ΠΟΥ: Επανεξετάζει έρευνα για το πότε πρωτοεμφανίστηκε ο κορονοϊός στην Ιταλία

Ιταλία κορονοϊός
AP

Δείγματα από έρευνα η οποία υποδεικνύει πως ο κορονοϊός κυκλοφορούσε εκτός Κίνας από τον Οκτώβριο του 2019 εξετάστηκαν εκ νέου κατόπιν αιτήματος του ΠΟΥ, ανέφεραν δύο επιστήμονες που ηγήθηκαν της ιταλικής έρευνας.

Οι διεθνείς πιέσεις για να διαπιστωθεί η προέλευση της πανδημίας, που έχει προκαλέσει πάνω από 3 εκατομμύρια θανάτους παγκοσμίως, αυξάνονται – και ο Αμερικανός πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, διέταξε τους βοηθούς του να βρουν απαντήσεις.

O ΠΟΥ αντέδρασε στην ανακοίνωση του Μπάιντεν πως οι υπηρεσίες πληροφοριών διερευνούν διαφορετικές θεωρίες, μεταξύ των οποίων και η πιθανότητα ατυχήματος σε εργαστήριο στην Κίνα, λέγοντας πως η έρευνα «δηλητηριάζεται από την πολιτική».

Η Covid-19 είχε εντοπιστεί αρχικά στη Γουχάν της Κίνας τον Δεκέμβριο του 2019, ενώ ο πρώτος ασθενής στην Ιταλία εντοπίστηκε στις 21 Φεβρουαρίου πέρυσι, σε μια μικρή πόλη κοντά στο Μιλάνο. Ωστόσο μια περσινή μελέτη έλεγε πως αντισώματα στον ιό ή σε παραλλαγή του είχαν εντοπιστεί στην Ιταλία το 2019.

Αυτό έδωσε την ευκαιρία σε κινεζικά κρατικά ΜΜΕ να πουν ότι ο ιός μπορεί να μην προήλθε από την Κίνα, αν και οι Ιταλοί ερευνητές τόνισαν ότι τα ευρήματα έθεταν ερωτήματα για το πότε είχε εμφανιστεί αρχικά ο ιός και όχι το πού.

«Ο ΠΟΥ μας ρώτησε εάν θα μπορούσαμε να μοιραστούμε το βιολογικό υλικό και αν θα μπορούσαμε να ξανακάνουμε τα τεστ σε ανεξάρτητο εργαστήριο. Αποδεχτήκαμε» είπε ο Τζιοβάνι Απολόνε, επιστημονικός διευθυντής ενός των ιδρυμάτων που ηγήθηκαν, του ΙΝΤ (Καρκινικό Ινστιτούτο Μιλάνου).

«Ο ΠΟΥ είναι σε επαφή με τους ερευνητές που είχαν δημοσιεύσει το αρχικό επιστημονικό άρθρο. Συνεργασία με συνεργαζόμενα εργαστήρια έχει δρομολογηθεί για περαιτέρω δοκιμές» είπε εκπρόσωπος του ΠΟΥ, προσθέτοντας πως ο ΠΟΥ γνωρίζει ότι οι ερευνητές σκοπεύουν να δημοσιεύσουν επόμενη έρευνα στο κοντινό μέλλον και ότι η υπηρεσία του ΟΗΕ έχει έρθει σε επαφή με όλους τους ερευνητές που έχουν δημοσιεύσει ή παρέχει πληροφορίες πάνω σε δείγματα τα οποία συλλέγησαν το 2019 και είχε αναφερθεί πως ήταν θετικά στον κορονοϊό, μα δεν έχει την ακόμα την τελική ερμηνεία των αποτελεσμάτων.

Τα ευρήματα των Ιταλών ερευνητών, που δημοσιεύτηκαν στο Tumori Journal, έδειξαν εξουδετερωτικά αντισώματα για SARS-CoV-2 σε δείγματα αίματος που ελήφθησαν από υγιείς εθελοντές στην Ιταλία τον Οκτώβριο του 2019, σε δοκιμή που είχε να κάνει με καρκίνο του πνεύμονα.

Οι περισσότεροι εκ των εθελοντών ήταν από τη Λομβαρδία, η οποία επλήγη σκληρότατα από τον ιό στην Ιταλία.

Με πληροφορίες από Reuters