκατομμύρια μέσα σε αυτές τις 6 ημέρες. Στα ναύλα δεν έφερε μεγάλη αλλαγή γιατί μιλάμε για κάτι μεμονωμένο το οποίο τελείωσε σχετικά γρήγορα, από την άποψη πως αν ξεκίναγε το ξεφόρτωμα του πλοίου, αυτό θα έπαιρνε μέχρι και ένα μήνα».

Ever Given: Ο γίγαντας που προκάλεσε «έμφραγμα» στον πλανήτη

Με μήκος 400 μέτρα και πλάτος 59 μέτρα, το Ever Given είναι διπλάσιο σε μέγεθος από τον πύργο του Καΐρου και μισό από τον ουρανοξύστη Μπουρτζ Χαλίφα του Ντουμπάι, το ψηλότερο κτίριο στον κόσμο. Ένα απο τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα πλοία μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο, όταν πλέει στη θάλασσα είναι σαν...να κινούνται ταυτόχρονα 4 γήπεδα ποδοσφαίρου.

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του, είναι ιαπωνική και ονομάζεται Shoei Kisen Kaisha. Χθες απολογήθηκε για τις τεράστιες καθυστερήσεις που προκλήθηκαν από τον αποκλεισμό. Προς το παρόν το διαχειρίζεται λειτουργεί μια εταιρεία μεταφορών της Ταϊβάν (Evergreen Marine) με έδρα τον Παναμά. Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι ασφαλισμένο για πάνω από 140 εκατομμύρια δολάρια.

Το πλοίο-μαμούθ κατασκευάστηκε το 2018 και έχει χωρητικότητα 20.000 εμπορευματοκιβωτίων. Η αξία του ανέρχεται στα 170 εκατομμύρια δολάρια. Ο ιδρυτής της Evergreen, Chang Yung-fa, διαφωνούσε με τη λογική πλοίων που μπορούν να μεταφέρουν περισσότερα από 8.000 εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την Telegraph. Αλλά μετά το θάνατό του το 2016, οι γιοι του - οι κληρονόμοι της ναυτιλιακής δυναστείας - στράφηκαν στα πλοία-μεγαθήρια όπως το Ever Given. Το 2019 η εταιρεία ανακοίνωσε σχέδια κατασκευής πλοίων με χωρητικότητα 23.000 κοντέινερ.

Το πλοίο αναχώρησε από την Γιαντιάν της Κίνας στις 7 Μαρτίου, και στη συνέχεια σταμάτησε για μια ημέρα στο λιμάνι του Tanjung Pelepas στη Μαλαισία, πριν προσαράξει στο λιμάνι του Σουέζ στην Αίγυπτο στις 22 Μαρτίου. Ο αρχικός στόχος ήταν να φθάσει στο Ρότερνταμ στις 31 Μαρτίου, σύμφωνα με το Vessel Finder.

Δεν είναι σαφές σε αυτό το σημείο τι ακριβώς μεταφέρει το πλοίο, αλλά οι ειδικοί της ναυτιλιακής εφοδιαστικής δήλωσαν στο NBC ότι «στα κοντέινερ του Ever Given υπάρχει οτιδήποτε βλέπετε στα καταστήματα». «Κάθε λιμάνι στη Δυτική Ευρώπη θα νιώσει τις επιπτώσεις», είπε στο Reuters ο Leon Willems, εκπρόσωπος του λιμανιού του Ρότερνταμ.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Κλοπή Θυρίδων στο Χαλάνδρι: Η σύλληψη στο γαλακτοπωλείο, η σειρά της ΕΡΤ και οι πιθανοί συνεργοί