Ο Στίβεν Χόκινγκ είχε προειδοποιήσει για την αναζήτηση εξωγήινων αλλά πλέον... μπορεί να είναι αργά

Unsplash

Λίγα χρόνια πριν τον θάνατό του ο Στίβεν Χόκινγκ είχε αναφερθεί στην επιμονή πολλών να αναζητούν εξωγήινους πολιτισμούς - Ένα μεγάλο μέρος της επιστημονικής κοινότητας είχε συμφωνήσει μαζί του

Οι άνθρωποι ήταν ανέκαθεν περίεργοι για τους εξωγήινους πολιτισμούς του σύμπαντος, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν προκύψει ιδιαίτερες ανακαλύψεις, αν και οι σχετικές έρευνες μετρούν περισσότερο από έναν αιώνα. Ο Στίβεν Χόκινγκ όμως, πριν από τον θάνατό του το 2018, είχε προβεί στο πλαίσιο μιας έρευνας- σε μια ανατριχιαστική παραδοχή για πιθανή εξωγήινη ζωή.

Πίσω στο 2015, ο Στίβεν Χόκινγκ είχε τόνισε, αναφορικά με τους εξωγήινους πολιτισμούς ότι μπορεί να μην είναι η καλύτερη ιδέα να επικοινωνήσουμε μαζί τους, ακόμα κι αν λάβουμε το πρώτο σήμα. Σύμφωνα με το Space.com, ο Χόκινγκ είχε δηλώσει: «Δεν γνωρίζουμε πολλά για τους εξωγήινους, αλλά ξέρουμε για τους ανθρώπους. Οι συναντήσεις μεταξύ πολιτισμών με προηγμένες και πρωτόγονες τεχνολογίες έχουν πάει άσχημα για τους λιγότερο προηγμένους. Ένας πολιτισμός που διαβάζει ένα από τα μηνύματά μας θα μπορούσε να είναι δισεκατομμύρια χρόνια μπροστά μας. Εάν ναι, θα είναι πολύ πιο ισχυροί και μπορεί να μην μας βλέπουν ως πιο πολύτιμους από ό,τι βλέπουμε τα βακτήρια».

Έκτοτε μεγάλο μέρος της επιστημονικής κοινότητας έχει συστήσει να πειθαρχήσουμε στον Στίβεν Χόκινγκ ακούγοντας τις συμβουλές του.

Παρά το γεγονός ότι είχε επιφυλάξεις να επικοινωνήσει με εξωγήινους, συνέχιζε να υποστηρίζει τη συνέχιση της αναζήτησής τους: «Πιστεύουμε ότι η ζωή προέκυψε αυθόρμητα στη Γη, επομένως σε ένα άπειρο σύμπαν, πρέπει να υπάρχουν και άλλα δείγματα ζωής. «Κάπου στον κόσμο, ίσως μια ευφυής ζωή μπορεί να παρακολουθεί τα “φώτα” μας, γνωρίζοντας τι σημαίνουν. Υπάρχει επίσης η πιθανότητα οι εξωγήινοι να ειδοποιηθούν για την παρουσία μας πριν είμαστε πληροφορηθούμε τη δική τους, και να ξεκινήσουν την επαφή τους με τους Γήινους μέσω της υποθετικά προηγμένης τεχνολογίας τους».

Υπάρχει ζωή εκτός του πλανήτη Γη;

Παρά την ανακάλυψη πάνω από 5.599 εξωπλανητών μόνο στον γαλαξία μας, λέγεται ότι υπάρχουν δισεκατομμύρια που εξακολουθούν να μην έχουν ανακαλυφθεί στον Γαλαξία μας. Όλα αυτά μετά την ανακάλυψη των πρώτων εξωπλανητών τη δεκαετία του 1990, καθώς συνεχίζουμε να συλλέγουμε περισσότερες πληροφορίες για το σύμπαν με την εκτόξευση του τηλεσκοπίου James Webb.

Το πιο κοντινό που έχουμε φτάσει στο να ανακαλύψουμε έναν υπαινιγμό ζωής είναι στον εξωπλανήτη K2-18b, όπου πιθανώς υπάρχει διμεθυλοσουλφίδιο, το οποίο παράγεται μόνο από ζωντανά όντα. Αλλά τίποτα άλλο δεν ανακαλύφθηκε για να επιβεβαιώσει αυτές τις υποψίες και η μακρά αναζήτηση για εξωγήινη ζωή συνεχίζεται.

Υπάρχει το δίλημμα αν είναι πραγματικά η καλύτερη ιδέα να επικοινωνήσουμε με αυτούς τους δυνητικά προηγμένους πολιτισμούς και να εμπλακούμε.

*Με πληροφορίες από ladbible