Αυτός ειναι ο μεγαλύτερος γνωστός κομήτης - Πότε θα μας πλησιάσει, ποιά ειναι η ηλικία του

ΑΡ

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν τον μεγαλύτερο γνωστό κομήτη και είναι περίπου χίλιες φορές πιο μεγάλος από τους υπόλοιπους γνωστούς κομήτες που έχουν εντοπίσει κατά καιρούς οι επιστήμονες.

Ο κομήτης Bernardinelli-Bernstein, ονομάστηκε έτσι επειδή βρέθηκε από το Τμήμα Φυσικής και Αστρονομίας του Πανεπιστημίου της Πενσυλβανία από το μεταπτυχιακό φοιτητής Pedro Bernardinelli και τον καθηγητή Gary Bernstein. Η ομάδα ανακοίνωσε το ιστορικό «εύρημα» τον Ιούνιο.

Αυτός ο ασυνήθιστος κομήτης με πλάτος 100- 200 χιλιόμετρα θα κάνει την πιο κοντινή του «βόλτα» στον ήλιο μας το 2031, αλλά πιθανότατα θα χρειαστε μεγάλο ερασιτεχνικό τηλεσκόπιο για να γίνει ορατός.

Ο γιγαντιαίος κομήτης, γνωστός και ως C / 2014 UN271, βρίσκεται στο περιθώριο του ηλιακού μας συστήματος και ταξιδεύει προς τον ήλιο εδώ και εκατομμύρια χρόνια.

Ο κομήτης Bernardinelli-Bernstein βρέθηκε κατά τη διάρκεια έξι ετών δεδομένων που συλλέχθηκαν από τη Dark Energy Camera, που βρίσκεται στο τηλεσκόπιο Victor M Blanco στο Διεθνές Παρατηρητήριο Cerro Tololo στη Χιλή. Τα δεδομένα που συλλέγονται από αυτήν την κάμερα τροφοδοτούν μία κοινοπραξία 400 και πλέον επιστημόνων σε επτά χώρες και 25 ιδρύματα.

O κομήτης Berardinelli-Bernstein, όπως ίσως φαίνεται στο εξωτερικό ηλιακό σύστημα.CNN

Η κάμερα, επίσης γνωστή ως DECam, βοηθά στη χαρτογράφηση των 300 εκατομμυρίων γαλαξιών στον νυχτερινό ουρανό – αλλά καταγράφει επίσης υπερ-ποσειδώνια αντικείμενα, ή παγωμένα ουράνια σώματα, στις παρυφές του ηλιακού συστήματος, πέρα ​​από την τροχιά του Ποσειδώνα.

Οι Bernardinelli και Bernstein χρησιμοποίησαν αλγόριθμους στο Εθνικό Κέντρο Εφαρμογών Υπερυπολογιστών στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις για τον εντοπισμό υπερ-ποσειδώνιων αντικειμένων.

Τι ειναι οι κομήτες

Οι κομήτες είναι παγωμένα υπολείμματα που εκδιώχθηκαν από το Ηλιακό Σύστημα όταν σχηματίστηκαν οι γιγαντιαίοι πλανήτες. Καθώς οι κομήτες πλησιάζουν τον ήλιο, ο πάγος τους εξατμίζεται, δημιουργώντας τη χαρακτηριστική τους εμφάνιση.

Ο κομήτης αποτελείται από τον πυρήνα, το κώμα και την ουρά. Ο πυρήνας ενός κομήτη, δεν είναι τίποτα άλλο από ένα σύνολο μετεωριτών (μικρά - μεγάλα βράχια συνήθως από μεταλλικό υλικό). Το κώμα είναι ένα "πέπλο" που τον περιβάλλει και αποτελείται από αέρια και αστερόσκονη. Η ουρά, είναι ένα σύνολο μικροσκοπικών σωματιδίων που φωτίζονται έντονα από τον ήλιο και ενώ κινείται ο κομήτης, αυτά ακολουθούνε από πίσω και τα κάνει να μοιάζουνε με φλεγόμενη ουρά.

Οι εικόνες που ελήφθησαν από το σώμα μεταξύ 2014 και 2018 δεν έδειχναν ουρά κομήτη. Όμως τα τελευταία τρία χρόνια, το αντικείμενο αναπτύχθηκε, με αποτέλεσμα να «γίνει» και επίσημα ο κομήτης Bernardinelli-Bernstein.

Το ταξίδι του κομήτη ξεκίνησε 6 τρισεκατομμύρια χλμ μακριά από τον Ήλιο, ή 40.000 αστρονομικές μονάδες. Η απόσταση μεταξύ της Γης και του Ήλιου είναι μια αστρονομική μονάδα (ΑU). Για αναφορά, ο Πλούτωνας απέχει πχ 39 AU από τον Ήλιο.

O κομήτης «ξεπήδησε» από το σύννεφο του Οort, μία απομονωμένη ομάδα παγωμένων σωμάτων που είναι μακρύτερα από οτιδήποτε άλλο στο ηλιακό μας σύστημα. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι από εδώ προέρχονται οι κομήτες, αλλά δεν έχουν δει ποτέ τίποτα μέσα στο νέφος του Oort.

Ο κομήτης βρίσκεται επί του παρόντος περίπου 3 δισεκατομμύρια χλμ μακριά, περίπου όσο απέχει ο Ουρανός από τον Ήλιο. Στο κοντινότερο σημείο του το 2031, θα βρεθεί σε απόσταση λίγο μεγαλύτερη από εκείνη που απέχει ο από Κρόνος από τον Ήλιο.

«Ανακαλύψαμε ίσως τον μεγαλύτερο κομήτη που έχουμε δει ποτέ – ή τουλάχιστον τον μεγαλύτερο από οποιονδήποτε καλά μελετημένο κομήτη – και να τον εντοπίσαμε αρκετά νωρίς ώστε να τον παρακολουθήσουν οι άνθρωποι καθώς εξελίσσεται καθώς πλησιάζει και ζεσταίνεται» δήλωσε ο Bernstein.

Πηγή: CNN